072-3300504

למה בגלגלצ יש שירים עם בית חסר?

מאזינים לשיר 'תתארו לכם' של שלמה ארצי ברדיו ומרגישים שמשהו חסר? לא טעיתם, המיזם החדש 'הבית החסר' ביוזמתן של שש סטודנטיות, משמיט בתים משירים כדי להעלות מודעות עבור ילדים שאין להם בית ולגייס להם משפחות אומנה

גל יונגר | 02-06-2015 16:25:00

כמה פעמים בחיים הצלחתם להשפיע בזכות קורסים אקדמיים? שש סטודנטיות מהמחלקה להתמחות בתקשורת שיווקית-פוליטית, במרכז הבינתחומי הרצליה, לקחו את שיעורי הבית צעד אחד קדימה.

הסטודנטיות העלו קמפיין פרסומי במסגרת הקורס 'המעבדה השכנועית' הבא להגביר מודעות עבור ילדים ונוער שאין להם בית. בכדי שהקמפיין יצליחו הן חברו למספר תחנות רדיו ששיתפו איתן פעולה.

הבית החסר שיגרום לכם לתהות
הבית החסר שיגרום לכם לתהות

מה זה לעומת אובדן של בית עבור ילד?
בשיתוף העמותה 'אור שלום', הקימו הסטודנטיות את המיזם 'הבית החסר', שעלה לאוויר בתחילת השבוע וימשך כשבוע שלם.

הרעיון הוא להשפיע על המאזינים באמצעות השמטת בתים מתוך שירים נבחרים ברדיו ולחדד את התחושה שאם אובדן של בית מוזיקלי, הוא כל כך משמעותי לשיר, אז מה זה לעומת אובדן של בית בעבור ילד?

"הבנו שדרך השירים המושמעים ברדיו ניתן להמחיש מהו חוסר של בית וליצור את החיבור הרגשי הזה בין השירים לבין פעילות העמותה", מסבירה הסטודנטית שמחה מסאלה.

"התחלנו לחפש שירים מוכרים שקשורים באופן כללי לנושא של בית ופנינו למספר אומנים. לאחר שקיבלנו את כל האישורים, פנינו לתחנות רדיו שונות וביקשנו מהם לקחת חלק", מסבירה מסאלה.

"היו אמנים שבגלל שהשירים שלהם ממש חדשים ותופסים תאוצה, לא כל כך רצו לשתף פעולה או 'שיגעו להם בשיר', אך רובם הגדול דווקא התלהב מהרעיון וההיענות הייתה מהירה", מחדדת מסאלה.

לאחר שהשיגו את האישורים מהמנהלים המוזיקליים ומהאומנים, יצאו הסטודנטיות לדרך. רשימת השירים שנבחרה למיזם הם: "עולם חדש" של אביב גפן, "תתארו לכם" של שלמה ארצי, "הביתה הלוך חזור" של הפרויקט של עידן רייכל, "שמים בוערים" של גיא ויהל, "הנה באתי הביתה" של דנה ברגר, "מה שיהיה יהיה" של התקווה 6, "יהיה בסדר" של קפה שחור חזק ו-"המילים החסרות" של שי גבסו.

בין תחנות הרדיו שבחרו לקחת חלק נמצאות התחנות הפופולאריות ביותר בישראל: גלגלצ, רדיו ירושלים, רדיו תל אביב, רדיו 103, קול הים האדום והרדיו הבינתחומי.

לדברי מסאלה, קודם כל יושמע השיר עם הבית החסר ורק לאחר מכן השדרן יסביר כי לא מדובר בתקלה טכנית, אלא במיזם סטודנטיאלי. "הפרויקט הזה יכול להציל ילדים ואם ימצא בית לילד שאין לו, מבחינתי השגנו את מה שרצינו", מסכמת מסאלה.

השפעה רגשית: ההשפעה הכי טובה
השפעה רגשית: ההשפעה הכי טובה

הנוסחה המנצחת: שיר טוב בשילוב מלל מנצח
אז כיצד המיזם מתנהל בפועל? בכל אחת מתחנות הרדיו בחרו בקונספט אחר, חלק מהתחנות משלבות את השירים החסרים במהלך ימי השידור, אחרים עושים אייטמים בנושא וכיוצא באלה.

המפיקה הראשית של רדיו קול הים האדום אילת, קאתי ששון עידן, מסבירה כי הם בחרו לשלב את השירים החסרים במתכונת של יום שידורים מיוחד.

"מיקסמנו את האינפורמציה של המיזם ליום שידורים מלא, משעה שש בוקר ועד לסוף יום השידורים בחצות. השירים שודרו בתדירות של אחת לשעה, כאשר בסיום כל שיר, ניתנה לשדרנים אפשרות להגיב מהבטן ולהציג את הנושא דרך המקום האישי שלהם".

עם סיום יום השידורים, מספרת ששון עידן כי התגובות היו חיוביות. "השמעה של שיר זה משהו שמתחבר לכולם וכשמדובר בשיר טוב בתוספת מלל שנוגע ללב, זו הנוסחה המנצחת להעביר אינפורמציה חשובה ברגע".

לדבריה, לא היה ספק לרגע כי התחנה תשתתף במיזם, "זה נראה לנו כדבר מתבקש לעשות וכשאמנים בסדר גודל כזה לוקחים חלק, זה נותן בוסט מעניין שמשתלב היטב בלוח המשדרים".

'לא היה לנו ספק שנשתתף במיזם, מדובר בנושא חשוב שיש לקדם', עידן ששון
'לא היה לנו ספק שנשתתף במיזם, מדובר בנושא חשוב שיש לקדם', עידן ששון
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד