072-3300504

פותחים שנה: מה חשוב לשאול לפני כל שיעור?

תשכחו מכל מה שהכרתם על לימודים כי באקדמיה הכללים משתנים, נוכחות חובה היא לא בכל השיעורים ולא כל קורס מסתכם במבחן, אז רגע לפני שאתם מתחילים את הלימודים, גלו את כל הפרטים החשובים

11-10-2015 14:50:00

בעוד כמה ימים תפתח שנת הלימוד האקדמאית, ואם אתם חושבים שזה הולך להיות דומה לכל מה שעברתם עד כה, הרשו לנו לעזור לכם לקבל מושג לקראת מה אתם הולכים.

אומנם יש לוח בחינות כמו בתיכון ולו"ז כמו בצבא, אבל תוכנית הלימודים היא שונה, אז לפני שאתם ממהרים לרוץ ולתפוס מקום ישיבה, בואו לגלות את כל הנתונים שחשוב שתדעו עם תחילתו של כל קורס.

מוכנים ללימודים? בעוד כמה ימים שנת הלימודים האקדמית נפתחת
מוכנים ללימודים? בעוד כמה ימים שנת הלימודים האקדמית נפתחת

האם הנוכחות היא חובה?
מכירים את צמד המילים "סטודנט חופשי"? ובכן סטודנט הוא לא תמיד חופשי ולא לכל שיעור אתם יכולים להחליט אם אתם רוצים להיכנס או לא.

כדי להימנע ממצבים לא נעימים, בדקו מראש מה היא מדיניות המרצה בנושא, שכן במידה והנוכחות היא חובה ותחסירו מהשיעורים לאורך הסמסטר, אתם עלולים למצוא את עצמכם נלחמים עם המרצה לפני המבחן בכדי שיותיר לכם לגשת למבחן הסופי.

מה הן דרישות הקורס?
לכל מרצה יש דרישות קורס שונות, יש שדורשים מהסטודנטים לשלוח תרגילים פתורים בתום כל שיעור, אחרים מפנים לחומרי קריאה ובוחנים על זה בשיעור ויש שמחייבים השתתפות בכיתה.

עיון בסילבוס הקורס יעזור לכם להתמצא בשיעור, להבין מה חשוב למרצה, לדעת איך עליכם לנהוג ומה מצופה מכם לעשות.

אז אל תכנסו לשיעור, לא אכפת לי. כל מרצה והדרישות שלו
אז אל תכנסו לשיעור, לא אכפת לי. כל מרצה והדרישות שלו

ממה מורכב הציון הסופי?
יש סטודנטים שחושבים שמספיק שהם יתנו 'פוש' בסוף הסמסטר וישננו את כל החומר למבחן, וכך יוציאו ציון גבוה, אבל אז הם נגלים לעובדה שהציון הסופי מורכב מנוכחות, השתתפות, עבודה ובין היתר גם מציון של מבחן.

לפני שאתם עושים לעצמכם הנחות ומתעוררים כשאתם מתקרבים לתאריך המבחן, בדקו מראש ממה הולך להיות מורכב הציון הסופי של כל קורס.

עבודה או מבחן?
עולם הסטודנטים מתחלק לאלו שאמעדיפים מבחנים ואלו שיעשו הכל העיקר שתהיה עבודה. ולא מבחן.

כדי שתהיו בטוחים לקראת מה אתם הולכים ותדעו איך לגשת לכל שיעור, בדקו מה הן דרישות המרצה, איך המבחן עתיד להיראות או במידה ומדובר בעבודה, איך היא צריכה להיות בנויה.

החליטו להתיש אותי עם עבודה במקום מבחן
החליטו להתיש אותי עם עבודה במקום מבחן

בונוסים: מתי, למה וכמה?
נותנים לכם בונוס, לא תיקחו? יש מרצים שמחליטים להפתיע ומצרפים שאלת בונוס למבחן, מוסיפים בונוס על השתתפות בכיתה או שולחים את הסטודנטים הביתה עם תרגיל בית שהוא בעצם תוספת נקודות בציון הסופי.

כדי שלא תמצאו את עצמכם בסוף הסמסטר, אחרי שקיבלתם את הציונים, מתמרמרים שלא ידעתם, בדקו האם נקודות בונוס זה חלק מהציון ואיך אתם יכולים להשיג אותן במלואן.

מתי מתקיים מועד ב'?
מי בכלל חושב על מועדי ב' כשמועדי א' עדיין לא באופק? תקופת הבחינות מגיעה הרבה יותר מוקדם ממה שאתם מדמיינים, ובכדי שתוכלו לסדר ולתכנן לכם את לוח הבחינות, חשוב שתסתכלו על התאריכים ותדעו לקראת מה אתם הולכים.

בהרבה מקרים, מועד של מבחן אחד נופל בסמוך למועד של מבחן אחר ולכן תעדיפו לגשת למבחן השני במועד ב'. יש מקרים בהם מועד ב' הוא בכלל רק בסמסטר הבא, ולכן מומלץ שתסתכלו מבעוד מועד על לוח הבחינות ותוודאו שהיא נוחה ומרווחת.

מחפשים מלגות? לחצו כאן ומצאו את המלגות הטובות ביותר לסטודנטים.

מבחן היום ועוד שני מבחנים מחר. איך מתמודדים עם זה?
מבחן היום ועוד שני מבחנים מחר. איך מתמודדים עם זה?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד