072-3300504

זה מתחיל: פסטיבל קולנוע דרום 2015

הפסטיבל שהחל ביוזמתו של בית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללה האקדמית ספיר, יתקיים השנה בפעם ה-14 בעיר שדרות ויעניק במה מרכזית לקולנוע הישראלי והעולמי

גל יונגר | 08-06-2015 11:20:00

פסטיבל קולנוע דרום הכולל יצירות דוקומנטריות ועלילתיות, נפתח אמש (א') ב-7.6 ויינעל ביום חמישי. כאשר לצד ההקרנות הרבות בפסטיבל יוקרנו 23 סרטים של בוגרי המחלקה לקולנוע של המכללה האקדמית ספיר.

כמו כל שנה בחודש יוני, גם השנה הפסטיבל יתקיים בסנימטק וברחבת העירייה של העיר שדרות והופק על ידי אנשי הדרום, ביוזמתם הראשונית של הסטודנטים מבית הספר לאמנויות הקול והמסך מטעם מכללת ספיר.

הסרט הנבחר לפתוח את הפסטיבל הינו הסרט התיעודי "פה ולא שם" של דנאי אילון והעלילתי שנבחר לנעול את המאורע הוא "הקפות" בבימויה של לי גילת ובכיכובם של השחקנית אסי לוי והשחקן ליאור אשכנזי.

כמו כן במסגרת תכנית אוצרות דרום, הכוללת סרטים תיעודיים יוצגו הסרטים "שם.אב" של מיטל אבוקסיס ו-"מניין" של אופיר ראול גרייצר, בוגרי מכללת ספיר, "פרדס כץ אהובתי" של ערן ברק ו-"שיר ידידות - הפייטן דוד בוזגלו" סרטו של רפאל בלולו.

גם הוא יהיה שם, ליאור אשכנזי בסרט 'הקפות'
גם הוא יהיה שם, ליאור אשכנזי בסרט 'הקפות'

מחווה ליוצר משה מזרחי
השנה בחר הפסטיבל להתמקד בין היתר באחד מהיוצרים החשובים בהיסטוריית הקולנוע הישראלי, הבמאי היחיד שזכה באוסקר עם סרטו "כל החיים לפניו", משה מזרחי.

במסגרת הטרום בכורות יוקרן סרטו הגנוז של מזרחי "אורח בעונה מתה", שהוקרן פעם אחת במסגרת פסטיבל ברלין בשנת 1970 ומעולם לא הוקרן בישראל.

עוד מסרטיו של מזרחי שיוקרנו בפסטיבל: "הבית ברחוב שלוש", "אני אוהב אותך רוזה", "חרוזים לסופי", "אהבה גנובה" והסרט "כל החיים לפניו".

בתכנית הבינלאומית של פסטיבל קולנוע דרום יתארחו במאים מובילים מהתעשייה העולמית בניהם: סרגיי לוזניצה, זוכה פסטיבל קאן עם סרטו 'בתוך ערפל', קארים היינוז במאי ברזילאי אלג'יראי ועלי קארמייב, מגדולי הבמאים בקולנוע הרוסי.

עוד יוקרנו במסגרת הפסטיבל סרטו העלילתי הראשון של אלעד קידן, "היורד למעלה" בכיכובם של השחקנים איתי טיראן ואורי קלאוזנר.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד