072-3300504

הדרך של המל"ג לשפר את איכות ההוראה

מליאת המועצה להשכלה גבוהה החליטה ליישר קו ברמת ההוראה האקדמית בישראל, וחייבה את כלל המוסדות האקדמיים בקריטריונים בסיסיים שיובילו לשיפור איכות ההוראה

הדס נתנאל | 12-11-2015 17:57:00

חודש אחרי שפורסמו תוצאות איכות ההוראה במוסדות האקדמיים בישראל, שמצאו כי איכות ההוראה בישראל צונחת, החליטה לראשונה מליאת המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג), לחייב את כלל מוסדות הלימוד האקדמיים לנקוט בפעולות שיעלו את איכות ההוראה.

תוצאות איכות ההוראה שנמצאו בסקר הסטודנט של התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל, בדקו את איכות ההוראה בכל המוסדות האקדמיים בישראל, והראו כי ישנה ירידה משמעותית בשביעות הרצון של הסטודנטים מאיכות ההוראה בשנים האחרונות.

>> לתוצאות סקר איכות ההוראה המלא לחצו כאן

נמצא כי איכות ההוראה במגמת ירידה
נמצא כי איכות ההוראה במגמת ירידה

הנהלים החדשים לשיפור איכות ההוראה
במסגרת ההחלטה של המל"ג, בכל מוסד להשכלה גבוהה יהיה מנגנון מוסדי שיהיה אחראי על קיומן של הכשרות מקצועיות בתחום ההוראה לכל חבר סגל חדש בכל הרמות, כולל מורים מן החוץ ועוזרי הוראה, וכן הקמת מערך תמיכה לסגל בטכנולוגיות הוראה.

בכדי להבטיח שאיכות ההוראה תהיה גבוהה, בכל סמסטר יועבר שאלון הערכת הוראה עליו יענו הסטודנטים, ממנו ניתן יהיה ללמוד על מיקומו היחסי של המרצה במוסד. כמו כן, יוקם מנגנון שיטפל במרצים עם תוצאות סקרי הוראה שחורגים מהסטנדרט.

כלי נוסף שיבטיח את איכות ההוראה, הוא מערכת נגישה לסטודנט למטרת תלונות בנוגע לאיכות ההוראה, בהם יהיה מי שיטפל וייתן מענה.

דרך נוספת היא הגדרת נהלים בסיסיים לכל שיעור, ביניהם פרסום והפצת מערכת סילבוס מפורט לכל קורס עם כללי החובות בקורס ואופן קביעת הציון. נוסף על כך, יוגדר נוהל שיהיה הקו המנחה להתנהלות ההוראתית של הסגל אל מול הסטודנטים, שיכלול בין היתר הסדרת לוחות זמנים וזמינות מרצים.

מקשיבים לקול הסטודנטים ומפיקים לקחים
מקשיבים לקול הסטודנטים ומפיקים לקחים

מענק בונוס למוסדות שישפרו את איכות ההוראה
הקריטריונים עליהם החליטה המל"ג הינם בסיסיים, עם זאת הוחלט להקצות כתשעה מיליון שקלים בשלוש השנים הקרובות למוסדות שיפעלו מעבר לקריטריונים הללו, בכדי לעודד את המוסדות לפעול לשיפור איכות ההוראה.

כחלק מהדרישות הנוספות בהם ייאלצו לעמוד מוסדות שירצו לשפר את איכות ההוראה, יהיה עליהם להעמיד לרשות המרצים תמיכה והדרכה טכנולוגית לצורכי תכנון, פיתוח ויישום דרכי הוראה חדשניות באמצעים דיגיטליים וטכנולוגיה מתקדמת.

כל זאת בנוסף ללווי וחניכה של חבר סגל חדש למשך שלוש השנים להוראתו, מפגש משוב פרטני של ראש היחידה האקדמית עם חברי הסגל שקיבלו ציון הערכה נמוך מהממוצע המחלקתי, ודרישות נוספות שישמרו על איכות הוראה גבוהה.

האם אתם מרוצים מאיכות ההוראה? שתפו אותנו פה בתגובות או בעמוד הפייסבוק של יורם לימודים

בונוס למוסדות שישפרו את ההוראה בעזרת הטכנולוגיה
בונוס למוסדות שישפרו את ההוראה בעזרת הטכנולוגיה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד