072-3300504

מערכת התרעה מפני הישנות אירועי בטיחות אויריים תוכננה בקריה האקדמית

מערכת יחידה מסוגה בעולם המתריעה מפני התפתחות מגמת עלייה חריגה של אירועי בטיחות אוויריים תוכננה כפרויקט גמר של הסטודנט טל דקל בהתמחות ניתוח מערכות מידע בקריה האקדמית, קרית אונו

| 11-11-2002 13:07:00


המערכת החדשנית, יחידה מסוגה, אמורה להתריע מפני הישנות אירועי בטיחות אויריים לסוגיהם. המערכת, פותחה במסגרת פרויקט גמר לתואר ראשון במינהל עסקים בהתמחות ניתוח מערכות מידע בקריה האקדמית קרית אונו של הסטודנט טל דקל המשמש באל-על כאחראי מידע בטיחות טיסה.
בכוונת חברת אל-על להפעיל יישום חדשני זה שאינו נמצא בשימוש אף חברת תעופה בעולם כחלק ממערך הבטיחות השוטף.

חברות התעופה משתמשות כיום במערכות מידע תפעוליות המתעדות מידע שוטף על טיסות הקשור באירועי בטיחות. מערכות אלו מספקות רק מידע חלקי של נתונים בסיסים, וזאת ללא יכולת להצביע על שכיחות חריגה של אירוע בטיחותי מסוים. חוסר יכולת זו עשויה להשפיע על אפשרות להיערך כנגד אירוע בטיחותי אווירי שנמצא במגמת עלייה.

המערכת החדשה שפותחה במסגרת הפרויקט אופיינה והוגדרה בהנחייתם של יועץ הבטיחות של אל-על עו"ד רז יצחק ומנהל בטיחות הטיסה קברניט שמואל ארז .

המערכת מנתחת את בסיס הנתונים במטרה לבדוק ולאתר הישנות אירועי הבטיחות בדרגות חומרה שונות החל מכשל דרמטי של מערכת חיונית במטוס, דרך טעות אנוש של צוותי האוויר וכלה באירועים שוליים לכאורה כמו: התנהגות אלימה של נוסעים במטוס, עישון בטיסה וסרבנות נוסעים להישמע להוראות.

המידע מנותח ביחס למספר שעות הטיסה, מספר ההמראות והנחיתות. ניתוח המידע מתריע באופן אוטומטי על כל עלייה חריגה בכמות אירועי הבטיחות של מטוס, צי מטוסים, טייס וכו' קודם הפיכתם למגמה ברורה.


יישום חדשני שאינו קיים באף חברת תעופה בעולם, יאפשר לחברת אל על להסיק מסקנות, לטפל למפרע בגורמי הסיכון ולקבל החלטות אסטרטגיות הקשורות לניהול בטיחות הטיסה.

לדברי אילן רחימי, רכז ההתמחות ניתוח מערכות מידע בקריה האקדמית, לא מדובר כאן בעוד פרויקט גמר, כי אם באתגר אמיתי לבניה של מערכת מידע המשתלבת במערכות קיימות וזאת על מנת לענות על צורך חיוני של חברת התעופה שמשפיע בצורה כזו או אחרת על כל נוסע בחברת תעופה באשר היא.

לדברי שמואל ארז, מנהל בטיחות טיסה בחברת אל-על תסייע מערכת זו לחברת אל-על בניהול חכם של מערכת הדיווח על תקריות בטיחות, תשפר את היכולת לזהות מגמות ולהגיב עליהן וכתוצאה מכך להעניק שיפור נוסף במערכת הבטיחות של חברת אל-על המעניקה לה יתרונות יחסיים ומוחלטים מול חברות תעופה מתחרות.

אין תמונה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד