072-3300504

כך תהפכו את דירת הסטודנטים לארמון

אסתטיקה מוקפדת, צמחיה טרופית ונוף לים כבר לא יחכו לכם בדירת הסטודנטים שלכם, אז איך בכל זאת אפשר להפוך את הדירה שתלווה אתכם במהלך התואר לפינת חמד בכמה שקלים?

27-09-2015 08:10:00

מה המחשבה הראשונה שעולה לכם כשאתם חושבים על דירת סטודנטים? ובכן, אם אתם מדמיינים לעצמכם חורבה, דעו שזה לא חייב להיות ככה. קבלו את העצות העיצוביות שיהפכו את הדירה שלכם למקום נעים ונוח שבאמת תרצו לחזור אליו.

קודם כל - לוח השראה
רגע לפני שאתם ממהרים להעמיס עגלה באיקאה, האדריכלית וראש מחלקת אדריכלות ועיצוב פנים במכללת אורט סינגלובסקי, דידי דמרר, מסבירה כי השלב הראשון בתהליך התכנון, הוא גיליון השראה, כלומר לוח שמרכז את כל ההשראות והדברים האהובים עליכם במקום אחד.

"לא צריך להיות מעצב גדול כדי להכין לוח השראה. המטרה היא לנסות להתאים את הבסיס הקיים עם הדברים האהובים בלוח אחד ולייצר שפה משלנו. מדובר בתכנון והחלטות נכונות מראש כדי שלא ניפול למקריות".

מעצבת הפנים והצלמת ריקי בירנבוים, מסבירה כי ההשראה שהיא משתמשת בה עד היום, מגיעה דווקא מניסיון העבר שלה בתחום העבודה הסוציאלית.

"פגשתי המון אנשים שעשו מכלום משהו מדהים. אני מאמינה שעיצוב טוב מגיע לכולם ובכל תקציב, גם לאנשים בתחילת דרכם מגיעה האפשרות לעצב חלל בצורה אסתטית ונעימה".

הדברים שעושים לכם כיף בלוח השראה
הדברים שעושים לכם כיף בלוח השראה

איזה צבע?
לדבריה של בירנבוים ניתן לשדרג כל חלל עם הצבע הנכון, "אם זה כיסוי של כתמים, סדקים בקירות, או שדרוג של כל חדרי הבית. פחית של צבע היא לא דבר יקר ובמקרה הזה כדי להיעזר באנשי מקצוע שלא יגבו הרבה כסף או בחברים עם ידיים טובות".

ולשאלה על איזה צבע כדי ללכת, דמרר מייעצת כי "צריך לצאת מנקודת מוצא ראשונית ומשם להמשיך. אם למשל יש לכם שולחן עבודה כהה ומאסיבי במרכז החדר, ההמלצה שלי היא לאזן וללכת על גוון בהיר וקל. בכלל חשוב לבחור סקאלת צבעים שתתאים לכל החללים".

לדבריה, יש לקחת בחשבון גם את מימדי החדר, "אם מדובר בחדר מאוד קטן ויש בו הרבה פריטים, העצה שלי באופן גורף היא ללכת על הצבע הבהיר".

אקססוריז להרמת מצב הרוח
לידיעתכם, פריטי אקססוריז צבעונים שעושים כיף בעיניים לא חייבים בהכרח לעשות חור בכיס. בירנבוים מציינת כי דווקא ברשתות הגדולות והמוכרות קיים מגוון של פריטים מדליקים ועדכניים במחירים סבירים בהחלט.

"מרמת האגרטלים, כריות מדליקות, מפה לשולחן (שמכסה שולחן רעוע), עששיות, מסגרות לתמונות ונרות. כל אלו יכולים לצבוע את הבית ולתת אווירה חמימה", מסבירה בירנבוים.

בנוסף לפריטים המעוצבים, חשוב להתאים את אישיות הסטודנט לעיצוב עצמו.

לדבריה של דמרר, ההמלצה היא לרכז את רוב האקססוריז במקום נקודתי אחד בבית "דירות סטודנטים בדרך כלל הם קטנות ולכן לא רצוי להעמיס יותר מדי, מה שעלול ליצור תחושה של בלאגן".

"אמנות היא לא בהכרח ציור של צייר מפורסם, זה יכול להיות פוסטר או צילום אהוב, משהו שיכול להעביר את הסייט אוף מיינד של הדיריים ובמקביל מוסיף חמימות ותחושת שייכות לבית", מוסיפה בירנבוים.

מישן נושן לחדש ומשודרג
המגמה של אימוץ רהיטים ישנים יכולה לסייע לכם בשלב הכניסה לדירה חדשה, שכן כיסאות ישנים או שולחן עתיק יכולים לשרת אתכם נאמנה ולהכניס ניחוחות וינטג'ים לבית.

במקרה הזה, בירנבוים ממליצה להצטייד בסבלנות ופשוט להתחיל לחפש. "אם זה מהרחוב, מסבתות, דודות, מכרים שרוצים להיפטר מהרהיטים שלהם, אפילו בשוק הפשפשים אפשר למצוא רהיטים לא יקרים, הסוד הוא בחיפוש ובסבלנות".

מטבח נקי
אחת הנקודות החשובות בנישת העיצוב, היא לדאוג שהמטבח בבית יישאר נקי ולכן יש להימנע מעומס יתר ולשמור על שהמטבח יראה נקי (תרתי משמע).

"במקום להניח פחית של נס קפה או קופסאות קורנפלקס על המקרר, אפשר לשלב דברים בצנצנות צבעוניות ולייצר סדר. זה עושה תחושה מאורגנת ונקייה בעין", מסבירה בירנבוים.

באמצעות קופסאות צבעוניות, אגרטלים קטנים או עציצי תבלין ריחניים, תוכלו לגרום למטבח שלכם להיראות מסודר ולא עמוס מדי.

לדבריה של דמרר, כסטודנטים, עליכם להבין מהו הצורך של כל אחד ואחד מכם, "אם מדובר בסטודנט שיודע מלכתחילה שהוא לא הולך לבשל יותר מדי, אין מה לרשת את המטבח בכיריים, מיקרו תנור ועוד".

סלון דו שימושי
ובכן, גם אם קיבלתם הצעה מפתה לספת סלון גדולה באורך שלושה מטרים והסלון שלכם קטן וצר, פשוט אמרו לא.

"חשוב להקפיד ולא למלא את הדירה ב'דינוזאורים', כלומר להבין את גודלה הפיזי ולפעול בהתאם", מסבירה בירנבוים.

לדבריה, סלון לעיתים משמש גם כאזור לימודים ולכן חשוב לשים דגש על רהיטים לשימוש כפול, "כיסא שמשמש ללמידה יכול לשמש גם לאירוח, או לחלופין שולחן אוכל יכול לשמש גם כשולחן עבודה".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד