072-3300504

איך לעבור דירה

בעונת הקיץ, עם המעבר אל הדירה החדשה, מגיעה לשיא עונת ההובלות * מובילים הופכים להיות מבוקשים ומקפיצים מחירים בהתאם * מהם התעריפים הסטנדרטיים? * למה חשוב לשים לב?

מערכת "יורם" | 29-08-2004 09:36:00

עונת הקיץ ידועה בתור העונה החמה בשוק הנדל"ן, בה משפחות רבות ואלפי סטודנטים עסוקים בחיפוש אחר הדירה. אך גם לאחר מציאת דירת החלומות הסיפור רחוק מלהסתיים, שכן שלב המעבר עומד בפתח. כיון שמובילים אינם מוזמנים לעיתים קרובות, קשה לדעת בדיוק מהו המחיר המקובל עבור שירות זה ובמה זה כרוך. רבים משוכרי הדירות אינם בעלי ניסיון בהובלות קודמות ולכן מתקשים לאמוד את המחיר. גם לבעלי הניסיון קשה לאמוד את מחיר ההובלה הבאה שלהם , שכן הוא משתנה בהתאם למרחק מהדירה החדשה , התכולה שצברו עד כה וכו'.
מר גיא יום טוב, מנכ"ל מ.ד.ס- מרכז דיור אקדמי , מסביר: "ניתן לומר שמחיר הובלה ממוצעת מורכב מארבעה פרמטרים עיקריים. הראשון הוא מרחק- הובלה בין עירונית תהיה יקרה יותר מהובלה פנימית בתוך אותה העיר. ככל שהמרחק בין הדירה ממנה יוצאים לדירה החדשה יהיה גדול יותר, המחיר יעלה בהתאם. הפרמטר השני הוא הקומה- עם העלייה בקומה צפויה עלייה משמעותית במחירים… עם זאת, הימצאותה של מעלית מוזילה משמעותית את מחיר ההובלה כולה. פרמטר שלישי הוא הגישה לדירה- כניסות פנימיות, שבילי גישה ארוכים וצרים- כל אלו מקשים על עבודת המובילים ומקפיצים את המחיר. הפרמטר הרביעי הוא התכולה- חפצים המצריכים פירוק והרכבה מייקרים משמעותית את המחיר. בנוסף, חפצים כגון פסנתר, המצריכים עבודה עם מנוף, מעלים גם הם את הרף.
על מנת להוזיל את מחיר ההובלה מומלץ לפרק את הרהיטים באופן עצמאי, מיטה או ארון דלתות פשוט ניתן לפרק יחסית בקלות וכך לחסוך 50-150 ¤ . בנוסף, מומלץ לשים לב לתאריך ההובלה- תאריכים בתחילתו או סופו של חודש תמיד מבוקשים יותר ועל כן עולים יותר. אם באפשרותכם לעבור באמצע החודש, עשו זאת ושלמו פחות."

טיפים להובלה קלה
· חשוב לבדוק שמחיר ההצעה הנו בגין מלוא שירותי ההובלה וכולל מע"מ.
· יש לברר האם יידרש תשלום נוסף בעת ההובלה כגון טיפים. אם טיפים הם בגדר חובה, רצוי לדעת מהו הסכום מראש.
· חשוב לברר עם מי דיברתם והאם יגיע ביום ההובלה, שכן חשוב שיהיה אתכם ביום ההובלה האדם אתו סיכמתם את הדברים מראש.
· על מנת לוודא שהצעת המחיר הטלפונית הנה סופית ולא תשונה במהלך ההובלה, מומלץ לבקש מהמוביל שישלח פקס שבו תצוין תכולת הדירה והתנאים שסוכמו ועליו יחתמו שני הצדדים. כך תוכלו להיות בטוחים כי המובלים ייקחו תוספת תשלום רק על דברים שלא הצהרתם עליהם מראש.
· ניתן לבקש מחברת ההובלות המלצות מלקוחות קודמים. כך תוכלו להתרשם מהשירות והמקצועיות של המובילים בצורה אובייקטיבית יותר.
· לא מומלץ להמתין עם הארגזים האחרונים עד שהמובילים מגיעים . רצוי לבקש מראש מחברת ההובלה קרטונים וציוד אריזה, לארוז בנחת ולסמן באופן ברור את הקרטונים השבירים.
· היו פרקטיים! חשוב לבדוק האם יש דברים מורכבים ומסובכים שיש להדגיש בפני המובילים לפני המעבר לדירה החדשה, כגון גישה לא נוחה לבניין, חדר מדרגות צר, דלת כניסה קטנה וכו'.
· קחו בחשבון שמועד ההובלה שקבעתם אינו מדויק ומשתנה בהתאם להובלות שקדמו לכם. לכן, פנו לעצמכם כמה שעות טובות על מנת לעבור את ההובלה בשקט.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד