072-3300504

למה במסלול האקדמי יש סטודנטים ששווים פחות ומשלמים יותר?

איך קרה שהחניון המסובסד, שמספקת עיריית ראשון לציון עבור הסטודנטים במסלול האקדמי המכללה למנהל, תקף רק לאלו שהם חברי האגודה, ואילו מי שאינו חבר משלם פי 4 יותר על החניה?

הדס נתנאל | 10-02-2015 16:46:00

עיריית ראשון לציון סיפקה למסלול האקדמי המכללה למנהל חניון במחיר המסובסד לסטודנטים. בהתאם לכך, על פי העירייה, כלל הסטודנטים נדרשים לשלם 2.5 ש"ח בלבד עבור חניה יומית.

ואולם, סטודנטים במוסד מתלוננים כי מה שקורה בפועל הוא שאגודת הסטודנטים מתנה את ההנחה לחניון הציבורי רק לסטודנטים שמשלמים דמי חבר באגודה, העומדים על 180 שקלים לשנה. לדבריהם, סטודנטים שאינם רוצים להיות חברי אגודה נדרשים לשלם על חניה 10 שקלים מדי יום, שזה למעשה פי 4 מהמחיר אותו הם אמורים לשלם, מתוקף היותם סטודנטים.

רוצים להחנות? שלמו כסף לאגודה
רוצים להחנות? שלמו כסף לאגודה

"הסטודנטים הם בני ערובה"
דויד נחום (27), סטודנט ללימודי משפטים וראיית חשבון, הקים את הקבוצה 'משחררים את החניון של המכללה למנהל מידיי אגודת הסטודנטים'.

נחום אינו מרוצה מתפקוד האגודה, אולם כשהחליט להפסיק את חברותו באגודה נודע לו כי מאותו רגע הוא לא יהיה רשאי לקבל את הטבת החניון.

"נכוויתי מאגודה על בשרי", מספרת רוזי חכמון (29), סטודנטית ללימודי תקשורת וניהול במסלול האקדמי, "ואז נחשפתי לעובדה שאם אני מבטלת את דמי האגודה, אני לא יכולה לקבל את ההנחה וזה לא אמור להיות ככה".

לדברי בן, סטודנט נוסף במוסד, "לאגודה אין את הזכות החוקית לנכס את החניון לטובתה, בגלל זה סטודנטים מוותרים ונשארים בכל זאת באגודה".

נחום חיפש תשובות, ניגש לעירייה, לגורמים בכירים בקמפוס ולאגודה ולטענתו, לא קיבל פתרון הולם. "הם עושים שימוש מסחרי בחניון הציבורי ולוקחים את הסטודנטים כבני ערובה", לטענתו, "האגודה נתמכת על זה ולא על אירועים, הם עושים שימוש בנכסים לשם צרכים אקדמיים".

בן מוסיף כי "סטודנטים רוצים לצאת מהאגודה, אבל אם הם ישחררו את החניה לטובת כולם הסטודנטים יצאו ממנה. החניה שייכת לסטודנטים והם מפחדים שזה יהיה קלף מיקוח מהפכני". לדבריו נחום, "כל פעם אנחנו מקבלים תשובות שזה לוקח זמן אבל בפועל אין שום מענה, אין פתרון".

"אני משלמת עשרות אלפי שקלים למכללה פרטית ואני לא נהנית כמו כל יתר הסטודנטים. התחייבתי למכללה ולא לאגודה וזה מקומם שזה עובד בצורה כזו", מסכמת חכמון.

לא כל הסטודנטים מקבלים את ההנחה שמגיעה להם
לא כל הסטודנטים מקבלים את ההנחה שמגיעה להם

תגובות
מעיריית ראשון לציון נמסר כי "העירייה פועלת על מנת להעניק לסטודנטים את השירות הטוב ביותר במחיר הנמוך ביותר. ההסדר עם אגודת הסטודנטים, הקיים כבר למעלה משמונה שנים, הבטיח כי כל סטודנט במכללה קיבל את התעריף המוזל (2.5 ש"ח ליום חניה. ה.נ).

"אנו מבינים כי מתנהל כעת ויכוח פוליטי בין שתי קבוצות סטודנטים אשר מבקשות לשנות את המדיניות הנהוגה בשל חילוקי דעות ביניהן. העירייה הודיעה לצדדים כי אין בכוונתה להתערב ולשנות את מדיניותה בשלב זה. אנו מקווים שהצדדים ישכילו למצוא דרך משותפת אשר לא תביא לפגיעה בציבור הסטודנטים.

"החניון הוא בבעלות העירייה ומתופעל על ידי החברה לביטחון וסדר ציבורי.עלות החנייה היומית לכלל הציבור הוא עשרה שקלים ו-2.5 שקלים לסטודנטים."

מאגודת הסטודנטים של המסלול האקדמי המכללה למנהל נמסר כי "תחילה, אנו מבקשים להבהיר כי כל נושא זכויות החניון שייך בבלעדיות לעריית ראשון לציון.

"במסגרת הפעילויות וההטבות הרבות שמעניקה אגודת הסטודנטים, גאה ושמחה האגודה להציע לחבריה מזה שנים, חניה במחיר מוזל של 2.5 שקלים (המהווים הנחה של 75% מהמחיר המקורי).

"האגודה לא תיתן לקומץ סטודנטים בעלי אינטרסים אישיים, לפעול בצורה חסרת אחריות העלולה לפגוע בכלל הסטודנטים, לראיה תגובת עריית ראשון לציון.

"אנו נמשיך לפעול ולייצג נאמנה את חברי האגודה המהווים כ- 99% מהסטודנטים הלומדים במכללה למנהל, ומברכים על שיתוף הפעולה הפורה עם עריית ראשון לציון".

הסטודנטים במכללה למנהל רוצים להיות שווים לכולם
הסטודנטים במכללה למנהל רוצים להיות שווים לכולם
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד