072-3300504

הגאווה ניצחה: בר אילן התחרטו, הסטודנטים הרימו

לאחר סירובה של אוניברסיטת בר אילן לציין את חודש הגאווה בקמפוס, פורסם גילוי דעת בו למעלה ממאה אנשי סגל מוחים כגד התנהלות האוניברסיטה. במקביל התקיים במהלך היום הפנינג גאה ברחבי הקמפוס

14-06-2015 17:24:00

לאחר שמסרו גורמים מטעם אוניברסיטת בר אילן כי לא יאפשרו קיום אירועי גאווה בפרהסיה, נרשם הבוקר (יום א')הישג עבור הסטודנטים מטעם התא הגאה, כאשר אלו קיבלו את האישורים המתאימים וקיימו במהלך היום הפנינג גאווה במבואת בניין משפטים באוניברסיטת בר אילן.

במקביל לפעילות התא הגאה, למעלה ממאה אנשי סגל, מרצים וסטודנטים הנמצאים בלימודי התואר השני והשלישי שלהם באוניברסיטת בר אילן, חתמו על גילוי דעת בו הם מוחים נגד התמודדותה של הנהלת האוניברסיטה סביב אירועי חודש הגאווה.

"התנהלות האוניברסיטה סביב הסוגיה, ההתבטאויות הקשות וההחלטה לקיים את האירוע במקום שאינו מרכזי בקמפוס - כל אלו חושפים עמדה בעייתית כלפי הקהילה הלהט"בית", מציינים החתומים על המכתב.

הסערה סביב אירועי הגאווה באוניברסיטת בר אילן החלה ביום רביעי האחרון, לאחר שסטודנטים מטעם התא הגאה טענו כי סגל הנהלת האוניברסיטה סירב לאפשר כל סוג של אירוע המציין את חודש הגאווה.

האירוע היחיד, לטענת הסטודנטים שאפשרה האוניברסיטה לקיים הוא פאנל אקדמאי סגור, אליו יגיעו דוברים ויישאו דברים.

בנוסף הובהר כי האוניברסיטה אינה מוכנה לאשר חלוקת עלוני מידע בנושאים הקשורים לקהילה הגאה בפורום זה. יום למחרת, הגיעו להסכמה ההנהלה ואגודת הלהט"ב, שלפיה יתקיים ההפנינג בפקולטה למשפטים באוניברסיטה.

מרימים את הדגל בגאווה, למרות הקשיים שבדרך
מרימים את הדגל בגאווה, למרות הקשיים שבדרך

זכאים לביטוי חופשי, הכרה ונראות
בין החתומים על גילוי הדעת נמנה ראש המחלקה לפסיכולוגיה, פרופסור גיל דיזנדרוק והסטודנטית לדוקטורט בפסיכולוגיה, הדר קשת מאוניברסיטת בר אילן.

"הרעיון בהוצאת המסמך היה להראות לכל הסטודנטים ואנשי הסגל הגאים באוניברסיטה, כי אנו - המרצים, אנשי הסגל הבכירים והסטודנטים, עומדי מאחוריהם ונותנים גב ומקום באוניברסיטה", מסרה קשת.

עוד נכתב בגילוי הדעת כי "לצערנו, עמדות כאלו עדיין רווחות בחברה ומהוות חלק ממארג הקשיים שעמם מתמודדים א/נשים להט"בים. מעל לכל, עמדת האוניברסיטה והתנהלותה משקפות סוגיה חמורה של פגיעה בכבוד האדם.

מבלי להקל ראש בקונפליקט הקיים בין הומוסקסואליות לבין ההלכה היהודית, אנו מאמינות כי כל סטודנט/ית באוניברסיטה זכאים לביטוי חופשי, להכרה ולנראות".

בגילוי הדעת התייחסו החתומים גם לאופיה הדתי של האוניברסיטה "צורך זה בולט במיוחד בבר אילן, בשל צביונה הדתי ואופייה המסורתי של האוניברסיטה, שבגינם סטודנטים/ות להט"בים, חילונים ודתיים, עשויים להרגיש לא בנוח עם זהותם ו/או עם נטייתם המינית" הסבירו החתומים.

"הומוסקסואליות, כמו כל נטייה מינית אחרת, אינה ראויה לגינוי. כמו כן, בשנים האחרונות אנו חשופים ליותר ויותר ארגונים דתיים של להט"בים אשר נתמכים על ידי אנשי דת.
לעומת זאת, דיכוי והדרה עלולים להסב נזק נפשי רב ומחקרים רבים מעידים על הסיכון המוגבר של להט"בים לדיכאון ולאובדנות בשל אותו יחס פוגעני מצד הסביבה", סיכמו החתומים.

בסוף הגאווה ניצחה
בסוף הגאווה ניצחה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד