072-3300504

בחירות בדרך: מה חשוב לסטודנטים בישראל?

לקראת הבחירות הקרובות, בדקנו אילו נושאים בוערים ועומדים בראש סדר העדיפויות של הסטודנטים באוניברסיטאות בארץ ומה הכי חשוב להם שישתנה? תורידו ציפיות

הדס נתנאל | 14-01-2015 15:39:00

הסטודנטים הישראלים הם לא מהטיפוסים שממהרים לצאת לרחובות, אלא אם מדובר בהעלאת שכר הלימוד, כמובן. ההנחה הזו מקבלת חיזוק כאשר באים לשמוע מה הם היו רוצים שישתנה בעקבות הבחירות. רמז: שום דבר ייחודי.

אז אם אתם מצפים שהסטודנטים יהיו יותר חברתיים, כדאי שכבר עכשיו תורידו את הציפיות, כי מרבית הדברים שמטרידים את הסטודנטים הישראליים לא שונים מאלו של כל אזרח ואזרח. לפעמים הם אפילו איזוטריים עד כדי גיחוך, למשל - מחירי הקפיטריות, כאילו שבשביל זה צריך לקחת מדינה שלמה למערכת בחירות ארוכה.

מי שהצילו את כבוד הסטודנטים היו נציגי אוניברסיטת תל אביב שהביעו עניין בשינוי ושיפור תנאי העסקה של עובדי הקבלן.

* המשאל התקיים בין יושבי ראש האגודות באוניברסיטאות השונות והמרכז הבינתחומי. מאוניברסיטת חיפה לא התקבלה תשובה כלל.

הנושא הבוער הוא מצוקת הדיור ויוקר המחייה
הנושא הבוער הוא מצוקת הדיור ויוקר המחייה

יוקר המחייה
כמו אצל מרבית אזרחי המדינה, גם בקרב הסטודנטים הנושא הבוער ביותר נוגע למצוקת הדיור ויוקר המחייה, ביניהם מחירי מחירי הדיור, מחירי התחבורה הציבורית והקפיטריות הגבוהים.

באשר לנושא הדיור, מבקשים הסטודנטים לקיים את הצעת חוק שכירות הוגנת, שתאפשר לכל שוכר במדינת ישראל חוזה ראוי. דגש נוסף ניתן למצוקת הדיור במעונות הסטודנטים, כאשר הדרישה היא להרחיב את מקמות הדיור ולדאוג לדיור מוזל.

"סטודנט בישראל לא מצליח להתקיים לבדו מהכנסה חלקית וחייב את עזרתם של ההורים", אומר יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בן גוריון, אבי בן הלל.

השותפים לנושא זה היו אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת אריאל בשומרון, המרכז הבינתחומי הרצליה, אוניברסיטת תל אביב, הטכניון והאוניברסיטת בר אילן. כמו כן, אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בן גוריון, שמה דגש גם על המיסים הגבוהים המשפיעים על כלל האוכלוסייה.

השכלה גבוהה
לדעתם של אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בן גוריון ואוניברסיטת תל אביב, יש לחזק את מערך ההשכלה הגבוהה. שיפור איכות ההוראה ווהרחבת תקציב החינוך תתרום למשק ולכלל האוכלוסייה.

אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית מתייחסת להנגשת האקדמיה לכלל האוכלוסייה, על ידי שינוי שיטת הקבלה לכותלי הקמפוס.

גם אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בר אילן שמה את ידה על מערך ההשכלה וטוענת כי החלופה הגבוהה של שרי החינוך, גורמת לחוסר יציבות במערך האקדמיה.

מה על ההשכלה הגבוהה?
מה על ההשכלה הגבוהה?

נושאים חברתיים
כאמור, באוניברסיטת תל אביב קוראים לפעול לצמצום תופעת עובדי הקבלן ועידוד העסקה ישירה במוסדות הציבוריים והפרטיים.

נושא מהותי אחר עבור הסטודנטים באוניברסיטת אריאל בשומרון, נוגע לזכויות הסטודנטיות שבהריון, כאשר המטרה היא להקל על הסטודנטיות ולבוא לקראתן. מנגד, בטכניון מבקשים לשנות את שיטת חישוב התגמול לטובת הסטודנטים המילואימניקים.

באוניברסיטת בן גוריון שמים דגש על היחס בין הערבים ליהודים, במטרה להוקיע את הגזענות והקיצוניות. גם באוניברסיטת תל אביב שוויון הזכויות המלא הוא נושא משמעותי וחשוב בקרב הסטודנטים.

באוניברסיטה העברית מבקשים להשוות את התנאים של הסטודנטים האקדמיים ושל תלמידי הישיבה בטענה כי מדובר בנושא שגורם לעוול היסטרי.

מבקשים להשוות את תנאי הסטודנטים לשל תלמידי הישיבה
מבקשים להשוות את תנאי הסטודנטים לשל תלמידי הישיבה

תחבורה ציבורית
מלבד הרצון של הסטודנטים (כמו גם כלל האוכלוסיה) בהורדת מחירי התחבורה הציבורית, הסטודנטים באוניברסיטה העברית, בטכניון ובמרכז הבינתחומי הרצליה, מבקשים תשתית נוחה ויעילה של תחבורה ציבורית, "במקום להשקיע בשוק הרכב הפרטי, יש לעשות רפורמה אמיתית ויסודית בנושא", מדגיש יו"ר האוניברסיטה העברית, אלדד פוסטן.

מוסדות הלימוד מנסים לתת מענה למצוקת התחבורה הציבורית בעזרת שירות הסעות ולמרות זאת, יש מקום לשיפור התשתית ברמה הממשלתית.

דרוש פיתרון לתחבורה הציבורית בישראל
דרוש פיתרון לתחבורה הציבורית בישראל

תעסוקה
הסטודנטים באוניברסיטת אריאל בשומרון התייחסו למספר המצומצם של מקומות התעסוקה הממשלתיים, ומבקשים להגדיל אותם וכך לתת להם את האופציה לצבור ניסיון.

גם באוניברסיטת תל אביב, הדגש היה על סיוע שילוב בוגרי האקדמיה בשוק העבודה.

ביטחון המדינה
הנושא הביטחוני, אשר נמצא בראש סדר היום נמצא דווקא בתחתית הרשימה, כאשר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בר אילן היו היחידים שהתייחסו והביעו את דאגתם בנושא.

לדברי נציגי בר אילן, המישור הביטחוני הוא נושא משמעותי, כאשר חשוב לשמור על ביטחון אזרחי מדינת ישראל.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד