072-3300504

הטיפוסים הכי גרועים ללמוד איתם למבחנים

תקופת המבחנים כבר כאן ואיתה הטיפוסים שיגרמו לקבוצת הלמידה שלכם להפוך אולי לקצת יותר מעניינת, אך גם פחות אפקטיבית. אז על מי הייתם מוותרים ועם מי בוודאות תלמדו?

30-06-2015 14:23:00

יש דרכים רבות ללמוד למבחנים בתקופה הכי עמוסה בשנה, כאשר החברתית מבניהן היא בסגנון 'הסטאדי גרופ', קבוצות הלמידה, המורכבת מכמה חברים קרובים שלכם מהפקולטה.

הבעיה היא שכל אחד מהנוכחים הוא טיפוס בפני עצמו, שלא בהכרח תמיד מביא עימו ערך מוסף או מועיל במיוחד לקראת המבחן הגדול. שלא לדבר על מזיק. רגע לפני שתתחילו ללמוד, הרכיבו את קבוצת הלמידה שלכם בחוכמה.

הצמא להפסקות
בדיוק בשנייה שסיימתם לסדר את החומר, השתקתם פלאפונים והתמקמתם בחדר, הוא יקום בדרמטיות ויציע: 'מישהו בעד הפסקה'?

קחו בחשבון שהסטודנט המכור להפסקות, יציע את העסקה המפתה בכל שעה עגולה ויעטוף אותה בתירוץ מקורי במיוחד, שפשוט לא תוכלו לסרב לו. וזה במקרה שהוא לא מעשן, אז בכלל חבל לכם על הזמן.

המלחיץ
הוא נמצא בפאניקה תמידית, דואג לעדכן את חבריו שאין סיכוי להתחמק ממועד ב', נוהג להשוות את קצב הלמידה לקבוצות למידה אחרות ותמיד נראה כמו סיר לחץ בתקופת המבחנים.

כן, זהו הסטודנט הלחוץ והטיפוסי שנמצא כמעט בכל קבוצת למידה ומקפיד באופן עקבי להוציא את הלומדים משלוותם. מרגישים שהוא יצא מכלל שליטה? הבטיחו לעצמכם כי במבחן הבא, הוא כבר לא יוזמן לקבוצת למידה.

המבחן מחר ואני לא יודעת כלום
המבחן מחר ואני לא יודעת כלום

החרשן
זוכרים את הסטודנט שנהג לשבת בשורה ראשונה, שאל שאלות בקצב מסחרר ושבר שיא עולמי בהקלדה עיוורת? אתם מכירים אותו עוד מהקורסים במהלך הסמסטר, אך בתקופת המבחנים הוא הופך לפריק קונטרול בריבוע.

אז נכון שהוא מאוד טיפוס מאוד מעצבן, פרפקציוניסט להפליא ויורד לפרטים הכי הקטנים, אבל תגידו תודה שהוא בקבוצה שלכם כי הוא היחיד עם הסיכמוים הכי עדכניים ומסודרים שיש.

הרעב
עונת המבחנים היא התקופה המושלמת עבור הטיפוס שאוהב לאכול. המקרר הופך להיות חברו הטוב ביותר, המטבח לזירה הכי פעילה, והתיאבון? פועל בכל שעות היממה. כך שגם אם תנסו להתחמק מזה, בנוכחות האכלן - אין לכם שמץ של סיכוי.

'אז מה נזמין היום'? הוא שואל בקביעות ואתם תוהים לעצמכם למה בשעה 8:00 בבוקר סושי או המבורגר הפכו להיות נושאים לשיחה? ושיהיה בהצלחה עם שלושת הק"ג העודפים.

הסטודנט שלקח ריטלין
הוא מגיע מפוקס, מרוכז ומכוון מטרה לאחר שנטל כדור אחד של ריטלין ואף יצליח להכניס גם אתכם ל-Mood של למידה מעמיקה.

הפרעות או רעשים בחלל לא יגרמו לו להסחת ריכוז, אבל ברגע שהשפעת הכדור פגה, גם לו נגמר הסוס. מישהו אמר תופעות לוואי?

הנרדם
הסטודנט שמגיע עם עיניים אדומות לקבוצת הלמידה, מפרט באובססיביות שישן במהלך הלילה רק שלוש שעות, נוהג להזכיר עד כמה הוא לא טיפוס של בוקר וחוזר בריפיט על המשפט: 'אני שם ראש רק ל-5 דקות'.

לא ברור כיצד הוא ניגש למבחנים כשמחצית מהלמידה הוא שקע בתרדמת חורף, אבל לפחות הוא לא מפריע לאף אחד.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד