072-3300504

איך תהפכו למנהלים מנצחים?

ניהול עובדים יכול להיות לא פשוט ואף מאתגר, אך עם התכונות המתאימות ומיומנויות הניהול הנכונות אפשר להיות מנהל מוצלח ביותר. אז איך עושים את זה ואיך תדעו שהניהול שלכם הוא נכון?

רחל ויינר | 16-03-2017 09:16:00

ניהול צוות עובדים הינו מאתגר ביותר ועל מנת להוציא את המקסימום מקבוצת עובדים, על המנהל לדעת איך להשפיע ולרתום את עובדיו כדי שיעשו את המשימות שלהם על הצד הטוב ביותר ויפיקו את המירב. חשוב לזכור כי במידה ועובד מזהה מנהל טוב הוא ישמור לו אמונים, גם במידה ואינו מרוצה לגמרי מהארגון עצמו. עם זאת, במידה ועובד יהיה מרוצה מארגון בצורה סבירה אבל לא ממנהלו, קיים סיכוי סביר מאוד כי לא ישרוד זמן רב במקום העבודה.

איך נוכל לזהות מנהל טוב? קבוצת העובדים אותם הוא מנהל יהיו חיוביים, יחייכו והמורל בסביבתם יהיה גבוה. הם יפגינו ראש גדול, מוטיבציה גבוהה, עבודת צוות, שיתוף פעולה, לקיחת אחריות, ישמרו על משמעת תקינה ויעמדו בתכנית העבודה שלהם. אז מה בעצם תוכלו לעשות כדי להפוך למנהלים מוצלחים ולגרום לעובדים שלכם להיות הכי טובים שיש?

רוצים להשתלב בתפקיד ניהולי? הקליקו פה ורכשו את הכלים הנחוצים שיובילו אתכם לתפקיד החלומי

מנהל טוב מצמיח עובדים טובים ושמחים
מנהל טוב מצמיח עובדים טובים ושמחים

יצירת סביבת עבודה חיובית
מתחילים באוירה: על המנהל להשתדל ליצור סביבת עבודה חיובית בה ניתן לראות את העובדים מחייכים ובעלי אנרגיות. על המנהל להקשיב לעובד, לשמוע את הרעיונות שלו ולכבד את דעותיו. כמו כן, עליו לאפשר לעובדים לבטא בחופשיות את המחשבות שלהם והרגשות שלהם, להתעניין במצב העומס בעבודה, האם הם נתקלים בקשיים ובנוסף מדיי פעם להתעניין גם בחייהם האישיים, גם כדי להכיר אותם מחוץ לעבודה וגם כדי להתחבר אליהם יותר וליצור תקשורת פתוחה ומזמינה.

להגדיל, לאפשר ולתת מרחב עבודה
מנהל טוב הוא מנהל הנותן לעובדיו את התחושה שהוא סומך עליהם וכתוצאה מכך נותן להם מרחב עבודה מבלי "לעמוד להם על הראש". נותן להם לנהל את הזמן שלהם, מאפשר להם לגדול, להעלות רעיונות ולהיות ראש גדול. מעבר לכך, על המנהל לעודד עבודת צוות ושיתוף, להעביר משוב חיובי מפרגן בעת הצורך ולציין מאמצים המובילים להישגים טובים.

הצבת יעדים ריאליים והגיוניים
ניהול נכון יכלול בתוכו הצבה של רף ביצועים לאחר קביעה של יעדים ברורים הנקבעים מראש. מכאן עולה כי רצוי ואף מתבקש כי מנהל ידרוש מאנשי הצוות שלו לערוך בקרה לגבי העמידה ביעדים ולדווח על כך. עם זאת, ברגע שמנהל יציב יעדים בלתי אפשריים לביצוע שהם שאפתניים מדיי או מרחיקי לכת לפי ההיגיון בריא, הדבר יכול לגרום לתסכול בקרב העובדים ולתחושת כישלון שאוטומטית תוריד את המוטיבציה.

לקיחת אחריות
מצופה ממנהל לקחת אחריות על התוצאות של עובדיו. האפשרות להגיע לכישלון כלשהו תמיד מרחפת באוויר ומנהל טוב צריך לקחת אחריות על המעשים של הצוות שלו ולא לזרוק את האחריות עליהם בלבד. הרעיון הוא שבמידה ומגיעים למצב של כישלון כלשהו צריך לנסות ולהבין מה גרם לכך, מה השתבש בדרך ולהפיק את הלקחים הנכונים.

על כל מנהל לעבור השתלמויות מעת לעת במטרה לפתח את יכולות הניהול שלו ולהרחיב את הידע שלו בניהול משאבי אנוש, וזאת בכדי שהוא יוכל לספק לעובדיו סביבת עבודה טובה, חזקה ותומכת. אפשרות מרכזית למי שרוצה להיות מנהל מצליח היא ללמוד תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות במשאבי אנוש כמו שמציעה הקריה האקדמית אונו, שיכול לתרום רבות למי שרוצה להיות מנהל מצליח ולקבל את הכלים הנכונים להתקדם בעולם הניהול.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד