072-3300504

מלגות ספורט ללימודים בארה"ב

כנס מיוחד בנושא מלגות לספורטאים

דודי אדלר | 02-05-2004 14:06:00

כנס מיוחד בנושא "מלגות ספורט בליגת המכללות האמריקאית" נערך בחודש שעבר על ידי חברת סקאוט אינטרנשיונל. בכנס שנערך במשרדי החברה ברמת גן נכח שחקנה לשעבר של מכבי תל אביב בכדורסל, נדב הנפלד.

הנפלד, ששיחק בעבר באוניברסיטת קונטיקט הוא מראשוני החלוצים של ספורטאינו הישראלים בארה"ב. הצלחתו הרבה של נדב בליגת המכללות והסיקור הנרחב לה זכה בישראל פתחה את הדלת לשחקנים רבים וטובים נוספים אחריו, מדורון שפר באמצע שנות התשעים ועד עמית תמיר שמסתמן כיום כהצלחה הישראלית הבאה.

נדב שגויס למכללות טרם עידן האינטרנט והטלוויזיה הרב ערוצית, סיפר על התהליך שעבר על מנת לקבל את מלגת הספורט בקונטיקט, הוא שיתף את הנוכחים בלבטים שהיו לו בבחירת האוניברסיטה והרשמים שקיבל בטרם התחיל את לימודיו. כמו כן, הוא הסביר כיצד נראה יום בחייו של ספורטאי בקבוצת מכללות, מה היו הדרישות ממנו כשחקן, ומה היו הדרישות ממנו כסטודנט. נדב שב והדגיש את המחויבות הרבה שלו כלפי הכדורסל והלימודים ואמר כי "הם משתלבים בצורה הרצינית והמקצועית ביותר שאפשר לתאר".

לפני תחילת העונה, יום טיפוסי היה מורכב מאימון כושר של 45 דקות מוקדם בבוקר, שלאחריו היינו מתפזרים איש איש לקורסים שלו. בשעות אחרי הצהריים היינו נפגשים שוב לאימונים אישיים (כל אחד בהתאם לתפקיד שלו)...ועבודה מרוכזת בחדר כושר.

העבודה בחדר הכושר הייתה חוויה לכשעצמה. היה מאד כיף להרים משקולות כקבוצה ולא כיחידים. היינו נכנסים ביחד, מתחרים מי יכול להרים הכי כבד או הכי הרבה. היה הרבה פרגון בחדר כושר ואחד היה עוזר לשני. המוטיבציה הייתה רבה ובאופן אישי עוזרת לאינדיבידואל למקסם את היכולות הפיזיות שלו בחדר כושר. לכן ניתן לשים לב שכל השחקנים שחזרו מהמכללות הגיעו לארץ עם מסה שרירית משמעותית.

עם תחילת האימונים, שדרך אגב מתחילים בכל ארה"ב בתאריך המסורתי של 15 באוקטובר, החל גם השלב הקשה ביותר. בניגוד לישראל, אורך האימון הוא 3 שעות רצופות שבמהלכן יש זמן מנוחה מועט של מספר דקות. באימון יש שילוב של עבודה אישית, עבודה קבוצתית וכמובן מרכיבים של כושר גופני.

עד תחילת העונה בסביבות חודש נובמבר, הימים היו לא קלים, בבוקר לימודים בצהרים אימונים ואין הרבה זמן פנוי. תחילת העונה הייתה גם תחילת הנסיעות. פעמיים שלוש בשבוע היינו בנסיעות ברחבי ארה"ב, ובחוף המזרחי בעיקר. למזלי בעונה ששיחקתי שם חזרנו כמנצחים ממרבית המפגשים.

בכל אופן המשחקים היו החוויה הגדולה ביותר בשבילי. אולמות ענק, עשרות אלפי צופים, מעודדות, רקדניות, תזמורות, טלוויזיות ומצלמות. ככל שהעונה התקרבה לסיום, רצף הניצחונות שלנו הלך וגדל, ואתה התעצמה החוויה. ההתעניינות הייתה אדירה וכלום התחילו לדבר על העונה המצוינת שלנו. כזכור הגענו לשלב 16 הגדולות והפסדנו בשנייה האחרונה.

בסופו של דבר, הנוכחים בכנס, רובם ככולם ספורטאים צעירים, קיבלו מנדב הנפלד המלצה חמה לנסוע ולקחת חלק בליגת המכללות האמריקאית. "זוהי חוויה לכל החיים ולא כדאי להחמיץ" סיכם.

את הכנס יזם וארגן, דודי אדלר, מכנ"ל חברת סקאוט אינטרנשיונל, גם הוא שחקן מכללות לשעבר. דודי הרצה למשתתפים בכל הנושאים הקשורים לליגה האמריקאית, איך בנויה הליגה, מהי מלגת ספורט, מהם הקריטריונים לקבלת מלגה, התהליך לקבלת מלגת ספורט, וכיוצא באלו.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד