072-3300504

כיצד תגיעו מוכנים אל ירידי תעסוקה?

עשרות חברות מובילות במשק הישראלי מגיעות לירידי תעסוקה בקמפוסים השונים על מנת לגייס סטודנטים ובוגרים ולהבטיח את מקומם במשרה נחשקת. כיצד תוציאו את המיטב מהיום הזה ולא תאבדו את עצמיכם בין שלל הדוכנים?

11-06-2015 09:09:00

כל סטודנט וסטודנטית מכירים את הסיטואציה הזו מקרוב. אתם מגיעים ליריד התעסוקה, מסתובבים בין הביתנים השונים, מתרשמים מנציגי החברות, אוספים עלוני מידע ובסופו של יום נותרים מבולבלים מרוב אפשרויות תעסוקה.

רגע לפני שהיום הפורה יהפוך לחסר תועלת, עשו הכנה מוקדמת והגיעו ממוקדים למקום אליו כרטיס הכניסה למשרה הבאה שלכם, קרוב מתמיד.

ידע מוקדם על החברות
עבור סטודנטים שמגיעים בפעם הראשונה ליריד תעסוקה, התחושה הראשונית שמתקבלת היא סוג של אובר וולמינג. בין עשרות הדוכנים, הקטנים והגדולים, השמות המוכרים ואלו שפחות, נדרשים הסטודנטים לספק את הסחורה ולהתחיל להפיץ את עצמם בין כולם.

כיצד מונעים את התפזרות בין הדוכנים ותחושות בלבול? ראשית, בררו מספר ימים לפני המפגש מיהן החברות שמתכוונות להגיע, מה הן מחפשות והאם יש לכם באמת רצון לעבוד באחת מהן.

כך תוכלו להגיע ממוקדי מטרה ולהקדיש את זמנכם בדוכנים הרלוונטיים ולאו דווקא לבזבז את היום בשוטטות מפוזרת חסרת טעם.

קורות חיים וגיליון ציונים
העובדה שאתם סטודנטים ועדיין לא הספקתם לצבור עשרות שנים של ניסיון בתחומכם, ידועה לכל המגייסים במסגרת היריד. אך בכל זאת, חשוב להצטייד בקורות חיים עדכניים ומסודרים, הכוללים את הרקע שלכם, פירוט על תפקידכם בצה"ל, על התואר והקורסים שלקחתם עד כה ופרטי התקשרות מדויקים.

הגיעו ליריד עם מספר עותקים שיתאים למספר החברות ואף יותר, למקרה שתרצו להשאיר עוד עותק בדוכן שלא תכננתם.
דבר נוסף שיש להצטייד בו ביריד התעסוקה הוא גיליון ציונים, מדובר בטופס משמעותי כמעט כמו קורות החיים שמצביע על רצינות ונכונות מצד הסטודנט.

זכרו כי גם אם אתם מתלבטים בין מספר חברות מסוימות, העדיפות היא להשאיר קורות חיים בכולן, כך שבעתיד, הצעות העבודה יהיו רבות יותר וזכות הבחירה תהיה בידכם.

כולם הביאו קורות החיים?
כולם הביאו קורות החיים?

שאלות ועבודת נטוורקינג במקביל
בתור לדוכן, במהלך היריד או בזמן שאתם ממתינים לראיון עבודה, נצלו את ההזדמנות לקבלת מידע מול הנציגים והמגייסים בכל דוכן. זה הזמן לשוחח עם אנשים מתוך התעשייה, להבין מה זה בדיוק אומר לעבוד כסטודנט בחברה גדולה, מהי תרבות החברה, מהן שעות העבודה וכך בעצם תוכלו לקבל מושג על אופי התפקידים.

את נושא השכר השאירו מחוץ לשיחה, זה שלב מוקדם מדי לדון בו.

במקביל לכל אלו, זכרו כי בכל שיחה שכזו, תוכלו לקדם על עצמכם ולפתח קשרים אל מול אותם אנשים. כי מי יודע, אולי בסיום שיחת סמול טוק, הצלחתם להרשים את הבוס שלכם לעתיד?

רושם ראשוני
כשאתם מגיעים ליריד תעסוקה, עליכם להבין כי זו הפעם הראשונה שהמעסיק רואה אתכם ולכן גם אם זה נשמע לכם מעט מופרך, עליכם להתייחס למאורע ממש כמו אל ראיון עבודה.

שדרו נכונות ורצינות בכל דוכן, הגיעו ליריד בהופעה מכובדת וזכרו כי האינטראקציות במהלך היום הן יחסית קצרות ולכן רושם ראשוני איכותי יהווה יתרון.

עוד סיבה לדפוק הופעה: כי לא כל יום יש יריד תעסוקה
עוד סיבה לדפוק הופעה: כי לא כל יום יש יריד תעסוקה

ראש פתוח
יש מקרים בהם הסטודנטים נעולים על חברה ספציפית אחת ולכן אף דוכן אחר ביריד התעסוקה לא ממש מעניין אותם. ובכן, אם גם אתם נכללים תחת קבוצת הסטודנטים הנעולים, דעו כי העדיפות היא לשמור על ראש פתוח.

אתם נמצאים רק בתחילת הדרך ולכן חשוב להקפיד על גמישות מחשבתית, ללמוד ולהקשיב לאנשים שנמצאים בשטח ולשקול אופציות מחדש.

גם אם תתקלו בנציגים מטעם חברות השמה, אל תשללו את הצעתם. הם אלו ששולחים את הקורות חיים שלכם וזה רק יכול להגדיל את הסיכויים שלכם למצוא בהקדם עבודה.

זמנים בדוכנים
יש דוכנים בהם תוכלו להניח את קורות החיים שלכם וללכת ויש כאלו שלוקחים קצת יותר זמן, מדובר בדוכנים המשלבים ראיונות אישיים, מה שהופך את התהליך לארוך יותר. דוכנים מהסוג הזה עלולים לקחת בממוצע כ-20 דקות וחשוב להקדיש להם את הזמן הנדרש.

נסו לארגן את זמני היום שלכם כראוי וקחו בחשבון שצפויים זמני המתנה בתורים. המטרה שלכם היא כמובן להספיק להיות בכמה שיותר דוכנים.

סייעו בהכנת הכתבה: מנהלת סורסינג במחלקת הגיוס של חברת אינטל, עדי מורה. ראש צוות בחברת השמה מנפאואר ישראל, נעמה גווילי.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד