072-3300504

תכנת הכשרת מורים למחוננים במכללת אורנים

תכנית ייחודית להכשרת מורים למחוננים תפתח בשנת הלימודים הקרובה במכללת אורנים; התכנית הוגשה להכרה באגף להכשרת עובדי הוראה

| 20-07-2004 12:48:00


תכנית ייחודית להכשרת מורים למחוננים תפתח בשנת הלימודים הקרובה במכללת אורנים; התכנית הוגשה להכרה באגף להכשרת עובדי הוראה

במערכת החינוך, מקובל לדבר על ילדים חריגים במובן של קשיי למידה, גם מחוננים הם ילדים עם צרכים מיוחדים, אם כי שונותם קשורה דווקא ליכולת אינטלקטואלית גבוהה. זכות הילדים המחוננים ללמידה והתקדמות על פי יכולתם נפגמת עקב התעלמות מצרכיהם המיוחדים, וכיום , במצב הנתון, אין התייחסות לצרכים מיוחדים אלו, במקביל לא קיימות מסגרות הכשרה שלימות לאנשי החינוך העוסקים בעבודה עם מחוננים, לרבות מסגרות הכשרה מיוחדות המעניקות תואר אקדמי.

הצורך במסגרת הכשרה ייחודית עולה, לאור הצרכים המיוחדים של המחוננים, כמו אתגרי חשיבה, חשיבה יצירתית, חשיבה ביקורתית, ניתוח ופתרון בעיות, בעיות מורכבות, נושאי למידה שאינם חופפים את תכנית הלימוד בבית הספר, תחומי עניין המתאימים לגילאים מבוגרים יותר, תובנה חברתית ברמה גבוהה, חקר עצמאי, לימוד עצמי ועוד.

כדי לענות לדרישות מיוחדות אלו, נבנתה במשותף עם המחלקה למחוננים במשרד החינוך, תכנית הכשרה דו שנתית שתעסוק בהכשרת עובדי הוראה ייחודיים בתחומים רבים כגון: תחומי החשיבה, היצירה החברה, המוסר, הקוגניציה והרגש.

מטרות תכנית זו היא הכשרת עובדי הוראה כנאמני מחוננים, הגברת המודעות במסגרת בתי הספר לצרכים המיוחדים של המחוננים, יצירת תשתית לימודים מתקדמים בחינוך והוראה למחוננים ועיצוב מודל הוראה דינאמי לעבודה עם מחוננים.
התכנית מתבססת על מאפיינים ייחודיים כמו: יותר התנסות פחות הוראה פרונטאלית, פרויקטים אישיים, הוראה מאתגרת, סדנאות יצירה, לימוד רב תחומי, לימודים ייחודיים, התייחסות לאינטיליגנציות מרובות, מבחר קורסים לבחירה, שימוש מוגבר במחשבים ובאינטרנט, פרויקטים משותפים העושים שימוש בהון אנושי ומלמדים עבודה בצוות, העמקה בתחומי התמחות של המשתלמים.

אין תמונה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד