072-3300504

זוגיות וצום: מה מותר ומה אסור לעשות ביום כיפור

כולם יודעים שביום כיפור אסור לאכול או לשתות, יש איסור גם על רחצה ועל נעילת נעלי עור, אבל האם יש איסורים לזוגות? האם מותר לישון באותה המיטה, מותר לגעת זה בזו, ומה עם נשיקה?

הדס נתנאל | 21-09-2015 16:21:00

כשהייתם צעירים היה ברור מה מותר ומה אסור לעשות ביום כיפור, אבל כעוברים את יום כיפור לצד החצי השני, עולות שאלות ותהיות שלא היו קיימות קודם לכן.

לכולם ברור שביום כיפור צמים ומענים את נפשותינו, לא אוכלים, לא שותים ומתייחסים ליום הזה כמו לכל יום שבת ולכן גם לא משתמשים בחשמל, מדברים בטלפון או מדליקים אש, אבל בואו נדבר על אהבה ונבין פעם אחת ולתמיד מה מותר ומה אסור.

רגילים להיות דביקים וצמודים? לא ביום כיפור
רגילים להיות דביקים וצמודים? לא ביום כיפור

לילה טוב, מיטות נפרדות
אם אתם רגילים לישון זה לצד זו על אותה המיטה, ביום כיפור הכללים משתנים כאשר כל אחד מכם נאלץ לישון במיטתו הוא. גם אם יש לכם מיטה זוגית וגם אם מעולם לא עברתם לילה אחד בנפרד, זה הזמן להכין את המצעים, להפריד את המיטות וללכת לישון לבד, ממש כמו שעשיתם לפני שהייתם בזוגיות.

אסור לגעת, גם לא בבגדים
חשבתם להחזיק ידיים ברחוב, ללכת מחובקים או סתם להישען זה על זו? התשובה היא לא. לא רק שאסור לגעת זה בזו במהלך יום כיפור, אסור לגעת בבגדים של השני ולכן אם רציתם לשבת אחד ליד השנייה או לעזור לבת זוגכם לסגור את הרוכסן, כדאי שתחשבו שוב.

תזהרו לא להתקרב יותר מדי
תזהרו לא להתקרב יותר מדי

יחסי מין ונשיקות אאוט
גם אם אתם משתוקקים לנשיקה קטנה, כזאת שנותנים עם השפתיים ובכלל לא מרגישים – תשמרו על איפוק כי ביום כיפור יש איסור תשמיש מיטה, נשיקה זה מחוץ לתחום ובטח שיחסי מין זה בכלל איסור. הכי רחוק שתוכלו להגיע זה לשלוח נשיקה באוויר וגם זה עלול להיות שנוי במחלוקת.

מה כן? לחשוב על אהבה
אם אתם נמצאים בזוגיות, אבל מרגישים שעבר ביניכם חתול שחור, זה בדיוק הזמן לחשוב על אהבה ולחזור לתלם האוהבים. יכול מאוד להיות שהשגרה ולפעמים גם הקשיים שמסביב העיבו על היחסים ולכן הקדושה של יום הכיפורים ושמירת המצוות יכולה להחזיר את הזוג למסלול האהבה ולחזק את הקשר ביניהם.

יחסי מין? לא ביום כיפור
יחסי מין? לא ביום כיפור

לעשות חשבון נפש
יום כיפור זה בדיוק הזמן לעשות חשבון נפש ולבקש מחילה על כל אותם הדברים שעשיתם ופגעתם באחר, ולכן יש לכם את ההזדמנות להתנצל בפני החצי השני ולהתחיל דף חדש ונקי. חשוב לדעת לבקש סליחה אך גם לסלוח זה חלק מהמשוואה, שכן רק אז תוכלו להתחיל את השנה החדשה בדרך חדשה ונכונה.

ביום כיפור מתפללים לזוגיות
אם אתם אחרי פרידה או רווקים כבר תקופה, יום כיפור זה העת לחשוב על שידוך הוגן ולבקש לזיווג, אפשר לבקש שידוך הוגן גם לעצמכם וגם לילדיכם במידה ויש. מכיוון שביום כיפור מתחילים התחלה חדשה, נקייה וטהורה, יש האומרים כי הנשמה הטהורה של כל אדם מתגלה ואז הוא יכול לבדוק לאן הוא באמת חותר, איזה זיווג הוא מחפש ולהתפלל לאהבת אמת.

תפילה לאהבה ולשידוך הוגן
תפילה לאהבה ולשידוך הוגן
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד