072-3300504

שגיב אסולין: "עוד ארבע שנים אני בכנסת"

ראיון אישי עם יו"ר התאחדות הסטודנטים, שגיב אסולין, על העבר, המשפחה, החברים, הקשר עם גילה גמליאל, ההישגים והשאיפות לעתיד

חנית פורמנסקי | 29-05-2003 13:41:00

שגיב אסולין, יו"ר התאחדות הסטודנטים, קיבל את התפקיד לפני כחודשיים וספג תגובות קשות על דרכי העלייה לצמרת. הוא החליף את גילה גמליאל שפרשה , לאחר שנבחרה לחברת כנסת. ראשי אגודות זעמו על הליך בחירתו וטענו, כי גמליאל עשתה מחטף כשניסתה להעביר החלטה לפיה תקופת הכהונה של יושב הראש שייבחר להחליפה, תהיה לשנה במקום לחצי שנה.

נכון להיום, לאחר שהוגשה תביעה בנושא, החליט בית המשפט, כי משך הכהונה תהיה עד ספטמבר, כאשר בתום התקופה יכול אסולין לרוץ לבחירות שוב. בתום תקופה כהונה של חודשיים ועם סיום שנת הלימודים קיימנו ראיון אישי וקצת מקצועי מי שנכון לו עתיד די מזהיר בהשוואה להישגיו עד עתה.

-ספר לנו מעט על הרקע המשפחתי והאישי שלך?
גדלתי בדימונה,בן 24, לומד פוליטיקה וממשל שנה ב' בבן גוריון, בן בכור במשפחה שבה שישה ילדים. הורי הם אנשי חינוך, אנשי חזון. אימי גננת ואבי פעיל ליכוד, לא בקטע עסקני, אלא חינוכי. בגיל 15, הייתי חובש במד"א, ובתיכון הייתי יו"ר מועצת התלמידים. החלום שלי היה ללמוד רפואה וגם להתעסק בפוליטיקה.בצבא שירתי ביחידת החבלה של גולני. נפצעתי ברגל, יצאתי לקורס חובשים קרביים, בהמשך תפקדתי כקצין רפואה בגדה המזרחית בלבנון ואף השתתפתי בפינוי עם הנסיגה.

-מה עשית לאחר השחרור מהצבא?
עוד כששירתי בצבא הציעו לצאת ללימודי רפואה ולחתום קבע, אבל החלטתי לוותר לטובת טיול בדרום אמריקה. טיילתי בדרום אמריקה 7 חודשים ושם נרשמתי דרך האינטרנט לאוניברסיטה. ראיתי שיש תואר בפוליטיקה , אז החלטתי ללכת על זה.

-כיצד התברגת לאגודת הסטודנטים של בן גוריון?
בהתחלת דרכי שם כיהנתי כיו"ר מועצת הסטודנטים. שם גם הכרתי את גילה (גמליאל) שהייתה בזמנו יו"ר האגודה. בהתחלה היו בינינו חששות הדדיים, ולאחר מכן התפתח קשר של חברות עמוקה שנמשך עד היום. לאחר שהיא נבחרה ליו"ר ההתאחדות נבחרתי ליו"ר האגודה, כיהנתי בתפקיד 9 חודשים. עם פרישתה של גילה גם מההתאחדות נבחרתי להחליפה.

הקשר עם גילה גמליאל ותוכניות לעתיד
-הרבה אנשים מקשרים אותך לגילה. האם לדעתך הקשר ביניכם מועיל או מזיק לתדמיתך הציבורית?
הקשר שלנו מבוסס על חברות, אמונה פוליטית ואידיאולוגיה חברתית משותפת. הקשר עם גילה לא מזיק לי, כי אני יודע בדיוק איזו אישה היא וכמה היא פועלת למען אוכלוסיות חלשות.

-ישנן שמועות על יחסים רומנטיים בינך לבין גילה.
השמועות לא נכונות. הקשר שלנו הוא חברי בלבד. אנחנו יכולים לשבת בפאב ולדבר על החיים ולא רק על פוליטיקה, אבל כאן זה נגמר. כרגע אין לי חברה, אבל ישנו איזשהו קשר.

-מה אתה אוהב לעשות בזמנך הפנוי?
הזמן הפנוי שלי הוא מועט, אבל אם כבר אני מוצא זמן כזה, אני אוהב לרקוד סלסה, ללכת עם החבר'ה לפאבים ולעשות הרבה ספורט.

-נעבור לפן המקצועי . מה היו ההישגים העיקריים שלך בתקופת הכהונה הקצרה שלך?
מעורבות חברתית- ניסיון לקרב את הסטודנטים לקהילות חלשות יותר , על מנת לתמוך ולתת להם עזרה. כרגע עובדים על כך, שמי שיתנדב לחברה יחויב בכ-3 נקודות לתואר.
מילואים- אנחנו פועלים כעט על הצעת חוק קבועה בנושא הקלות לסטודנטים המשרתים במילואים. השאיפה היא, כי סטודנטים יקבלו נקודות זכות אקדמיות על שירות מילואים.
הורדת שכר הלימוד במאבק קשה מאד.

-מה אתה רוצה עדיין להשיג עד תום הקדנציה?
*לאחד את הסטודנטים בכל מיני מיזמים כלכליים כמו לאומי כארט.
*לאחד את התאחדות הסטודנטים עם ארגון הסטודנטים, כדי ליצור כוח אחד גדול .
*להמשיך את המאבק על הורדת שכר הלימוד , כי כדי לאפשר צמחיה צריך להתחיל מהחינוך והסטודנטים.

-מהן התוכניות האישיות שלך לעתיד הקרוב?
קודם כל אני בתפקיד יו"ר ההתאחדות עוד שלושה חודשים. אני לא יודע אם אני אתמודד בבחירות שתערכנה בספטמבר. אני יכול להגיד רק שאם אני אחליט להתמודד אני גם אבחר. אם לא, תהיה לי הזדמנות לחזור להיות סטודנט מן המניין, ללכת לחדר כושר, לנוח ולחשוב מה אני רוצה לעשות בהמשך.

-מה לגבי פוליטיקה? האם תמשיך בדרכה של גילה?
אני מאמין שעוד 4 שנים ,גם אני אהיה בכנסת.

שגיב אסולין
שגיב אסולין
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד