072-3300504

סטודנטים משפצים, כך תחסכו אלפי שקלים

סוף סוף מצאתם את הדירה שלכם לתואר, אבל מה - היא חייבת שיפוץ. איך מתחילים לשפץ? על מה חשוב לתת דגש בזמן השיפוצים? והאם כדאי לאטום את הקירות? כל התשובות לשיפוצים שמחכים לכם

תוכן שיווקי | 27-01-2015 15:59:00

דירת הסטודנט היא שלב מעבר בין בית ההורים הנוח והמוגן לבין הדירה הראשונה כאדם בוגר, כשזה לרוב כבר אקדמאי שעובד במקצוע מבוסס. במובנים רבים, הדירה היא המפלט של הסטודנט מסדר היום העמוס שלו.

למרות שבפועל סטודנט מבלה את מרבית זמנו מחוץ לדירה - בשילוב השוחק בין הקמפוס והעבודה - לדירה עדיין יש חשיבות רבה בחיי הסטודנט. ההגעה הביתה בסוף היום חשובה כאפשרות "להתפרק" ולנוח, ללמוד ברוגע למבחנים וכמובן כדי לאגור כוחות ליום חדש.

>> פרסומת: אל תשארו לבד בדירה - מצאו אהבה באינבוקס קיופיד בפייסובק

לשפץ את הדירה שלכם
לשפץ את הדירה שלכם

התקציב והזמן הנדרשים לשיפוץ דירה
דירות הסטודנטים הן בדרך כלל קטנות מאוד, וכשמדובר בדירת יחיד ללא שותפים גודלה לרוב קטן מ-30 מ"ר. הדבר יכול להפוך את השיפוץ לקל יותר ולצמצם את התקציב שיידרש. עם זאת, יש להכיר בעובדה ששיפוץ הוא תהליך יקר, ומומלץ לצפות גם לחריגות מהסכום המתוכנן שמקצים לתהליך.

אין ספק שלמרבית הסטודנטים אין תקציב נרחב לשיפוץ מקיף, שכן בדרך כלל הם מתקשים אפילו "לסגור את החודש", על כל הוצאות שכר הלימוד, שכר הדירה והבזבוזים, ובדיוק בגלל זה קיימים כמה פתרונות להוזלה של השיפוץ.

אבל לפני הכל - תמיד יש לקחת בחשבון את חוזה השכירות. לפני שמתחילים, חשוב לראות שאין בו סעיפים שיכולים להגביל שיפוץ ובנייה בדירה. בעל הדירה מכסה לרוב רק עלויות שיפוץ נזקים של בלאי סביר. במסגרת זו כלולים למשל כתמים או קילופים בקירות, צנרת ישנה או התפרקות של התריסים. לכן, כל הוצאה שמעבר בה מעוניינים הדיירים היא על חשבונם. בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם בעל הדירה או המשכיר. כבר קרו מקרים בהם שיפוץ תמים הצית סכסוך של ממש, ותמיד טוב לשמור על היחסים עם בעל הדירה ברוח נעימה.

צביעת קירות הדירה
צביעה עצמית של הקירות היא דרך טובה לחיסכון. עלות התהליך זולה הרבה יותר מהסכום שגובה איש מקצוע מוסמך. חשוב רק להקפיד לבחור צבע איכותי ולוודא שהוא בעל תו תקן.

אל תיבהלו, תהליך ה"עשה זאת בעצמך" יכול אפילו להיות מהנה.

ריהוט הבית
מומלץ לבחור ברהיטים מעטים ככל הניתן, ולהסתפק באלה הפרקטיים והנחוצים בלבד. בדרך כלל, אין צורך ביותר ממיטה, ספה, ארונות וכמובן פינת עבודה פרקטית ונוחה.

ישנן אופציות רבות לריהוט זול יחסית, ובחירה של רהיטים בערכות להרכבה עצמית יורידו את המחיר עוד יותר. אפשרות נוספת היא לבקש רהיטים ישנים מההורים והמשפחה, או מחברים שעוברים דירה ואינם זקוקים להם עוד. קיימים גם המון אתרי אינטרנט לקניית רהיטים יד שנייה, ואפילו כאלה המציעים רהיטים למסירה.

אחרי הצביעה, מגיע ריהוט
אחרי הצביעה, מגיע ריהוט

השוואת מחירים
כדאי לערוך השוואת מחירים קצרה לפני שקונים את חומרי הגלם לשיפוץ.

לרוב, קנייה בחנויות קטנות או הישר מהיצרנים מוזילה משמעותית את המחיר. אם בוחרים גם להוביל אותם לבד לדירה ברכב הפרטי, נמנעים מעוד הוצאות.

איטום קירות?
איטום הקירות והחלונות אמנם יוסיף לעלויות השיפוצים, אבל לטווח הארוך יביא לירידה בעלויות המיזוג והחימום, בשל הבידוד האיכותי שתיצרו

המתנדבים ששיפצו לי
בשנים האחרונות חברות שונות ועמותות סטודנטים מפתחות שכונות וכפרים למגורי סטודנטים. אלו ממוקמים בדרך כלל באזורים מתפתחים ובפריפריה, כמו למשל בדימונה או קריית שמונה, אבל גם באזורים כמו דרום תל אביב. החברות בוחרות מבנים מוזנחים ועורכות להם שיפוץ מקיף. האזורים הם במרביתם שיכונים, והשדרוג הופך את הבנייה מפרקטית בלבד ואפרורית לביתית ומשרה תחושת קהילתיות. פרויקטים כאלה הם גם בעלי פוטנציאל עתידי לפיתוח דמוגרפי בעתיד באזורים. אבל לא תמיד צריך להסתמך על אחרים.

קיימות מספר יוזמות שמפעילים סטודנטים בעצמם. במסגרתן, הם משפצים דירות עבור סטודנטים אחרים הזקוקים לכך, ואינם בעלי אמצעים או ידע טכני מתאים. העבודות נעשות במחיר מוזל ונוח, וכוללות לפעמים גם עבודות מתקדמות יותר, כמו תיקוני טיח ועץ שמומלץ לא לעשות לבד.

* הכתבה באדיבות אתר השיפוצים 2fix.co.il

וילונות מסמנים שסיימתם לשפץ
וילונות מסמנים שסיימתם לשפץ
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד