072-3300504

איכות ההוראה באוניברסיטאות צונחת

סקר שבדק את איכות ההוראה לשנת 2016, מצא כי המרכז הבינתחומי מוביל במקום הראשון כאשר המוסדות שמדדים מאחור הם דווקא האוניברסיטאות והמכללות המתוקצבות

19-10-2015 15:14:00

סקר הסטודנט של התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל, שבדק את איכות ההוראה לשנת 2016 בכל המוסדות האקדמיים בישראל, מצא כי סטודנטים שלומדים באוניברסיטאות ובמכללות המתוקצבות (שכר לימוד אוניברסיטאי) פחות מרוצים מאיכות ההוראה, מאשר סטודנטים שלומדים במכללות הלא מתוקצבות.

כמו כן, נראה כי בשנים האחרונות ישנה צניחה משמעותית בשביעות הרצון של הסטדנטים מאיכות ההוראה באוניברסיטאות ברחבי הארץ.

הסקר, שנערך על ידי מכון 'מאגר המוחות' והשתתפו בו למעלה מעשרת אלפים סטודנטים ממרבית מוסדות הלימוד בארץ, בחן את שביעות רצון הסטודנטים מהלימודים האקדמיים בתחומים רבים, ביניהם רמת הקורסים, טיב הוראת המרצים והמתרגלים ותוכנית הלימודים לתואר, כאשר הסטודנטים התבקשו לדרג את דעתם בציונים שנעו בין 1 ל-5.

ירידה באיכות ההוראה באוניברסיטאות
ירידה באיכות ההוראה באוניברסיטאות

המכללות לוקחות את המקומות הראשונים
במקום הראשון באיכות ההוראה הגיע המרכז הבינתחומי הרצליה עם ממוצע של 4.07, שקטף גם את המקום הראשון בשביעות הרצון מהתוכנית הלימודית לתואר, בתנאים הפיסיים, בשירותי המזכירות ובשירותי הרווחה והדאגה לסטודנט.

המרכז האקדמי רופין נרשם במקום השני עם ממוצע איכות הוראה של 4.03, נתון מפתיע שכן למרות שנמצא שאיכות ההוראה גבוה יותר במכללות המתוקצבות, המרכז האקדמי רופין שהוא מוסד לימודים מתוקצב, הגיע למקום גבוה.

במקום השלישי נמצא המרכז האקדמי למשפט ועסקים רמת גן עם ממוצע של 4.01, שהגיע למקום הראשון בטיב הוראת המרצים ובאופן קביעת ציונים.

אפקה המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב הגיעה למקום הרביעי עם ממוצע איכות הוראה של 3.99, שהתפארה גם במקום הראשון בטיב הוראת המתרגלים במכללה.

למקום החמישי הגיעה המכללה למנהל עם ממוצע של 3.97 באיכות ההוראה.

תוצאות סקר איכות ההוראה
תוצאות סקר איכות ההוראה

מבין כל האוניברסיטאות: הפתוחה במקום הראשון
מבין כל האוניברסיטאות, האוניברסיטה הפתוחה היא היחידה שנכללה בעשירייה הראשונה בשביעות הרצון מאיכות ההוראה, כאשר הגיעה למקום השישי עם ממוצע של 3.97 ולמקום הראשון בשביעות רצון משילוב טכנולוגיות למידה.

במקום העשרים נרשם הטכניון, המכון הטכנולוגי לישראל בחיפה, עם ממוצע של 3.63 באיכות ההוראה, שהגיע למקום השלישי בדאגה לשירותי רווחת הסטודנט ולמקום התשיעי בשביעות רצון מרמת הקורסים.

אוניברסיטת אריאל בשומרון הגיעה למקום העשרים ושלושה עם ממוצע של 3.58, במקום עהשרים ושישה נרשמה אוניברסיטת בר אילן עם ממוצע של 3.56.

במקום העשרים ותשעה הגיעה אוניברסיטת חיפה עם ממוצע של 3.53, מיד אחריה במקום השלושים הגיעה אוניברסיטת תל אביב עם ממוצע של 3.52. אחריהם במקום השלושים ואחד נמצאה האוניברסיטה העברית בירושלים עם ממוצע של 3.51.

אוניברסיטת בן גוריון קטפה דווקא את המקומות האחרונים והגיעה למקום השלושים וחמישה, אחד לפני האחרון, עם ממוצע של 3.36, כמו כן, הגיעה למקום האחרון בשביעות רצון מטיב הוראת המרצים ובשביעות רצון מיחס המרצים לסטודנטים. עם זאת, הגיעה למקום התשיעי בשביעות הרצון מהתנאים הפיסיים.

במקום האחרון באיכות ההוראה נרשמה וינגייט המכללה לחינוך גופני עם ממוצע של 3.34, שהגיעה למקום האחרון גם בשביעות הרצון מאופן קביעת הציונים.

אוניברסיטת בן גוריון משתרכת מאחור
אוניברסיטת בן גוריון משתרכת מאחור
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד