072-3300504

הצד הטכנולוגי של הרפואה: איך להציל אנשים?

הם הצילו אנשים ממחלות בכלי דם, נתנו פתרון למחלות פרקים וענו על צרכים רפואיים נוספים, עכשיו הגיע תורכם. בואו לגלות איך להציל חיי אדם

17-01-2017 14:59:00

כשאנשים חולים הם ממהרים לרופא, עושים בדיקות דם או טיפולים כדי להחלים ולשפר את המצב, אבל לא תמיד יש פתרונות לכל דבר. אם אתם רוצים להיות מסוג האנשים האלה שעוזרים, נותנים פתרונות, משפרים ומצילים חיי אדם, אתם נמצאים בכתבה הנכונה. בואו לגלות מי אלו אותם אנשים שעומדים מאחורי הפתרונות הטכנולוגיים שעומדים לטובת הרפואה, ואיך אתם יכולים להיות חלק מהמערך המוצלח הזה.

לתת טיפול באמצעות שיטות מתקדמות
"לאורך ההיסטוריה אנשים מתו ממחלות בכלי דם, כשהיום מחדירים סטנטים אשר מאפשרים זרימה טבעית של דם בעורקים. בעבר תנועתם של אנשים מבוגרים הוגבלה בשל מחלות פרקים, וכיום, באמצעות מפרקים מלאכותיים מחזירים לאנשים את יכולת התנועה", מסבירה ד"ר ענת רטנובסקי, ראש בית הספר להנדסה רפואית במכללת אפקה.

אותם אנשים שעומדים מאחורי הטכנולוגיות המצליחות הרפואיות משתמשים בטכנולוגיה המתקדמת לטובת הרפואה, אנשים שלוקחים את זה צעד אחד קדימה ונותנים מענה לצרכים הנובעים ממורכבות רפואית. "כיצד כל זה מתאפשר? בזכות הנדסה רפואית, שהיא שילוב של יסודות ההנדסה עם מדעי הרפואה למציאת פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לצרכים רפואיים", מסבירה רטנובסקי.

הרעיון הוא לתת לחולים מענה למצבים שונים שהם נקלעים אליהם באמצעות פיתוח ותכנון של מכשור או טכנולוגיה, וכך לתת להם טיפול רפואי. "השלב הבא זה החלפה ביולוגית של משטחי הסחוס. דוגמאות נוספות הן פרוטזות ביוניות שמופעלות רק באמצעות מחשבה, אולטרסאונד אבחוני וטיפולי, איברים מלאכותיים, הליכה מלאכותית ועוד", מגלה רטנובסקי.

לתת טיפול באמצעות שיטות רפואיות מתקדמות
לתת טיפול באמצעות שיטות רפואיות מתקדמות

לקחת את הטכנולוגיה שלב אחד קדימה
כולם יודעים שהטכנולוגיה מביאה איתה הרבה חידושים ודברים טובים, אך השאלה המתבקשת היא אילו שינויים מתאפשרים באמצעות הטכנולוגיה? כמה רחוק אפשר ללכת עם המכשור ומה בכלל אפשר לעשות באמצעות השיטות המתקדמות?

"באמצעות טכנולוגיות המשלבות עיבוד תמונה ועיבוד אותות פיזיולוגיים ניתן לנתר בזמן אמת מדדים פיזיולוגיים כמו קצב לב, רמת סוכר, פעילות מוחית ופעילות שרירים ולשלוח ישירות לרופא. טכנולוגיות מסוג זה יאפשרו טיפול ביתי בחולים תוך הקטנת מספר המאושפזים בבתי חולים", מסבירה רטנובסקי.

"באמצעות ניתוח המאגרים של תמונות ואותות פיזיולוגיים של תסמיני מחלות, טיפולים תרופות ותופעות לוואי והמידע הגלום בהם, ניתן לפתח מערכות תומכות אבחון והחלטה לרופאים", היא מוסיפה.

אנשים עם רקע בהנדסה רפואית משפרים את האבחון והטיפול הרפואי, ומאפשרים לרופאים לעקוב ולתת טיפול רפואי באמצעות שיטות מתקדמות. בנוסף, הטכנולוגיה מאפשרת אבחון אוטונומי ותפקודי לשם מעקב וטיפול רפואי אמין ובניהם מכשירי אולטרה סאונד, מצלמות גרעיניות, שתלים ברשתית העין ועוד.

לשפר את האבחון והטיפול הרפואי באמצעות המכשור הטכנולוגי
לשפר את האבחון והטיפול הרפואי באמצעות המכשור הטכנולוגי

איך להיות שותפים להצלחה?
אנשים שלומדים את יסודות ההנדסה ומשלבים זאת עם מדעי הרפואה הם אלו שנמצאים בקדמת הטכנולוגיה והרפואה. ההצלחה וניצול הטכנולוגיה לטובת הרפואה עוברת בשלבים, "הרעיון חייב תחילה להיבדק על ידי סימולציות במחשב וניסויים מחוץ ובתוך הגוף החי", מדגישה רטנובסקי.
בסיום הבדיקות והניסויים, ובמידה ואכן הם יצאו תקינים ומועילים, ניתן לקבל אישור ולטפל בעזרתם בבני אדם.

בוגרי הנדסה רפואית הם אותם אנשים שמנצלים ומקדמים את הטכנולוגיה לטובת הרפואה, הם אותם אלה שמצילים חיי אדם. אם אתם רוצים להיות חלק מההצלחה, אם אתם רוצים לערוך ניסויים ולתת פתרונות רפואיים בעזרת הטכנולוגיה מקומכם בלימודי הנדסה רפואית אשר ייקחו אתכם למקום הנכון.

"במכללת אפקה אנו מכשירים מהנדסים רפואיים אשר שותפים לתכנון, לבקרה ולביצוע של ניסויים הקליניים", אומרת רטנובסקי ומוסיפה, "הם למעשה שותפים לפיתוח החל משלב הרעיון עד שלב של מוצר המאושר לשימוש".

רוצים להיות שותפים להצלחה? הקליקו פה ואנחנו נחזור אליכם עם פרטים נוספים

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד