072-3300504

רוצים לתקן את העולם? זה מה שאתם צריכים לעשות

הרבה אנשים חושבים שכדי להוביל לשינוי משמעותי בחברה, לתקן או לעזור לאנשים אחרים צריך להרים מחאות חברתיות, הפגנות ולהגיע לתקשורת. יש מקרים שזה נכון, אבל יש עוד משהו חשוב שכדאי שתעשו

הדס נתנאל | 24-12-2016 14:24:00

"אני ואתה נשנה את העולם", מאמינים במשפט הזה? רוצים להיות אלה שמובילים שינויים בחברה, מובילים מאבקים למען אוכלוסיות מוחלשות, אלה שלוקחים את המושכות לידיים שלהם ושמים את הצדק מעל הכל?

יש הרבה אנשים שמובילים שינויים בחברה, כמו שיש הרבה אנשים שצריכים שמישהו יושיט להם יד. יש הרבה אנשים שלוקחים חלק במאבקים, אבל יש את אלה שמנהיגים ולכל אותם אלה שמובילים יש משהו משותף שהם חייבים לדעת.

*רוצים להשתייך לקבוצת האנשים שמשפיעים ומשנים? בואו ללמוד את הבסיס

נחושים בדעתכם שאתם הולכים לתקן את העולם? יש משהו חשוב שאתם חייבים לדעת
נחושים בדעתכם שאתם הולכים לתקן את העולם? יש משהו חשוב שאתם חייבים לדעת

רק אם תדעו תוכלו להשפיע
מבט חטוף על מה שקורה סביבנו ובקלות מבינים שיש הרבה קונפליקטים בחברה, הפגנות, סיסמאות, אוכלוסיות מוחלשות, אנשים נזקקים, פעילים חברתיים, מהפכות והרבה אנשים שמנסים להוביל לצדק חברתי, פוליטי או אחר.

אותם אנשים מגייסים תומכים, צוברים כוח ומנסים להשפיע ולשנות את המצב הקיים. מובילי המאבק מעורים בכל מה שקורה באותו הנושא, הם יעלו פוסטים ברשתות החברתיות, יכתבו סיסמאות וימשכו אחריהם הרבה מאוד אנשים ולפעמים גם יהפכו לדמות מוכרת המזוהה עם אותו מאבק.

אותם מנהיגים יודעים שידע זה כוח ומעבר לעובדה שהם צריכים להיות בקיאים בכל התהליך, ולהבין את הנושא לעומקו הם חייבים להבין בנושא מרכזי, מהותי וחשוב. "בעיני כל אדם שרוצה לתקן עולם, לשנות את החברה או לעזור לאוכלוסיות מוחלשות חייב ללמוד משפטים", אומר פרופסור יובל אלבשן, דיקן הפקולטה למשפטים בקריה האקדמית אונו ומוסיף, "המשפט הוא חוט השדרה של חיי היום יום. הלוואי שכל אזרח היה לומד משפטים, זאת השפה הבולטת".

להיות מהאנשים שמובילים, משנים, משפיעים ומנהיגים
להיות מהאנשים שמובילים, משנים, משפיעים ומנהיגים

"מי שרוצה להתנהל בחברה חייב לדעת את זה"
אנשים שיש להם את הכוח לעזור ולשנות הם לא רק מובילי מאבקים, הם גם פסיכולוגים, מגשרים, עובדים סוציאליים, שרים או אנשים שמנהלים חברות. "כל מי שהוא מטפל מעבר לפרט הבודד חייב ללמוד משפטים, אחרת אי אפשר לעזור למשפחה מבלי לדעת את הזכויות", אומר אלבשן. "המשפט נכנס לתוך המשפחה ממזמן, אי אפשר לטפל בגירושים מבלי לדעת שיש משפט של ממש שנכנס איתם עד לחדר המיטות", הוא מוסיף.

ההנחה הרווחת היא שאנשים שלומדים משפטים הם אלה שרוצים להיות עורכי דין, אבל המציאות היא שונה. "יש לנו אחוז עצום של סטודנטים שהם עובדים סוציאליים כי הם הראשונים להבין שהם יכולים לפתוח קליניקה זוגית או משפחתית, כי אם הם לא לומדים משפטים הם לא יכולים לעזור ולהגיע לסוף הדרך", אומר אלבשן על הסטודנטים למשפטים בקריה האקדמית אונו.

הכלים שרוכשים סטודנטים ללימודי תואר ראשון במשפטים, נותנים להם את הכוח להשפיע ולשנות. הידע העמוק וההבנה בעולם המשפט נותנים לאותם אנשים שרוצים לשנות את הכלי הבסיסי, החשוב והמשמעותי ביותר, הכוח נמצא בידיים של המשפט, ואם אין הבנה מעמיקה בתחום קשה לשנות ולהשפיע.

"אני נמצא מעל 20 שנה במסדרונות השלטון ואני רואה את ההבדל בין שרים שהם משפטנים לבין אלה שהם לא", אומר אלבשן, "זאת השפה, אפשר לאהוב או לא לאהוב אותה, המשפט שולט בהכל, כמו שפעם הדת שלטה היום המשפט שולט ומי שרוצה להתנהל בחברה חייב לדעת את זה".

מי מכם רוצה להוביל שינויים בחברה? זאת ההזדמנות שלכם
מי מכם רוצה להוביל שינויים בחברה? זאת ההזדמנות שלכם
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד