072-3300504

עלייה בתמיכת סטודנטים מארה"ב בישראל

דווקא בשנה בה היה מבצע 'צוק איתן', שהקים על ישראל לא מעט הפגנות והתנגדויות ברחבי העולם, מסתמנת עלייה בתמיכה בישראל מצד סטודנטים מארה"ב

הדס נתנאל | 25-08-2015 16:03:00

בזמן שנראה כי הארגונים האנטי ישראליים רק גדלים ומתעצמים, דו"ח שפרסמה ICC, קואליציית הקמפוסים למען ישראל, מראה שבכל הקשור לסטודנטים, דווקא ההפך הוא הנכון.

במקביל להפגנות אנטי ישראליות שקמות באוניברסיטאות בארצות הברית, קמים ארגונים פרו ישראלים שמעודדים את התמיכה בישראל ואף מצליחים להעלות את אחוזי התמיכה בה, לעומת שנים קודמות.

בשנה של 'צוק איתן' ישנה עלייה בתומכים
בשנה של 'צוק איתן' ישנה עלייה בתומכים

שנה בה ישראל עלתה על סדר היום
בשנה האחרונה היו הרבה מאוד מקרים שהעלו את ישראל על סדר היום, בין אם זה מבצע 'צוק איתן' או פיזור הכנסת והבחירות לממשלה שנעשו במרץ 2015.

ככל הנראה ריבוי הפעילויות הללו הובילו לעלייה בפעילויות והפגנות סביב ישראל, שכן רק בשנה האחרונה קמו כ-100 ארגוני סטודנטים פרו-ישראליים, שפועלים נגד החרם האנטי-ישראלי.

עם זאת, במקביל לעלייה בתמיכה בישראל, ישנה גם עלייה בתמיכה בארגונים אנטי ישראליים. רק לפני כמה חודשים התקיים כנס שכתורתו "ישראל, גזענות ואפרטהייד" באוניברסיטת קולומביה שבניו יורק, בו השתתפה חברת הכנסת חנין זועבי מהרשימה המשותפת.

ואולם, נראה כי העלייה בתמיכה בישראל עלתה יותר מאשר בתמיכה בארגונים האנטי ישראליים. אם ב 2014-2013 היו 2,395 אירועים פרו ישראליים ב-213 קמפוסים ברחבי ארצות הברית, בשנים 2014-2015 המספרים גדלו באופן משמעותי שכן היו 2,395 אירועים פרו ישראליים שהתרחשו ב-167 קמפוסים.

מדובר בעלייה של חמישים ושבעה אחוזים בכמות האירועים והתמיכה בישראל משנה שעברה, זאת לעומת עלייה של 31.2 אחוזים בארגונים אנטי ישראליים, שכן במהלך 2015-2014 היו 1,630 אירועים אנטי ישראליים שהתרחשו ב-181 קמפוסים ברחבי ארצות הברית.

חנין זועבי בהרצאה בארצות הברית באפריל האחרון
חנין זועבי בהרצאה בארצות הברית באפריל האחרון

קישרו בין הסכסוך הישראלי פלסטיני לגזענות בשחורים
עוד עולה מן הדו"ח כי הארגונים האנטי-ישראליים פעלו בטקטיקה חדשה וקישרו בין הסכסוך הישראלי פלסטיני לגזענות בשחורים. בדרך זו הם חברו לארגונים שמתנגדים לגזענות בשחורים, וכך הגדילו את כוחם והכפילו את תמיכתם.

עם זאת, ניכר כי הכוח שלהם בשטח לא היה די משמעותי, שכן גם הארגונים הפרו ישראליים גם העצימו את כוחם ופעלו נגד מגמות החרם הישראליות.

הארגונים הפרו ישראלים פעלו למען הסרת החרם על מוצרים שמיובאים מישראל, התערבו במידת הניתן בהחלטות ממשלתיות בנושא והתנגדו לאיום הקיים מצד הארגונים האנטי ישראליים.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד