072-3300504

לא תאמינו מי אלו אותם אנשים שמשנים את פני הטכנולוגיה

יש הרבה דברים שאנחנו עושים ולוקחים אותם כמובן מאליו. יש מכוניות על הכביש, אנשים משתמשים במכשיר סלולארי, אנשים טסים ממקום למקום, ויש את מערכת כיפת ברזל שמיירטת רקטות ומטוסים, השאלה הגדולה היא מי אחראי על כל זה ואיך זה בכלל קורה?

25-01-2017 15:38:00

אי פעם עצרתם לחשוב איך דברים קורים, איך זה שאנחנו מתקשרים אחד עם השני בעזרת טלפון? מלבד העובדה שאלכסנדר גרהם בל הוא זה שהמציא את הטלפון, וחברת רפאל היא זו שפיתחה את כיפת ברזל, איך כל הטכנולוגיה הזאת מתאפשרת? ומי אלו אותם אנשים שבזכותם אנחנו יכולים לעשות כל כך הרבה דברים שנראים לנו ברורים מאליו? לכל השאלות האלה יש תשובה ברורה וכדי לחדד את הנושא, נגלה לכם שאתם יכולים להשתייך לאותה קבוצת אנשים שבזכותם כל הדברים האלה קורים.

פתאום מכשיר חדש בשוק, איך זה קורה?
כשיוצא מכשיר סלולארי חדש לשוק כולם מדברים על היכולות של המכשיר, על היתרונות, השיפורים ועל עוד שלל אפשרויות טכנולוגיות מתקדמות. כולם מתעסקים, בודקים, רוכשים, משתמשים, אבל האמת היא שעוד הרבה לפני ששמעתם על המכשיר הזה קמה קבוצה של אנשים שתכננה, בדקה, פיתחה ועשתה תהליכים חשובים בכדי להוציא את המכשיר הזה לשוק.

"בוודאי שמעתם כי חברת סמסונג החליטה לגנוז את מכשיר הדגל שלה נוט 7 בשל תכנון לקוי של פינוי חום. במילים פשוטות, הטמפרטורה עלתה והסוללה התפוצצה. תכנון של כל מכשיר סלולארי חייב להתחשב גם בפינוי החום, בעמידה בנפילות, איטום בפני מים ואבק כמו גם בבחירת החומרים ואופן הרכבת הרכיבים", מסביר ד"ר משה תשובה, ראש בית הספר להנדסה מכנית במכללה האקדמית להנדסה בתל אביב אפקה.

השאלה המעניינת היא מי אלו אותם אנשים שעושים את הפעולות הללו ומוציאים לפועל מכשירים מסוג זה? התשובה היא המהנדסים המכנים. "בלעדיהם לא היינו יכולים לנהוג בכלי רכב, לטוס, לעשות שימוש במערכות שמנצלות אנרגיה ולהשתמש בציוד אלקטרוני", אומר תשובה ומוסיף, "הנדסה מכנית היא למעשה פיזיקה יישומית. המהנדס המכני מתכנן, מפתח, מתחזק ומייצר מערכות מורכבות".

גלקסי נוט 7, תכנון לקוי של פינוי חום
גלקסי נוט 7, תכנון לקוי של פינוי חום

מהנדסים את הדרך לעתיד: תואר בהנדסת מכונות
כשמדברים על הנדסה מכנית אנשים ישר נוטים לחשוב שמדובר במקצוע בו מתעסקים במכשירים סלולאריים, אבל האמת היא שמדובר בתחום הרבה יותר רחב שנוגע במגוון נושאים. "בכל פיתוח מערכת שיש לה ממשות מכנית יש דרישות טכנולוגיות, כלכליות ויישומיות משתנות", אומר תשובה ונותן את כיפת ברזל כדוגמא, "הפגיעה ברקטות נשענת על תכנון מדויק של מערכת הנעה ושיגור שבא לידי ביטוי בזמן תגובה מהיר תוך שיגור מדויק של הטיל".

אותם אנשים שלמדו הנדסה מכנית מתעסקים בשלל פיתוחים ומוצרים משמעותיים שחלקם משפיעים על חיי היום יום. "הכשרת המהנדס המכני, מתחשב בכלל העבודות בהן הוא יכול לעסוק החל משלב תכנון המוצר דרך תהליכי הייצור ועד לניהול המוצר המוגמר", מדגיש תשובה.

אם גם אתם רוצים להיות חלק מאותם אנשים שבזכותם הטכנולוגיה מתפתחת, להשפיע ולהיות חלק מהתהליך, נראה כי לימודים מסוג זה מתאימים בדיוק לכם. "בוגרי הנדסה מכנית במכללת אפקה משתלבים במגוון רחב של ענפים כמו תעשיות ביטחוניות, אנרגיות מתחדשות, רפואה, רובוטיקה, תקשורת", הוא מציין ומוסיף, "הם מעורבים בכל כך הרבה תהליכים, שקשה לדמיין את חיינו בלעדיהם".

רוצים להצטרף להצלחה? הקליקו פה, הכניסו את פרטיכם ואנחנו נדאג שיחזרו אליכם

מערכת כיפת ברזל. תכנון מדויק של מערכת הנעה ושיגור
מערכת כיפת ברזל. תכנון מדויק של מערכת הנעה ושיגור
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד