072-3300504

לא רק חובות: ההטבות שמגיעות לסטודנטים

בין תקופות מבחנים עמוסות להגשות אינסופיות, הגיע הזמן שתחשפו גם לדברים הטובים שמציע התואר, הכירו את כל ההטבות שמחכות לכם כסטדנטים

גל יונגר | 25-02-2015 09:23:00

הקלישאה השחוקה 'ידע זה כוח' במקרה הזה מוכיחה את עצמה, שכן ככל שתחשפו להטבות שמגיעות לכם כסטודנטים במהלך התואר, כך גם תוכלו ליהנות מההטבות המוצעות לכם בתקופה הלחוצה ולזכות ליחס מועדף. מוכנים לכל הטוב הזה?

סוף סוף הלימודים משתלמים
סוף סוף הלימודים משתלמים

תחבורה ציבורית
זה לא ממש משנה אם אתם סטודנטים לתואר ראשון או שני, מה שבטוח הוא שאתם מתניידים הרבה באוטובוסים במהלך השנה ולכן עליכם לדעת מה בדיוק הם מציעים לכם.

סטודנטים שמחזיקים בכרטיס רב קו, זכאים להנחות שנעות בין 33%-50% ברכישת כרטיס הנסיעה בקווים עירוניים ובינעירוניים.

ההנפקה הראשונית של הכרטיס מתבצעת ללא עלות, כשהמנויים עצמם מחולקים לשלושה סוגים: מנוי סטודנטיאלי חופשי סימסטריאלי, בו תידרשו לשלם כ-50% מהעלות של כרטיס חופשי חודשי במשך סמסטר שלם. מנוי סטודנטיאלי חופשי שנתי, בו תידרשו לשלם מחצית מעלות ה'חופשי חודשי למשך שנה שלמה ומנוי פרופיל סטודנט רגיל בו תינתן 33% הנחה בכל נסיעה בתחבורה ציבורית.

רכבת ישראל תעניק לסטודנטים המחזיקים מנוי חופשי סימסטריאלי שנתי, הנחה של 50% ברכישת כרטיס נסיעה קווי. סטודנטים שאינם מחזיקים במנוי, יהיה זכאים להנחה של 30% ברכישת כרטיס הלוך חזור.

תתרגלו לראות אותו הרבה
תתרגלו לראות אותו הרבה

הנחה בתשלומי ארנונה
כסטודנטים וגם כתלמידי מכינה, הנכם זכאים לקבל הנחה בתשלום הארנונה בהתאם למבחן הכנסה ולשיקולי הרשות המקומית. את הבקשה להנחה בתשלומי הארנונה תוכלו להגיש בין החודשים ינואר פברואר, עם תלושי משכורת של חודשי אוקטובר, נובמבר, דצמבר.

סטודנטים עובדים זכאים להנחה בהתאמה לגובה הכנסתם החודשית הממוצעת על פי הנתונים הבאים: עד 2,653, שקלים - ההנחה עד גובה 80%. בין 2,654-3,050 שקלים, גובה ההנחה הוא עד 60%. ומשכורת ממוצעת שעומדת על 3,448 - 3,501 שקלים, ההנחה היא עד גובה 40%.

כחלק מהגשת הבקשה, יהיה עליכם לצרף מסמכים רלוונטיים כמו: צילום חוזה שכירות, צילום תעודת זהות, אישור לימודים חתום, מערכת שעות רלוונטית ועוד. במקרה בו תגורו עם שותפים, ההנחה תינתן באופן יחסי.

שמרו את קופות החיסכון לדברים החשובים באמת
שמרו את קופות החיסכון לדברים החשובים באמת

נקודת זיכוי ממס הכנסה
כל סטודנט שהגיע לרגע המיוחל וסיים את לימודיו האקדמיים, זכאי לנקודות זיכוי ממס הכנסה בהתאם לשנה בה סיים.

ההטבה לנקודות זיכוי ניתנת כמספר השנים של לימודי התואר (כאשר שלוש הן המקסימום), כמו גם שווי נקודת זיכוי עומד על 2,616 שקלים נטו בשנה.

סטודנטים שיסיימו בשנת 2016 ואילך, יקבלו זכאות לנקודת זיכוי אחת שתינתן בהתאם למשך שנות התואר, אותה הטבה תינתן בעבור תואר ראשון אחד בלבד.

הנחה ברישום נישואים ברבנות
מתחתנים בתקופת הלימודים? מזל טוב, קבלו הנחה בלשכות הרבנות של 40% בתשלום אגרת רישום הנישואים. על מנת לקבל את ההטבה, מספיק שאחד מכם יציג את תעודת הסטודנט שבבעלותו. מחיר אגרת הנישואים עומד כיום על 600 שקלים.

בדרך לחתונה מקבלים הנחות
בדרך לחתונה מקבלים הנחות

שיקום לבעלי הפרעות קשב וריכוז
אם הנכם סובלים מבעיות קשב וריכוז חמורות, דעו כי אתם זכאים לשיקום מקצועי במימון המוסד לביטוח לאומי. ההטבה מותנת במסמך מטעם ועדה רפואית, אשר קובע כי מדובר לפחות ב-20% נכות רפואית. ליקויים גופניים לא מסוג הפרעות קשב וריכוז יכולים להיכלל אף הם במתן ההטבה.

סבסוד מכשירי שמיעה
כחלק משורת ההטבות, אם הינכם סובלים מליקויי שמיעה, תוכלו לקבל מכשיר שמיעה במחיר מסובסד, בהשתתפות עצמית של עד 1,500 שקלים.

במידה ואתם לא עובדים, יהיה עליכם להציג תעודת סטודנט בתוקף ואישור מהמוסד לביטוח לאומי על כך שאינכם מועסקים, כמו גם לבדוק כי הינכם עומדים בקריטריונים בריאותיים נוספים.

צילום חומר לימודי לסטודנטיות בחופשת לידה
לסטודנטיות בהריון שחוששות לעצור את רצף הלימודים בתואר, אל דאגה. במידה והפסדתן 21 ימים לפחות כתוצאה מחופשת לידה, תיהיו זכאיות לצילום החומר שפיספסתן, עבור כל יום.

את המידע המפורט עבור הטבה זו, תוכלו למצוא אצל רכז ההתאמות, שאחראי על יישום זכויותיהם של הסטודנטים.

פיספסת את החומר? אל דאגה, יצלמו לך
פיספסת את החומר? אל דאגה, יצלמו לך
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד