072-3300504

עלייה משמעותית בביקוש למקצוע ההוראה

מה קרה בחמש השנים האחרונות שגרם לרבים להילחם על מושב המורה, עד כדי כך שמספר הבוגרים במסגרות להכשרת עובדי הוראה גדל בכ-73 אחוזים?

06-12-2015 16:29:00

בשנים האחרונות נרשמה עלייה בשיעור הכניסה להוראה, כאשר מספר הבוגרים במסגרות להכשרת עובדי הוראה גדל בשנים 2009-2014 בשיעור של כ-73 אחוזים. על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), עיקר הגידול התרחש במכללות האקדמיות לחינוך, כאשר גם הציון הפסיכומטרי הממוצע של הנכנסים למקצוע ההוראה נמצא במגמת עלייה, אם כך, מה גורם לכולם לרצות להיות מורים?

פתאום כולם רוצים להיות מורים
פתאום כולם רוצים להיות מורים

למה כולם ממהרים לעסוק בתחום ההוראה?
יש הרבה תחומי לימוד אקדמיים מבוקשים, אבל בתחום ההוראה העלייה בשנים האחרונות היא כה דרסטית, עד שמיד עולה השאלה – מה גורם למתעניינים למהר ולעסוק דווקא בתחום הזה?

איריס קריא, מנהלת מערך השיווק במכללת סמינר הקיבוצים, מסבירה כי "הסיבות האפשריות לגידול המשמעותי הן הרפורמות 'אופק חדש' ו'עוז לתמורה' שהביאו לעלייה של עשרות אחוזים בשכר ושיפרו את מעמד המורה", שכן מדובר ברפורמות המשפרות הן את התנאים של המורים והן את של התלמידים.

"תחום ההוראה נתפס כתחום עם בטחון תעסוקתי גבוה באופן יחסי, ייתכן שהמשברים שחווינו בשנים האחרונות מובילים לבחירה בביטחון על פני השכר הגבוה", מוסיפה קריא סיבה לעלייה.

>> רוצים מידע נוסף על לימודי הוראה וחינוך? לחצו כאן.

הרפורמות החדשות הטיבו עם המורים
הרפורמות החדשות הטיבו עם המורים

מקצוע עם ערך של נתינה
הביקוש העולה והגובר במקצוע ההוראה, מוביל גם לעלייה במספר הבוגרים מקבלי תעודות B.Ed, בוגרי הסבה ומקבלי תעודות הוראה, ולכן במקביל לעלייה בשיעורי הכניסה להוראה, נרשמת עליה גם במספר הבוגרים במסגרות להכשרת עובדי הוראה.

עם זאת, יש לזכור כי בין אם הביקוש עלה כתוצאה מעלייה בשכר או בשיפור המקצועיות, מדובר בתחום עם ערך מוסף והשפעה על החינוך של דור העתיד, שמושך אנשים לעסוק בו.

"(יש) עלייה גבוהה בפונים להסבה מתוך אידיאולוגיה או רצון לפנות לקריירה שנייה בעלת משמעות ונתינה. יש הפונים מתוך מיאוס במרוץ המטורף בשוק החופשי מבחינת שעות העבודה והשחיקה הנפשית שלא מאפשרים 'חיים מעבר'", מסבירה קריא מדוע אנשים עושים הסבה להוראה.

"בשורה התחתונה אנחנו עדים ליותר ויותר אנשים שפונים ללימודי חינוך והוראה מתוך רצון לתרום ולהשפיע מטעמים אידיאולוגיים או מתוך זה שמאסו במרדף האין סופי אחר תפקיד בכיר יותר עם שכר גבוה יותר ללא בטחון כלשהו".

מחנכים את דור העתיד
מחנכים את דור העתיד
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד