072-3300504

מונקי ביזנס בערוץ הקמפוס

שלחנו את חנן רפפורט למשימה מסוכנת בהחלט, להיות צמוד יום שלם לשידוריו של הערוץ האקדמי הראשון בארץ, ערוץ 500 בממיר הקרוב אליכם, חוויה טראומטית, כבר אמרנו...

חנן רפפורט | 04-11-2004 10:35:00

נגמר עוד יום מתיש בקמפוס. הרצאות,סיכומים,היד כואבת מכתיבה והמוח רק רוצה לצאת להפסקה. מה עושים? כרגיל, נמרחים על הספה פותחים את הטלוויזיה ומחכים לחלומות בתקווה שלפחות הם יהיו בצבע ורוד. אבל רק רגע .מהמרקע נשמע קול מוזר. זה נראה כמו מרצה שמדבר מול כיתה. עפים שם כל מיני מושגים באוויר: "משפט חוקתי" "רווח שולי" "עקומת ההיצע" . זה לא יכול להיות. אני משוכנע שעזבתי את האוניברסיטה ונכנסתי הביתה , מה קורה פה?

מסתבר שלחברת הכבלים "הוט" יש רעיונות אחרים ובדיוק כדי לממש את הרעיונות האלו הוקם ערוץ "קמפוס". ובמה דברים אמורים?
לוקחים אפיק בממיר (ערוץ 500) מערבבים עם מכללה בעלת תסביכי גדלות (הקריה האקדמית בקרית אונו) שופכים פנימה כמה מרצים עם שאיפות בתחום כוכבות הטלוויזיה והרי לכם ערוץ חדש .
למי שכן הגיע בטעות לערוץ הזה עד היום (שהרי אם העורך שלי ,תבוא ברכה על ראשו,לא היה מפנה אותי לערוץ הזה אין סיכוי שמישהו בעולם למעט המרצים ובני משפחותיהם הקרובים היו צופים בו) בוודאי היו כמה אבחנות בסיסיות. ראשית, אולי קברניטי הערוץ משדרים הרצאות אבל מסתבר שאת ההרצאות שלהם בתקשורת הם פספסו אז לתשומת ליבם:
א.אם הכיתה חצי ריקה,אין טעם להפנות לשם מצלמה
ב.אם מי שרשום אצלכם בקמפוס לא מגיע לשיעורים,למה שאני יעשה את זה.
ג.כדאי להסביר למרצים שאנחנו בעידן טכנולוגי מתקדם שמשלב תמונה עם קול ואם הם לא יחזיקו את המיקרופון בצורה נכונה אז כל הנושא השולי של לשמוע את ההרצאה ילך לאיבוד ועם כל השארם שיש למרצה לדיני חוזים-לא בשביל זה הקימו ערוץ.
אם המדובר בסטודנטים בתור קהל יעד (אגב,כל הסטודנטים בכל האוניברסיטות לומדים את אותו חומר? אם המרצה יוריד לי ניקוד במבחן, האם הטענה שבערוץ "קמפוס" לא דיברו על זה תהיה קבילה?) אז למה שסטודנט שרוצה לראות טלוויזיה כדי להירגע יבחר דווקא בערוץ הזה? ואם כבר הוחלט להקים ערוץ "לסטודנטים" אז למה שמידי פעם לא יהיו שם תכנים אחרים לסטודנטים. קצת מוזיקה, איזה תוכנית רכש צעירה
איפה בלוח השידורים הצפוף נכניס תכנים אחרים אתם שואלים?
יש שתי ברירות.או בשעות המעטות שבהן אין שידורים (כל יום מעשר בלילה ועד אחת בצהריים למחרת-לוח צפוף כמו שאמרנו) או בהפסקות שבין השיעורים. נושא בפני עצמו. אגב, ההפסקות בין כל הרצאה. כנראה שהערוץ ממש רצה לתת לאנשים שצופים בו תחושה שהם באוניברסיטה ולכן לוח השידורים בנוי משעה וחצי של הרצאה וחצי שעה של הפסקה. אבל גברותי ורבותי זוהי לא סתם הפסקה, מדובר בחצי שעה של איכות שבהן משודרת ההתרחשות המרתקת שעל המדשאות שבקמפוס קריית אונו. כן,כן גברותי ורבותי כיכר טיינמאן בסין.מהפכת הסטודנטים של צרפת והקמפוס של הקריה האקדמית של קריית אונו.המקומות ששינו את ההיסטוריה של העולם. ולסיום נותרה רק שאלה קטנה?

בימים אלו של מכרז לערוץ שתיים שבה כל זכיין משקיע מיליונים במיטב היוצרים בשוק התקשורת על מנת ליצור ערוץ שיהיה איכותי ומתאים לוועדת המכרז, איך קרה שערוץ שלם בממיר מוקדש לצורך קידום מכירות של עסק אחד? ובכן נדמה לי שיש מושג בכלכלה/משפטים שיכול להסביר את התופעה,קוראים לזה מונקי ביזנס.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד