072-3300504

סטודנטים קופצים למים במרכז סימולציות חדש

כל תואר אקדמי מעניק לנו ידע והסמכה בתחום בו בחרנו להתמקצע, אך מה לגבי ניסיון בשטח? הקריה האקדמית אונו פיתחה שיטה המדמה סימולציות בזמן אמת ומאפשרת לסטודנטים לקפוץ למים עוד לפני שסיימו את התואר

גל יונגר | 11-05-2015 14:15:00

דמיינו את הסיטואציה: מטופל עצבני וחסר סבלנות שסובל מפוסט טראומה, מסרב בתוקף לקבל ממכם כל סוג של טיפול - סטודנטים לריפוי בעיסוק. עכשיו, כיצד תגרמו לו להבין שזה הדבר המיטבי עבורו ואיך בדיוק תצליחו להתקרב אליו ולהתחיל את הטיפול?

עבור סיטואציות מהסוג הזה, הוקם מרכז סימולציות חדש בקריה האקדמית אונו, המדמה באמצעות 'משחקי תפקידים' מצבי אמת שמאפשרים לסטודנטים להתמודד עם המציאות המורכבת, עוד לפני שסיימו את התואר.

נסו עכשיו להתמודד איתו
נסו עכשיו להתמודד איתו

חיקוי המציאות יביא לנסיון בשטח
באמצעות התנסויות שונות בשישה חדרי סימולציה שמציע המרכז, המרושתים במצלמות ומיקרופונים, יתמודדו הסטודנטים עם שחקנים מקצועיים המדמים סימולציות רלוונטיות לתחום הלימוד שלהם, בזמן שמחוץ לחדר, יתצפתו סטודנטים נוספים בליווי מרצה, ימלאו משוב וילמדו מהמתרחש כיצד נכון לנהוג באותם מצבים.

המרכז מפעיל סימולציות במספר תחומי לימוד בניהם: מנהל עסקים, משפטים, מקצועות הריפוי, יחסי ציבור, משאבי אנוש, שיווק, מערכות מידע וראיונות עבודה.

כך, יוכלו הסטודנטים ליישם את החומר המקצועי שלמדו בכיתה ולהפוך אותו לניסיון פרקטי בזירה שהיא יותר חווייתית, במטרה לשפר מיומנויות קליניות ולפתח כישורי תקשורת.

השחקנים שיגרמו לכם להגיב בזמן אמת
השחקנים שיגרמו לכם להגיב בזמן אמת

כך תלמדו: התנסות, תיעוד ותחקור
מנהלת מרכז הסימולציה ואחת ממקימי המיזם, אורית שלומזון, מסבירה כיצד הכל התחיל. "רעיון הסימולציה הגיע מעולם הטייס, כפי שאנחנו מרגישים בטוחים לעלות על מטוס כי אנחנו יודעים שהטייס התאמן איקס שעות ורכש מיומנויות לפני הטיסה, כך גם ניתן להשליך זאת על מקצועות אחרים, בהם נדרשות מיומנויות שונות".

לטענתה "כשם שעורך דין צריך ללמוד לדבר בפני חדר מושבעים, לנהל משא ומתן מול לקוח או לדבר מול שופט, הגיוני לנו לאמן עורך דין בשיח של סימולציות ובכך לסייע לו לרכוש את אותן מיומנויות".

לדבריה, אחד מהיתרונות הבולטים בשיטת לימוד זו היא האפשרות לטעות ובהמשך גם לצמוח מאותן טעויות "המרכז נותן לסטודנטים להתמודד בתנאים ובסביבה שהיא בטוחה, על אף העובדה שהיא מדמה מצב אמת", מסבירה שלומזון.

עם סיומה של כל סימולציה, הסטודנטים מקבל הערות ממוקדות, שתולות על פני הוידאו מצד המנחה שצפה בהם, באמצעותן יוכלו להפיק לקחים ולקבל כיוונים נכונים לקראת הסימולציה הבאה.

ההשתתפות של סטודנטים בסימולציות מקנה להם שש נקודות מתוך התואר, הנכללות תחת התנסות סימולטיבית המוצעת לסטודנטים בשנה ב' וג' במהלך התואר.

האח הגדול הגרסה האקדמית?
האח הגדול הגרסה האקדמית?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד