072-3300504

דר' ריבי שלינגר - המרצה הצעירה ביותר בקמפוס

דר' ריבי שלינגר בת ה-30, היא דר' למשפטים ומרצה בקריה האקדמית קרית אונו; סדר היום שלה עמוס, אך היא מוצאת זמן לחיים פרטיים והשאיפות שלה הן, בעיקר, קידום הנזקקים

חנית פורמנסקי | 19-02-2003 12:01:00

לקראת יום האישה הבינלאומי המתקיים בחודש פברואר החלטנו כי איש החודש שלנו תהיה אישה שמייצגת את יום האישה בצורה הטובה ביותר. נא להכיר את דר' ריבי שלינגר, בת ה-30 , מרצה בחוג למשפטים בקריה האקדמית קרית אונו בקורסי חוזים וסדר דין אזרחי וקניין, ראש דיקן הסטודנטים וסגנית הדיקן למשפטים. לא רע בשביל גיל 30.

במחקרים שנערכים מדי כמה חודשים באקדמיה, נמצא כי מספר הנשים בעלות תואר דוקטור ומספר הנשים שמרצות באקדמיה הוא נמוך לעומת הגברים. שלינגר היא ההוכחה כי אפשר אחרת עם קצת רצון ומעט אמביציה.

שלינגר החלה את לימודיה לתואר ראשון במשפטים באוניברסיטת בר אילן. לאחר התואר עבדה במשרד עורכי דין גדול ובין לבין למדה לתואר שני ושלישי בבר אילן, לימדה באקדמיה ובגיל 29 קיבלה את התואר הנכסף- דוקטור למשפטים.

שלינגר, היא המרצה הלא קונבנציונאלית. צעירה בגילה וברוחה, חתיכה, תקשורתית מאד ובעלת אידיאולוגיות המאפיינות אדם בראשית דרכו במערכת מסוימת. "כשאני נכנסת לכיתה, מספרת הדוקטור, כל התלמידים שחלקם גדולים ממני בגיל, מחפשים את המרצה. כשהם מבינים שזו אני מתחילים צחקוקים בכיתה, אבל מיד אנחנו חוזרים לרצינות ומתחילים ללמוד".

סדר היום שלה עמוס, כאשר רובו נמצא בקריה האקדמית. "אני מלמדת שלש פעמים בשבוע ובזמן שנותר אני מכינה מערכת שעות, משבצת מרצים, עובדת על פרוייקטים חדשים. זמן לחיים אישיים יש לי ומה שהכי כיף זה שאני נהנית בעבודה שלי בניגוד לשנים בהם עבדתי כעורכת דין. המקום נחמד ומשפחתי ומרצים שבהתחלה חשבו שאני אהיה דוגמנית שמתעסקת בפן ובאיפור ולא משנה שאני מצטיינת בלימודים ובעבודתי, החלו להעריך אותי עם הזמן".

שלינגר מספרת שהטראומה שעברה בהתמחות גרמו לה לחשוב שאם היא תהיה אי פעם באקדמיה זה כדי לשנות דברים."בהתמחות אתה מרגיש שלא לימדו אותך כלום באוניברסיטה, מוחה שלינגר, ולכן החלטתי עם מרצים אחרים , כי לצד כל קורס תיאורטי נלמד יישומיות. עורכי דין באים ומלמדים את הסטודנטים איך כותבים חוזה , איך מתכוננים למשפט וכד'".

פרוייקטים נוספים שלשלינגר יש חלק בהם הם , פרוייקט בשיתוף עם "האגודה למלחמה בעוני". זהו חלק מקורס של סטודנטים מצטיינים שמעניקים ייעוץ לאנשים שאין באפשרותם לממן סיוע משפטי. "הפרוייקט הפך למאד פופולרי כי הוא נותן פרקטיקה, מספר שלינגר, ופתאום כולם רוצים להיות חלק ממנו ומי שמרוויח הם חסרי היכולת המקבלים ייעוץ משפטי מגוון".

דר' ריבי שלינגר לא נחה על זרי הדפנה לרגע. אמנם היא רק בת 30, אך אם היא תמשיך בעשייה זו יהיה אפשר להריץ אותה לחברת כנסת כבר בקרוב. השאיפות שלה רבות והמטרות שלה הן בעיקר לקדם אוכלוסיות חלשות ולהביא אותם ללמוד באקדמיה. "אני האליטיסטית לא מתנגדת לאליטסיטיות, אך אני בעד לפתוח את הדלת האקדמית גם לאוכלוסיות חלשות כגון, אתיופים, עיוורים, חרדים ,ועל זה אני נלחמת מדי יום ".

אין תמונה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד