072-3300504

ממדים ללימודים: לימודים על חשבון המדינה לחיילים משוחררים

השתחררתם מהצבא? שירתם כלוחמים או השתייכתם לאוכלוסייה מיוחדת? צה"ל החליט לממן לכם לימודי תואר או מקצוע כדי שתשתלבו יותר בקלות בחיי האזרחות. כל הפרטים כאן

רחל ויינר | 20-07-2017 12:49:00

אם אתם חיילים משוחררים יש לנו בשורות טובות בשבילכם: צה"ל הוציא תכנית חברתית מהפכנית ורחבת היקף העונה לשם "ממדים ללימודים", אשר מוקירה את החיילים המשוחררים על תרומתם למדינה. אם בעבר רק חיילים ששירתו ביחידות מובחרות זכו להטבה מסוג זה, הפעם הכללים משתנים ואוכלוסייה נוספת זכאית למימון מלא, כאשר הרעיון הוא לעזור לחיילים משוחררים אלו להשתלב בצורה טובה יותר בחיי האזרחות. מי זכאי למימון מלא ואיך מקבלים אותו? כל הפרטים בכתבה.

בשורות טובות לחיילים
בשורות טובות לחיילים

מימון לימודים: למי מיועדת המלגה?
אם אתם חיילים משוחררים ואתם חושבים על לימודים, התכנית החדשה של צה"ל ומשרד הביטחון תעזור לכם לרכוש השכלה כמה שיותר מהר. במסגרת התכנית, שאושרה על ידי שר הביטחון אביגדור ליברמן והוכרזה על ידי הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט, כל חייל משוחרר (שהיה לוחם או שמשתייך לאוכלוסיות מיוחדות) בעל תעודת שחרור בכבוד שהתגייס החל מ-1 ביולי 2013, יהיה זכאי למימון לימודי תואר או מקצוע, וזאת מבלי לפגוע בשאר ההטבות והזכויות המוקנות לו על פי חוק.

חיילים ממחזור גיוס 2013, שתאריך הגיוס שלהם הוא החל מ- 1 ליולי המשתייכים לאוכלוסיות מיוחדות זכאי תשמ"ש הורים, חיילים בודדים, עולים חדשים, ובני מיעוטים), זכאים גם הם לסיוע במימון הלימודים. יצוין כי החזון המלא של התכנית הינו להרחיב את התכנית גם לתומכי לחימה וחיילים עורפיים.

הרעיון העומד מאחורי התכנית המהפכנית הוא ליצור שוויון גדול יותר בקרב חיילים משוחררים. עד לתכנית זו, רק חיילים אשר שירתו ביחידות מובחרות כמו שייטת 13 או סיירת מטכ"ל זכו לקבל מלגה מלאה, וכעת גם משוחררים מיחידות רבות נוספות כמו צנחנים, גולני וחיל ההנדסה יוכלו להסתייע במימון.

ממדים ללימודים
ממדים ללימודים

איך מקבלים מימון?
חיילים הזכאים למימון יצטרכו לממן שליש מגובה שכר הלימוד מהפיקדון, כאשר את שני השליש הנותרים תממן התכנית. הסכום הכספי אותו יצטרך לממן החייל המשוחרר יהיה שווה לעלות שנת לימודים אקדמית אחת, כאשר התכנית תממן שלוש שנות לימוד וארבע שנות לימוד עבור לימודי הנדסה ורפואה. מימוש התכנית יהיה דומה לתהליך מימוש הפיקדון וייעשה על ידי האגף והקרן לחיילים משוחררים.

המימון ניתן גם למי שלומדים באוניברסיטאות וגם למי שלומדים במכללות, כאשר התכנית מממנת לימודים בסך מקסימלי של עלות שכר לימוד אוניברסיטאי שנתי, ולכן חייל שיבחר ללמוד במוסד בו שכר הלימוד גבוה משכר הלימוד האוניברסיטאי כמו חלק מן המכללות בארץ - ישלים את יתרת שכר הלימוד מכספו או ממלגה אחרת.

ההטבה תקפה לכל מסלולי הלימוד המוכרים על ידי האגף והקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון. מה שאומר שאפשר לממש אותה גם על לימודי תואר ראשון וגם על לימודי מקצוע אבל לא על לימודים בחו"ל. בגזרת המסלולים של התואר הראשון, בצה"ל ציינו כי מימון ניתן לכל מסלולי הלימוד שאורכם שלוש שנים וגם ללימודי הנדסה הנמשכים ארבע שנים. תארים ארוכים מהרגיל כמו אדריכלות לא נכללים לעת עתה בתכנית כאשר צה"ל יגבש החלטה האם לכלול גם אותם בתכנית בהמשך.

מחפשים מלגות לכל המוסודת והאוכלוסיות? לחצו כאן ומצאו את המלגה המתאימה לכם

רוצים להתעדכן בכל מה שחם בעולם הסטודנטים? היכנסו לעמוד הפייסבוק של יורם לימודים

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד