072-3300504

מלחמה בין האגודה בת"א להתאחדות

אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב הודיעה על פרישה לאלתר מהתאחדות הסטודנטים הארצית; הסיבה: שחיתויות ואי תקינות

חנית נוה | 02-11-2003 11:56:00

מועצת אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב החליטה פה אחד לפרוש לאלתר מהתאחדות באגודה של תל אביב טוענים, כי התאחדות הסטודנטים הארצית אמורה להיות גוף סטודנטיאלי בעל מוקד כוח והשפעה ברמה הארצית להוביל שינויים חברתיים, אך בפועל לא כך הם פני הדברים.

במכתב שהוציאה האגודה בתל אביב נטענים הדברים הבאים:

-המבנה הארגוני של התאחדות הסטודנטים אינו תקין בעליל והיא אינה פועלת על פי התקנון. תנאי הסף בתהליך הקבלה לארגון זה אינם מיושמים הלכה למעשה. תנאים כגון תשלום דמי החבר להתאחדות אינם נאכפים תמיד מסיבות פוליטיות או אחרות. הדבר מוביל למצב בו אגודה שלא שילמה דמי חבר לוקחת חלק בתהליך קבלת ההחלטות "הדמוקרטי" וזאת בניגוד לתקנון.

-על ההתאחדות להוקיע מתוכה אגודות שאינן מתנהלות בצורה תקינה ופוגעות בציבור הסטודנטים אותן הם מייצגים. לא מתקבל על הדעת שיו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת באר שבע שלא נבחר בצורה לגיטימית ודמוקרטית מקבל החלטות כשותף פעיל בהתאחדות. אלו הם רק מספר דוגמאות לאי הסדרים והכאוס הארגוני ששורר בארון הסטודנטים הארצי בישראל.

-אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב כחברה בהתאחדות ניסתה פעמים רבות לשנות את פני הדברים ולבצע רה אורגניזציה. עם זאת ניסיונות אלה עלו בתוהו והמצב נותר כשהיה. גוף ציבורי שאינו מתנהל בצורה תקינה הנו סממן מובהק לשחיתות שמאכלת את החברה בישראל, פוגעת בערכיה ומערערת את יסודותיה . על התאחדות הסטודנטים כגוף נבחר ומייצג לשמש דוגמא ומופת לכל מערכת ציבורית במדינת ישראל.

תגובת שגיב אסולין , יו"ר התאחדות הסטודנטים
שגיב אסולין אמר בתגובה לפרישה:
"בעשור האחרון שלטה אוניברסיטת תל אביב במנגנון ההתאחדות.לפני כחודשיים הובס יו"ר אגודת הסטדונטים של אוניברסיטת תל אביב בבחירות על ראשון ההתאחדות. צר לנו כי במציאות שבה אגודת הסטדונטים בת"א לא עומדת בראשות ההתאחדות, היא בוחרת שלא לכבד את הכרעת הרוב הדמוקרטית ועושה שימוש פוליטי זול שבבסיסו מאווים אישיים".

"בעת זו, מוסיף אסולין, כאשר הסטודנטים בישראל נאבקים על עתיד ההשכלה הגבוהה, נופלים קורבן 25,000 סטודנטים מאוניברסיטת ת"א להחלטה חסרת אחריות שבנויה על אינטרסים אישיים, פוליטיים ונקמניים.
לממרות כל זאת, התאחדות הסטודנטים בישראל היא המייצגת של כלל הסטדונטים בארץ ותמשיך לייצג את ציבור הסטדונטים של אוניברסיטת ת"א באשר הם, במועצה להשכלה גבוהה במערכת הציבורית ובכל אשר תדרש בעתיד. מחובתינו לציין , כי "יו"ר אגודת הסטדונטים" באוניברסיטת ת"א , כלל לא נבחר באוניברסיטת ת"א ומיותר לציין כי כל טענותיו הבל וריק".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד