072-3300504

הפיפי של הסטודנטים למען העולם

אוניברסיטה בבריטניה מבקשת מהסטודנטים להטיל את מימיהם בשירותים חדשניים שהציבו בקמפוס. מה פשר החדירה הזו לפרטיות? ובכן, הכל למען מחנות הפליטים

הדס נתנאל | 10-03-2015 09:18:00

מי היה מעלה על דעתו שמוסד אקדמי יבקש מהסטודנטים להשתין דווקא בשירותים מסוימים? מסתבר שזה קורה. פרויקט משותף בין אוניברסיטת מערב אנגליה וארגון הסיוע Oxfam, שנקרא 'כוח הפיפי', מסייע לפליטים בעזרת השתן של הסטודנטים הלומדים במוסד.

על פי הגרדיאן הבריטי, הסטודנטים מתבקשים להטיל את מימיהם בשירותים המיוחדים שנמצאים בחצר הקמפוס, על מנת שבהמשך זה יתורגם להפקת חשמל, וכך יעזרו להדליק אורות במקומות חשוכים במחנות הפליטים.

הייתם, עשיתם, תרמתם, איך ההרגשה?
הייתם, עשיתם, תרמתם, איך ההרגשה?

אז מה הקשר בין פיפי לחשמל?
המרכז לחקר ביו – אנרגיה הוכיח כבר לפני שנתיים כי שתן יכול לייצר חשמל, אך כעת הפיתוח החדשני עולה שלב ויוצר מהפך. פרופסור יואניס ירופולוס, אשר נמצא בצוות המוביל את המחקר, מציין כי "הפרויקט יכול ליצור השפעה אדירה על מחנות הפליטים". "הפוטנציאל של ההמצאה הזו היא עצומה", מוסיף אנדי בנסטבל, ראש מחלקת המים והתברואה בארגון הסיוע.

הפיתוח החדש מבוסס על תאי דלק מיקרוביאליים, שמפרקים את השתן וכך מייצרים חשמל. "הטכנולוגיה הזו היא ירוקה ואין לנו צורך בדלקים מאובנים, אנחנו משתמשים במוצרי פסולת שתמיד יהיו זמינים בשפע", מסביר יורופולוס.

הסטודנטים מתבקשים להטיל את מימיהם בשירותים החדשניים
הסטודנטים מתבקשים להטיל את מימיהם בשירותים החדשניים

המספרים מדברים בעד עצמם
כדי להמחיש את המצב והקושי של הפליטים החוקרים גם עיצבו את השירותים בדומה לאלה הממוקמים במחנות הפליטים.

בנוסף לכך, החוקרים השאירו את הציוד שממיר את השתן לחשמל, גלוי לעין כל הסטודנטים, כדי שהם יוכלו לראות כיצד הפיפי שלהם משפיע ומביא לשינוי.

עלות המשתנה המשוכללת עומדת על כ-3,640 שקלים, כאשר על פי ההערכות, בני אדם מייצרים כ-6.4 טריליון ליטרים של שתן מדי שנה. מסיבה זו, מעריכים החוקרים כי לפיתוח ישנו פוטנציאל לייצר אנרגיה בעזרת מקור זול וזמין.

הפיפי שלכם מציל את העולם
הפיפי שלכם מציל את העולם
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד