072-3300504

כך תעשו הסבה מקצועית לתחום החינוך לגיל הרך

אם אתם מרגישים תחושת מיצוי בקריירה שלכם ומעוניינים לעבוד במקצוע מספק ומשמעותי שיעלה לכם חיוך על הפנים בכל בוקר מחדש, הכתבה הזו היא בשבילכם. גללו למטה וגלו עוד

רעיה קורצר | 28-02-2017 16:16:00

מרגישים תחושת חוסר מיצוי בעבודה ומעוניינים לעזוב הכול לטובת קריירה עם הקטנטנים? מסתבר שאתם לא היחידים שכן אקדמאים רבים מחליטים ללכת עם החלום שלהם ולהסב את הקריירה לתחום החינוך לגיל הרך, רגע לפני שאתם עושים את הצעד בדרך למקצוע המשמעותי והמתגמל הזה, קראו את המידע הנחוץ בכתבה.

רוצים לעבוד עם ילדים? הקליקו כאן וקבלו את כל הפרטים

מקצוע שיעלה לכם חיוך על הפנים,
מקצוע שיעלה לכם חיוך על הפנים,

הסבה מקצועית לגיל הרך: איך מתחילים?
זה לא קל לקום בבוקר בהיר אחד ולהחליט שהתחום בו בחרת לעסוק לא ממש מתאים לך והולם את כישוריך. אם גם אתם שותפים להרגשה הזו אנחנו נספר לכם שאתם ממש לא לבד, שכן מחקרים סטטיסטיים רבים מגלים כי כמעט מחצית מקרב העובדים לא מרוצים ממסלול הקריירה שלהם, והיו שמחים לשנות אותו. ישנן סיבות רבות לרצון לשינוי וביניהן קשיים בפיתוח הקריירה, חוסר סיפוק מהעבודה והרצון למימוש עצמי. עם זאת, רבים חוששים לקחת צעד לקראת קריירה חדשה שכן ההחלטה לשנות מסלול היא לא פשוטה ומלווה בהתחבטויות, קשיים ואפילו פחדים.

אם בכל זאת החלטתם לשנות את הקריירה ואתם כמהים לתעסוקה משמעותית שתעלה לכם חיוך על הפנים בכול בוקר מחדש, אנחנו נספר לכם על מסלול ההסבה לחינוך לגיל הרך. המסלול מתאים לאנשים שרוצים מקצוע מספק בחינוך ועיצוב אישיותם של ילדים בשלבים המוקדמים בחייהם. "חלק מהאנשים שמעוניינים בהסבה מקצועית לתחום החינוך לגיל הרך הם שוטרים, עובדי בנק ואפילו עבדי הייטק, אלו אנשים שהיו בטוחים בקריירה שלהם ולאחר מספר שנים הם החליטו שהם מעוניינים במקצוע שייתן משמעות לחייהם", אומרת ד"ר נירה ואלה, ראש המחלקה לגיל הרך במכללת סמינר הקיבוצים.

לעיתים קרובות, אנשים שמבקשים לעבור הסבה מקצועית הם אנשים שכבר הקימו משפחה, וצריכים לעמוד בהוצאות הכלכליות הכרוכות בגידול ילדים ובהחזקת בית, לכן מסלולי הלימוד השונים מבינים את החשיבות של הגמישות והדינמיקה כאשר מדובר באדם בוגר שמבקש להסב את מקצועו, כך גם בסמינר הקיבוצים, "הקורסים במסלול ההסבה לחינוך לגיל הרך בסמינר הקיבוצים הם מרוכזים, וכוללים את כל החומר הנדרש על מנת שהסטודנט יקבל את ההכשרה הטובה ביותר ויוכל להשתלב בשוק העבודה במהירות", אומרת ואלה ומוסיפה, "אנחנו תמיד משכללים את הגישות הפדגוגיות שלנו ולאחרונה הוספנו סמסטר קיץ ובו הסטודנטים יוכלו לעשות מאמץ מרוכז ולסיים את התואר מהר יותר".

לקחת חלק בחינוך דור העתיד
לקחת חלק בחינוך דור העתיד

ללא הנחות: המסלול שלוקח אותך הכי רחוק שאפשר
תכנית ההסבה לחינוך לגיל הרך של סמינר הקיבוצים נמשכת שנתיים במהלכם הסטודנט יכול לבחור בין התמחות בחינוך המיוחד והחינוך היצירתי, כאשר הסטודנט עובר תהליך הכשרה אינטנסיבי הכולל התנסות בגן ילדים והדרכה פדגוגית, "השקפת העולם שלנו הוא שכל סטודנט מגיע מרקע שונה ולכן צריך לבנות לו תכנית לימודים ייחודית אשר תתרום להכשרתו המהירה".

למרות התנאים המקלים, מסלולי הלימוד אינם מתפשרים על איכות הלימודים, והסטודנט שמחליט לעבור הסבה לתחום החינוך לגיל הרך צריך לקחת בחשבון כי תכנית הלימודים היא אינטנסיבית וללא הנחות. "אנחנו לא מוותרים לשום סטודנט, אם מישהו החליט לעשות הסבה ולעבוד עם ילדים הוא צריך לעבור את ההכשרה המתאימה לכך", אומרת ואלה ומסבירה, "אנחנו דורשים שתהיה נוכחות חובה בשיעורים".

ההסבה היא אפשרית ומתגמלת במידה והיא מבוצעת באופן מושכל, ומתוך הכרת כל האפשריות הקיימות בשוק. אם יש לכם את מה שצריך כדי לחנך את דור העתיד תדעו שהבחירה בלימודי חינוך לגיל הרך היא נכונה, שכן הביקוש לאקדמאים בתחום זה גובר ובמיוחד כאשר מדובר באקדמאים שעברו את ההכשרה שלהם במקום הנכון, "הבוגרים של סמינר הקיבוצים משתלבים במהירות בשוק התעסוקה, שכן אנו שמים דגש על מצוינות ופיתוח יכולות בינאישיות החשובות לתחום", מציינת ואלה.

מקצוע שיקח אותך גבוה
מקצוע שיקח אותך גבוה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד