072-3300504

שתיקות מביכות בדייט ראשון? שימו לזה סוף

כשהשתיקות מביכות, השאלות בנאליות, הביקורת בשיאה והציפיות בעננים, אין פלא שהדייט המאוס מיועד לכישלון. אז כיצד תוכלו להציל את הפגישה הבאה? שלב ראשון: תתחילו לתת מעצמכם

09-09-2015 13:40:00

הגיע הזמן להודות באמת, דייט ראשון הוא חוויה מוזרה ולא טבעית לחלוטין. אתם נקלעים לסיטואציה רומנטית מול בן אדם שמעולם לא פגשתם, בונים סביבו הרים וגבעות, מצפים לשיחה סוחפת, למראה אטרקטיבי, לכימיה מטורפת או בקיצור להתאהב.

כדי לא להעצים את תחושת המוזרות או לדרדר עוד יותר את הדייט נטול הקסם, קבלו כמה דרכים שבעזרתן תוכלו להשתחרר מהביקורתיות של עצמכם, להפוך את הדייט לזורם ואטרקטיבי ואולי אפילו גם ליהנות.

אז הוא לא כזה גרוע כמו שחשבתי? חייבת לתת צ'אנס
אז הוא לא כזה גרוע כמו שחשבתי? חייבת לתת צ'אנס

במקום לקבל, תתחילו לתת
הנטייה התמידית לשפוט בדקות הראשונות של הדייט שלכם האם יש לזה בכלל פוטנציאל, או העיסוק בשאלה מה אתם הולכים להרוויח מאותו דייט, גורמת לכם להיות ביקורתיים, טרודים ובעיקר לא משוחררים.

התחילו מלשחרר קצת את הרסן ולתת לחוש הביקורתיות שלכם לנוח ונסו לסגל גישה חדשה שמתמקדת דווקא במה שאתם הולכים להעניק, כלומר להיפתח לדייט שלכם, לפרגן ולהחמיא לו, או במילים אחרות: להכיר את מה שיש ולשחרר ממה שאין.

צמא לאהבת חייך? מצא אותה באינבוקס קיופיד בפייסבוק

השאירו את רשימת הקניות בבית
אולי די? בכל דייט מגיע הרגע הנורא בו אתם בוחנים את מי שיושב מולכם ומשווים לרשימת הקניות אותה הכנתם מבעוד מועד.

גבוה? עובדת בהיי טק? אוהב חיות? מכורה לספורט? אותו צ'יק ליסט קבוע מצליח רק לבלבל אתכם ולהסיח את דעתכם מהכאן ועכשיו.

נסו להשתחרר מכל הנושא של 'הנתונים היבשים' שנחשבים לחסרי ערך בדייט הראשון, כי הרי בסופו של דבר אין להם קשר ישיר לזוגיות בריאה.

הסבלנות משתלמת
"אין סיכוי שזה בשבילי", אתם ממהרים לקבוע בשנייה הראשונה שהתיישבתם בבר, אך בפועל אותו שיפוט המהיר לא אפקטיבי בשום צורה.

כדי לקבל החלטה האם יש לזה סיכוי או לחלופין לעולם לא, שמרו את הביקורתיות לבית ונסו ליהנות מהרגע. ההחלטה הטובה ביותר תתבצע על בסיס הרגש, בשנייה שתהיו לבד עם עצמכם.

האם יש לי חשק לראות את הבן אדם הזה שוב? האם הדייט הצליח לסקרן או לרגש אותי? אלו השאלות שצריכות להישאל. אל תמהרו לקבוע האם היא/הוא יהיו אם/אב ילדי? אי אפשר לענות על השאלה הזו בדייט הראשון, או השני, למעשה גם לא בשלישי.

נראה לי שיש לי חשק לראות אותו שוב
נראה לי שיש לי חשק לראות אותו שוב

שכחו ממטעני מהעבר
דייט זה לא ספת הפסיכולוג ולכן גם אם נשאלתם מתי היה הקשר האחרון שלכם, חשוב להבין שזה לא המקום להציף או לשתף בחוויות המדהימות שחוויתם בקשר האחרון.

קשרי העבר שלכם הם בנושא אינטימי, מרתיע ולא בהכרח מספק את החומר שאתם מעוניינים לתת או לקבל מהצד השני. יש אנשים שבשלים לצאת לדייט חודש אחרי פרידה ואחרים צריכים הפסקה של שנתיים.

שתיקה מביכה לא להרבה זמן
לא משנה כמה תנסו להימנע מזה, היא תמיד תגיעה: השתיקה המביכה שגורמת לכם להתפלל לאלוהי האדמה לבלוע אתכם כאן ועכשיו.

ובכל זאת, כדי להכניס קצת עניין לדייט שלכם, נסו להימנע מהשאלות היבשושיות הרגילות ולנסח את הדברים קצת אחרת, למשל: עד כמה את/ה אוהב/ת את העבודה שלך? או מה את/ה הכי אוהב/ת לעשות? שאלות כאלו מוציאות צדדים אישיים ומצליחות להפוך את השיחה לאישית.

במידה ואתם נכללים תחת אלו שיש להם תקשורת טובה עם הסביבה, נסו לחרוג מהשאלות הבנאליות וכוונו לשאלות מעמיקות יותר שנוגעות לעולם הרגש.

גילוי אהבה
אז נכון שבדייט הראשון רצוי שלא להתנפל אחד על השני, אך כמובן שגם לא לשמור על יחסי קרירות מנוכרים. סגרו את הדייט במחמאה אמיתית ובאווירה חיובית שתשאיר זיכרון טוב.

ובמקרה לא עלינו שהדייט היה מהגיהינום, מומלץ להגיד את האמת בצורה עדינה, משהו בסגנון: "אני מרגיש/ה שזה לא נכון לי כרגע להיכנס לקשר", מאשר להשאיר את הסוף פתוח ולהתמודד עם אלפי הודעות נואשות ושיחות שלא נענו.

# סייעה בהכנת הכתבה: מייסדת מרכז בליס ומאמנת אישית לירז רון פבין.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד