072-3300504

למי כדאי להמשיך ללימודי תואר שני?

הרבה אנשים מוצאים את עצמם ממשיכים ללימודי תואר שני מבלי לדעת למה, מה זה ייתן להם או למה הם בכלל צריכים את זה, אז הנה הסיבות שיעזרו לכם להבין אם אתם בכלל צריכים תואר שני

14-07-2015 15:17:00

להמשיך ללימודי תואר שני נשמע כמו רעיון חכם ומשכיל, אבל למה בכלל אתם צריכים את זה? לפני שאתם רצים להוסיף שורה בקורות החיים שלכם ומפנים מזמנכם ללימודים אקדמיים, חשוב להבין מה המטרה של הלימודים ובמה זה יעזור לכם.

כדי לעשות את השיקול הנכון ביותר ולא לבזבז זמן יקר, מירית פרבמן, פסיכולוגית תעסוקתית במכון אורלי צדוק, מסבירה מתי תואר שני הוא רלוונטי.

חבל להשקיע זמן כשהלימודים בכלל לא נחוצים
חבל להשקיע זמן כשהלימודים בכלל לא נחוצים

להגדיל את סיכוי הקבלה לעבודה
יש מקצועות שהם כל כך מבוקשים, שמתמודדים יעשו הכל בכדי להגדיל את סיכוייהם להתקבל ולשבת על הכסא הנכסף. תואר שני יכול להוות יתרון על פני מתמודדים אחרים, הוא לא חייב להיות הכרחי, אך בהחלט יכול להגדיל את סיכויי הקבלה.

מי שמתעסק לדוגמא בתחום המחשבים ומגיע מרקע טכנולוגי, יכול להיות מועדף על פני אחר שמגיע עם אותם הנתונים, רק משום שהוא בוגר לימודי תואר שני.

העלאת השכר בזכות תואר שני
כמה זמן אתם כבר עובדים במקום העבודה? האם אתם מתכננים להמשיך להישאר שם תקופה ארוכה? ישנם מקומות עבודה שנותנים נקודות בשכר העבודה על לימודי התואר השני, במצבים כאלה יש לבדוק בכמה יעלה השכר והאם אתם מתכננים להישאר במקום העבודה תקופה ממושכת, כך שהלימודים האקדמיים ישתלמו לכם.

להתקדם לתפקיד ניהולי
אם אתם שואפים להתקדם לתפקיד ניהולי בכיר יותר, תואר שני כדוגמת מנהל עסקים יכול לעזור לכם בתהליך. בנוסף, במהלך הלימודים נחשפים לחברות וארגונים שונים ויוצרים קשרים שיוכלו לעזור בעתיד ואף במציאת תפקיד ניהולי.

חולמים על תפקיד ניהולי, קדימה ללימודים ולעבודה
חולמים על תפקיד ניהולי, קדימה ללימודים ולעבודה

להתמקד ולהתמקצע בתחום ספציפי
אם אתם מחפשים להתמקד בתחום ספציפי, לימודי תואר שני יכולים לתת לכם את הידע הנדרש. ישנם תארים שמתמקדים בתחום מסוים כמו מערכות מידע או מימון בלימודי תואר שני במנהל עסקים, שנותנים את הכלים הנדרשים כדי לעסוק בתחום ספציפי.

עבודה סוציאלית קלינית היא דוגמא נוספת, כאשר לימודי התואר שני מקנים עבודה טיפולית בתחום.

תואר שני כתנאי הכרחי לעבודה
יש מקצועות שבלי תואר שני לא תוכלו להיכנס לתחום, להתמקצע ולצבור ניסיון, ולכן בסיטואציה כזו תואר שני הוא נחוץ עבורכם.

תחום המדעים הוא דוגמא למקצוע שדורש תואר שני, בין אם זה ביולוגיה או מדעי הצמח, כך גם מקצועות הפסיכולוגיה שכרטיס הכניסה לתחום הוא סיום תואר שני אקדמי.

להתמקצע בתואר שני ולהתקדם לתחום הרלוונטי
להתמקצע בתואר שני ולהתקדם לתחום הרלוונטי

להמשיך ללימודי מחקר
כדי להתקדם לתחום המחקר במקצוע מסוים, עליכם להמשיך בלימודים אקדמיים, כאשר תואר שני הוא שלב בכל התהליך שבסיומו תמשיכו לתואר שלישי.

אם אתם רוצים להיות חוקרים בתחום מדעי הרוח או בתחומי המדעים השונים, תואר שני כמו גם שלישי הוא הכרחי.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד