072-3300504

"מחוברים": הדוקו ריאלטי של הסטודנטים

מצוידים בחששות, חרדות וסימני שאלה מעל הראש לקראת שנת הלימודים האקדמית, פותחים ארבעה סטודנטים טריים את הלב מול המצלמות ונותנים הצצה לחייהם החדשים, מוכנים?

גל יונגר | 27-10-2015 13:04:00

זוכרים את סדרת הדוקו-ריאלטי 'מחוברים'? זו שעוקבת אחרי מפורסמים, מתעדת את חייהם ברגעים הכי דרמטיים ומאפשרת להם לשפוך את הלב לתוך המצלמה?

ובכן, מסתבר שלא רק מפורסמים יכולים, הכירו את ארבעת הסטודנטים הטריים של המרכז הבינתחומי הרצליה: אנה, אלירן, פטריסיה ואלי, שהחליטו להסיר את כל המגננות, להיחשף אל מול המצלמה ולתעד את עצמם במהלך החודש הראשון של הלימודים במסגרת סדרת דוקו הנקראת "מתחילים".

כמו כל סטודנט מוצף בחששות, תהיות ודילמות אינסופיות לקראת התואר הראשון, מצאו את עצמם ארבעת הסטודנטים מתחבטים בסוגיות הרגילות, רק שבשונה מאחרים, הם עושים זאת מול המצלמה, במשך שלושה שבועות.

סדרת 'מתחילים' יוצאת לדרך
סדרת 'מתחילים' יוצאת לדרך

להישאר אצל ההורים או לעבור לדירה משלי?
"הרעיון היה לקחת ארבעה סטודנטים, שכל אחד מהם מגיע מרקע אחר, מקום אחר ופקולטה אחרת, אך המשותף לכולם הוא השינוי שהם חווים", מסביר דור ויטלין, בוגר בית הספר לתקשורת של המרכז הבינתחומי הרצליה ובמאי הסדרה.

הוא מוסיף, "כל אחד מהסטודנטים קיבל מצלמת וידאו אישית ושיתף בפחדים ובדילמות שנתקל, כמו למשל: האם זה נכון להתחיל ללמוד? להישאר אצל ההורים או לעבור דירה? האם אוכל למצוא עבודה בתחום בעתיד?".

על פרויקט הדוקו ריאליטי מההפקה והליהוק, עד שלבי העריכה אמונים הסטודנטים לתקשורת מהמרכז הבינתחומי הרצליה.

"הרבה סטודנטים רצו להשתתף, אבל חיפשנו דווקא סטודנטים פתוחים, כאלו שאוהבים לשתף את מה שקורה להם בחיים, שמוכנים לדבר על הכל ואין להם בעיה להיחשף גם ברגעים פחות נעימים", מסביר אלעד גלרשטיין, דובר אגודת הסטודנטים של המרכז הבינתחומי.

כל פרק ב'מתחילים' מביא תקופה אחרת לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית, שכן הפרק הראשון מציג את השבוע שלפני תחילת הלימודים, הפרק השני את שבוע ההכרות של הסטודנטים והשלישי את השבוע הראשון שלהם כסטודנטים בקמפוס.

"להתחיל את השנה בדרך יותר מגניבה", אלירן רובינוב
"להתחיל את השנה בדרך יותר מגניבה", אלירן רובינוב

נעים להכיר: הסטודנטים המתחילים
ובכן, מי הם אותם 'מתחילים' שנבחרו בקפידה לסדרת הדוקו ריאליטי והאם לא חששו להיחשף בשלב כה ראשוני בדרך אל התואר?

אנה בן זאב (22), סטודנטית לפסיכולוגיה מסבירה כי עבורה מדובר בחוויה גדולה, "זו תחושה מעולה לשתף סיפור אישי שאני יודעת שיכול להעניק השראה ולתת תמונה אחרת להתמודדות סטודנטים מתחילים. אני בחורה מאוד וורבלית ורואה בשיתוף רק דברים טובים".

אלירן רובינוב, (21) סטודנט לתקשורת, מסביר כי החשיפה הגדולה כלל לא הפריעה לו, "אני בן אדם פתוח שאוהב לשתף. אמרתי לעצמי שזו יכולה להיות דרך מגניבה לפתוח את שנת הלימודים, שיהיה לי יותר עניין להתחיל את השנה".

אלי זריהן, (24) סטודנט לממשל ודיפלומטיה, מסביר כי על אף החששות, ההשתתפות בסדרה הייתה החלטה טובה, "אני זוכר שמצד אחד רציתי לקחת חלק בפרויקט ומצד שני קצת חששתי שסטודנטים יראו אותי מסתובב עם מצלמה בשבוע הראשון ללימודים.

"בפועל, זו הייתה אחלה חוויה, גם מצד הסטודנטים שצפו בפרק וגם מצד המשפחה והחברים שלי".

פטריסיה פהר ברנד (20), סטודנטית שעשתה את כל הדרך מברזיל, על מנת ללמוד בבית הספר הבינלאומי, מסבירה כי סוף סוף הצליחה להכיר את עצמה, "זו הייתה חוויה מיוחדת שמעניקה לך פרספקטיבה אחרת לחיים ועל התהליכים שאתה צריך לעבור בשלב הזה.

"בגלל שהייתי צריכה לדבר על הרגשות שלי, הצלחתי להכיר את עצמי טוב יותר".

* לצפייה בפרק הראשון הקליקו כאן
* לצפייה בפרק השני הקליקו כאן
*לצפייה בפרק השלישי הקליקו כאן

"תחושה מעולה לשתף סיפור אישי", אנה בן זאב
"תחושה מעולה לשתף סיפור אישי", אנה בן זאב
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד