072-3300504

ראשי המכללות לחינוך מתכננים לסגור את המכינות הקדם אקדמיות

הסיבה היא קיצוץ בתקציב משרד החינוך ; התכנון הוא לסגור את שערי המכינות כבר בפברואר הקרוב, לאחר מועד החורף של בחינות הבגרות

| 26-11-2002 15:46:00

12 ראשי המכללות האקדמיות להוראה בישראל מתריעים היום כי בעקבות החלטת משרד החינוך על קיצוץ חלקי בינואר 2003 בתמיכת המשרד למכינות הקדם אקדמיות וקיצוץ צפוי מלא של 100% בתמיכת המשרד בספטמבר 2003 – הם מתכננים לסגור את שערי המכינות כבר בפברואר הקרוב, לאחר מועד החורף של בחינות הבגרות.

המכינות הקדם אקדמיות מתוקצבות מאז שנת 94' ב- 60% מהיקף פעילותן על ידי הקרן לקליטת חיילים משוחררים במשרד הביטחון, וב- 40% מהיקף פעילותן על ידי האגודה לקידום החינוך במשרד החינוך. לאחרונה החליט משרד החינוך, במסגרת חרב הקיצוצים, לבטל את הקצבתו למכינות הפועלות במכללות להוראה. סה"כ מדובר בהיקף של כ- 10 מיליון ¤ לשנה מתקציב משרד החינוך.

בשם כל ראשי המכללות לחינוך שיגר דר' יוסי אסף, ראש מכללת סמינר הקיבוצים מכתב דחוף בעניין זה למנכ"ל האגודה לקידום החינוך, פלטי סתוי. במכתבו כותב דר' אסף כי השנה לומדים במכינות הקדם אקדמיות של המכללות לחינוך למעלה מ- 3,000 תלמידים
בעיקר משכבות נזקקות. עבורם זוהי הזדמנות אחרונה להשלים בגרויות כדי להצליח ולהגיע ללימודים אקדמיים ולהיות שותפים לגיטימיים בחברה הישראלית. הקיצוץ הצפוי של משרד החינוך יקטע את יכולת המכללות להמשיך את מפעל המכינות, אלא אם כן יימצא פתרון תקציבי.

לדברי דר' אסף קיומן של המכינות הקדם אקדמיות הוא משימה לאומית – חברתית.
המשמעות הכואבת של סגירתן היא הנצחת העוני, ומניעת האפשרות מאלפי צעירים מדי שנה להצליח ולהגיע ללימודים אקדמיים.
משרד החינוך בתגובה:"משרד החינוך מייחס חשיבות רבה למכינות הקדם אקדמיות. המכינות הקדם אקדמיות במכללות לחינוך מתוקצבות ע"י האגודה לקידום החינוך. משרד החינוך העניק תוספות תקצוב עד לשנת התקציב 2003. לקראת מימוש תקציב 2003 המשרד יבחן פעם נוספת את האפשרויות לאיתור חלופות תקציביות לנושא".
מנכ"חל האגודה לקידום החינוך סרב להתייחס לנושא.

אין תמונה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד