072-3300504

הסטודנטים בעברית מחו, והמחירים ירדו

מחאת הסנדוויצ'ים של הסטודנטים באוניברסיטה העברית תפסה תאוצה ותוך פחות מחודש, מחירי הקפיטריות ירדו. עכשיו הם ממשיכים להיאבק עד שהשינוי יתחולל בכל הקפיטריות במוסד

הדס נתנאל | 05-01-2015 13:08:00

המאבק הצליח: בעקבות מחאת הסטודנטים באוניברסיטה העברית בירושלים הורדו המחירים בקפיטרית 'רחל' שבקמפוס הר הצופים. כעת כל מוצרי בית הקפה הורדו ל-5 שקלים, אך המאבק טרם הסתיים.

הסטודנטים באוניברסיטה העברית מוחים על המחירים
הסטודנטים באוניברסיטה העברית מוחים על המחירים

התחיל ממאבק של סטודנט אחד
הכל התחיל לפני כחודש כאשר זיו שלגי (26), סטודנט ללימודי מדע המדינה ומזרח התיכון, ראה כי אגודת הסטודנטים של המוסד הוציאה מחירון מפוקח למוצרי הקפיטריות, אולם בפועל המחירים לא נאכפים.

בעקבות כך שלגי החליט להשמיע את קולו ברבים ופתח עמוד פייסבוק בשם 'מחאת הסנדוויצ'ים בעברית', במטרה להחזיר את המוצרים תחת פיקוח, "המצב הזה הפריע להרבה מאוד סטודנטים".

כאמור, הראשונים להקשיב לקול הסטודנטים היו הבעלים של קפיטריית 'רחל' שבהר הצופים, שהורידו משמעותית את המחירים, כך שהם אפילו נמוכים יותר מהמחירים שפרסמה האגודה. "הם שינו את כל שיטת המכירה. כל המוצרים בקפיטריה החלבית נמכרים ב-5 שקלים, בין אם זה פחיות, משקאות חמים על בסיס חלב סויה או כריכים", הוא מספר.

"תגובות הסטודנטים הן חיוביות ומעודדות, ואני שמח שהלחץ התחיל לפעול ושהקפיטריות מורידות מחירים", אומר שלגי.

אז אמנם אחת הקפיטריות כבר הורידה מחירים, אבל המאבק של שלגי וחבריו לא תם, והם מתכוונים להמשיך ולפעול עד שכל הקפיטריות במוסד יישרו קו עם מחירון האגודה ויציעו לסטודנטים מוצרים במחירים השווים לכל נפש. "אנחנו נמשיך לעמוד על המשמר", הוא מסכם.

כל המוצרים בקפיטריה נמכרים ב-5 שקלים
כל המוצרים בקפיטריה נמכרים ב-5 שקלים

האוניברסיטה העברית לא לבד
הסטודנטים באוניברסיטה העברית הם לא היחידים שמוחים על המחירים. לפני כחודשיים הכריזה 'הגילדה', אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בר אילן, על חרם צרכנים. לאחר ניסיונות רבים הם הצליחו להשיג את מבוקשם, כאשר נודע להם כי עד סוף הסמסטר הראשון ללימודים, מחירי הקפה ירדו ל-5.5 שקלים.

גם במוסדות לימוד האחרים המחירים לא מטיבים עם הסטודנטים. בקפיטריית 'דיילי' באוניברסיטת בן גוריון, כריך ג'בטה משודרג עולה 15.8 שקלים, ובקפה 'פלפלת', באוניברסיטת תל אביב, מחיר בגט טוסט נמכר ב-18 שקלים.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד