072-3300504

בררנות יתר באמת תשאיר אתכם לבד?

נמוכה מדי? לא מספיק שרירי? כנראה שאם הדייט שלכם פחות ממושלם, הפכתם להיות בררנים מדי. האם זו דרך טובה לחיים או שכדאי לשנות גישה?

14-04-2015 09:32:00

מאמינים תמיד שאפשהו יש בת זוג שיותר תתאים לכם, שתהיה יותר חכמה, יפה, מוצלחת ואטרקטיבית? אתם כנראה משתייכים לקבוצת הבררנים והבררניות שאף מועמד או מועמדת לא יספקו אותם, ולא משנה איך הם באמת יהיו.

אז מדוע ייצר הבררנות אינו מרפה מכם ומי האשם העיקרי בסיפור הזה?

הילה דוד, יועצת זוגית, אישית ומרצה לתקשורת מקרבת בינאישית, מסבירה כי בררנות מוגזמת הפכה להיות כל כך נפוצה בימינו, בעיקר בעקבות כמות הרשתות החברתיות. "עומס הגירויים והאפשרויות הבלתי מוגבלות שמוצגים בפנינו, כמו פייסבוק למשל, חושפים אטרקטיביות והיצע שגורמים לנו לחוסר החלטיות, בלבול ורצון לשאוף לשלמות".

תוסיפו לזה את הניסיון של כולם להיות מאושרים יותר, ותקבלו מתכון שהמילה "פשרה" לא מופיעה בו.

עם זאת, דוד מסבירה כי לא בכל המקרים בררנות היא ישר דבר רע, אלא כאשר משתמשים בה לרעה. "בררנות יתר מצליחה להגדיל את חוסר ההחלטיות והבלבול שלנו. במקרה כזה צריך לשאול האם הבררנות מופעלת מתוכי או בעצם מגיעה בהשפעת הסביבה שלי?

"צריך להיות מאוד אמיץ כדי לעמוד מול כל החברים ולהגיד: זה מי שבחרתי להיות איתו, או פשוט להתאהב עד הגג ואז הבררנות נדחקת החוצה".

>> פרסומת: אתר ההיכרויות החדש לסטודנטים

רוצים לטעום מהכל
החדשות החמות הן שאם אתם בגיל צעיר ועדיין רחוקים משנות ה-30 שלכם, הבררנות היא לא דבר שאמור להדאיג אתכם. "בגילאי ה-20 יש סקרנות ורצון לטעום ולחוות מהכל, ולכן לא קיימת בררנות יתר כמו בשלבים מאוחרים יותר שהאישיות כבר יותר מגובשת", מסבירה דוד.

היא מתייחסת לנקודה נוספת של השפעת הסביבה ומסבירה כי "רמת ההשפעה של החברים היא זו שלרוב קובעת. אם את בחורה צעירה שפגשת מישהו שמוצא חן בעינייך, אך הוא לא עומד בקריטריונים החברתיים שלך - סביר להניח שבכלל לא תתני לו צ'אנס".

לא בררניים יותר מדי
לא בררניים יותר מדי

מעוכבי אהבה? תפסיקו לברור
בשונה מחיילים משוחררים או סטודנטיות בשנה א' שרק התחילו את התואר, יש קהל שלם של רווקים ורווקות, שהגיעו לסטטוס 'מעוכבי אהבה' בעקבות אותה בררנות שליוותה אותם במשך כמה שנים טובות.

במצב זה מסבירה דוד כי הגיע הזמן להפסיק בהדרגה. "אני חושבת שבאיזשהו שלב, מגיעים לגיל מסוים שהבררנות כבר לא אפקטיבית.", אומרת דוד "ככל שאנחנו מתבגרים, הזהות שלנו מתגבשת ואז כבר קשה לנו התגמש. יש קריטריונים שלא ניתן להתפשר עליהם והקושי למציאת בן זוג הופך למורכב עוד יותר".

דוד מייעצת כי עלינו להבין מתי הבררנות כבר אינה משרתת אותנו? "אם מדובר במצב שחוזר על עצמו פעם אחר פעם ואני מוצאת את עצמי כבר תקופה ארוכה לבד, אני צריכה להבין שמדובר במנגנון שמעכב אותי ולבדוק כיצד אני משנה את מהמצב הקיים".

כל בררן והקטע שלו
אז איזה סוג של בררנים אתם? דוד מחלקת את הקהילה הלא מתפשרת למספר סוגים: "יש את הבררנים הרעבים שאף פעם לא ישבעו, הם תמיד יחפשו עוד משהו שיציק להם ולא יספק אותם עד הסוף".

סוג נוסף עליו מדברת דוד הם הבררנים והבררניות שאיך לומר? חיים בסרט, או כמו שדוד קוראת להם: "אנשים שאין להם בוחן מציאות נכון לגבי עצמם". לדבריה, הם מעריכים את עצמם כל כך גבוה, כך שלעולם לא ימצאו מישהו ברמה שלהם.

אליהם מצטרפים הבררניות והבררנים שחוששים מאובדן החופש האישי שלהם, "זה לא משנה את מי הם יפגשו, הפחד מהמחוייבות ישתלט עליהם ולא ייתן להם לחיות בזוג", מסכמת דוד.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד