072-3300504

נפטר פרופ' אהוד שפרינצק מייסד בי"ס לאודר למימשל בבינתחומי

פרופ' אהוד שפרינצק, מומחה עולמי בתחום חקר הטרור ומייסד בית הספר למימשל במרכז הבינתחומי הרצליה נפטר ביום שישי ממחלה קשה

חנית פורמנסקי | 10-11-2002 10:46:00

המרכז הבינתחומי הרצליה אבל על מותו בטרם עת של חברנו, פרופ' אהוד שפרינצק, הדיקן המייסד של בי"ס לאודר לממשל במרכז הבינתחומי הרצליה. אהוד שפרינצק נפטר בערב שבת בבית החולים "שיבא" בתל השומר, לאחר מחלה קשה. אהוד שפרינצק, הותיר אחריו אישה, ריקי, 4 ילדים, 2 נכדים ואם.

פרופ' אהוד שפרינצק, היה מוכר כמומחה עולמי בתחום הטרור, פוליטיקה קיצונית, והימין הרדיקלי בישראל. בשלוש השנים האחרונות עמד שפרינצק בראש בי"ס לאודר לממשל במרכז הבינתחומי הרצליה, והיה דיקנו המייסד. במשך שנים שימש פרופ' שפרינצק פרופסור למדע המדינה באוניברסיטה העברית בירושלים, והעמיד תלמידים וחוקרים רבים.

בשנים האחרונות הקדיש שפרינצק את עיקר פועלו לבנייתו של בי"ס לאודר לממשל במרכז הבינתחומי, במטרה, כפי שאמר לא פעם "לעודד ולהכשיר מנהיגות חדשה ומצוינות בחברה הישראלית". וכך פעל. ביה"ס לממשל בהנהגתו גייס סטודנטים מכל הארץ שגילו עניין מחודש בלימודי מנהל ציבורי, מדיניות ודיפלומטיה. כדיקן, יזם שפרינצק פעילות ציבורית ענפה להצמחת מנהיגות צעירה, ערך דיונים אסטרטגיים על עתיד מדינת ישראל, והיה מיוזמי "כנס הרצליה השנתי למאזן החוסן והביטחון הלאומי של ישראל".

פרופ' אוריאל רייכמן, נשיא המרכז הבינתחומי הרצליה, אמר היום: "פרופ' שפרינצק היה חבר יקר ומנהיג אקדמי. תוך שנתיים הוא הקים את בי"ס לאודר לממשל, שהוא ייחודי באקדמיה הישראלית. הסטודנטים שלו אהבו אותו, והלכו אחריו למשימות לימודיות וציבוריות בכל רחבי הארץ. ההתלהבות שלו הדביקה את כולנו. אהוד היה מסור לחלוטין למשימה של הכשרת מנהיגות העתיד והחברה הישראלית".

פרופ' אהוד שפרינצק התמחה בחקר הימין הרדיקלי בישראל, קיצוניות ואלימות פוליטית. מחקריו הביאו לפרסומו ברחבי העולם. ספרו על עלייתו של הימין הרדיקלי בישראל (בהוצאת אונ' אוקספורד) זכה בפרס מיכאל לנדאו לספר הטוב ביותר על ישראל ועל המזרח התיכון בתחום של מדע המדינה ב-1992. ספרו האחרון מ-1998, "וקם איש על אחיו" (בהוצאת Free Press) סקר קיצוניות ואלימות פוליטית במדינת ישראל מאלטלנה ועד רצח רבין. הספר הגיע לגמר בתחרות מועדון הספרים היהודי היוקרתי בארה"ב בקטגוריה של ישראל.

פרופ' שפרינצק לימד כפרופסור אורח באוניברסיטה האמריקנית בוושינגטון, אוניברסיטת ג'ורג'טאון ובאוניברסיטת פרינסטון. שימש כעמית בכיר במכון וודרו ווילסון (WWS) לחוקרים בינלאומיים ומכון השלום האמריקני.
מאמריו הפובליציסטיים של פרופ' שפרינצק פורסמו בכל עתוני ישראל, בניו יורק טיימס, בוושינגטון פוסט, בגרדיאן הבריטי, די וולט הגרמני.
פרופ' שפרינצק, בעל B.A. ו-M.A. מהאוניברסיטה העברית בירושלים, השלים בהצטיינות את הדוקטורט שלו באוניברסיטת ייל בארה"ב. נושא מחקרו היה תנועות המחאה של הסטודנטים בארה"ב ובצרפת בשנות ה-60.

אין תמונה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד