072-3300504

לנגב עם התואר...

בכל מודעה תמצאו את צמד המילים- "דרוש ניסיון", לרוב הם ילוו במספר לידם. ככה זה שיש רבע מיליון מובטלים בארץ, והמעסיקים רוצים עובדים עם ניסיון, מה עושה בנאדם שסיים תואר ראשון ואין לו ניסיון תעסוקתי בתחום?

לילך וידל | 21-06-2004 16:35:00

במדינתנו הקטנה אין עזרה לבוגרי אוניברסיטאות. רוצה ניסיון? תמצא מקום שישלם לך שכר רעב, אם בכלל תקבל שכר, תמורת השגת הניסיון. לא מצאת מקום כזה? לך תעבוד בשירות לקוחות ואבטחה, בזמן שלכל אחד יש 2 סלולריים לא חסרים מקומות כאלה וכל עוד אין שלום גם ימשיכו להיות מקומות עבודה באבטחה.

את מי מעניין שיש לך תואר?
אז זהו, שאת אף אחד. האוניברסיטה מנפיקה לך תעודת בוגר או מוסמך ושולחת אותך למים העמוקים יחד עם עוד עוד אלפי סטודנטים בדיוק כמוך בלי ניסיון, המילה הקטנטנה הזו שבלעדייה לא תוכל לפרנס את עצמך בכבוד. מכללות רבות מפרסמת עצמן ככאלה שחוטפים את בוגריהם לעבודה מיד בסיום התואר, אך המצב בפועל שונה מאוד. פרסומות לחוד ומציאות לחוד.

אז מה אפשר לעשות?
לעשות רעש! להפגין, לחתום על עצומות, לעשות חרם על המוסדות להשכלה גבוהה, להכריח את האוניברסיטאות והמכללות לתת לכם ניסיון, לחוקק חוק שיחייב אותן לעזור לבוגריהם ולא לשלוח אותם הביתה עם תעודה מסכנה שחוץ מהרחבת אופקים לא תעזור לכם במציאת עבודה.
אם כל (אבל כל) אלה שנרשמו השנה לא היו נרשמים לאוניברסיטאות ולמכללות, האנשים שם למעלה היו מבינים שיש לנו כוח ומנסים לשנות דברים, אבל כל עוד אנשים נרשמים כרגיל כי "בלי תואר לא נמצא עבודה נורמלית" והם לא חושבים הלאה, על זה שהאוניברסיטה רק נותנת תעודה ולא ניסיון שיעזור בפועל – הם בעצמם נדפקים בסוף.

למה לא חשבו על זה עד עכשיו?
באמת שאין לי מושג, כנראה שמי שסיים תואר כבר לא הרגיש שיש לו על מה להילחם ומי שעוד לא התחיל תואר לא יודע מה המצב בשוק העבודה.

מי יכול לשנות?
אתם, הסטודנטים לעתיד, אתם יכולים להצהיר שעד שאין שינוי מחשבתי ושינוי בפועל בכל הנוגע למתן ניסיון בשוק העבודה- לא נרשמים. ככה פשוט ומאוד יעבוד. כמובן שזה יעבוד רק אם המספרים יהיו גבוהים מאוד ואם יהיה שיתוף פעולה מלא של סטודנטים לעתיד. כל זה חייב להיות מלווה ברעש תקשורתי וע"י כך לגרום לחברי כנסת לרצות להיות פופוליסטים ולהתחיל להגיש הצעות חוק.


למה הם לא חוקקו חוקים שיעזרו לנו עד עכשיו?
אה...פשוט מאוד- כי לילדים שלהם תהיה עבודה בכל תואר שהם יוציאו. גם אם אין להם טיפת ניסיון.
ברוכים הבאים למדינת ישראל, כאן אם אבא שלך הוא לא מנכ"ל גדול אתה יכול לעשות 10 תארים ולאף אחד זה לא יהיה אכפת.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד