072-3300504

האנגאובר בבוקר שאחרי? כך תתמודדו

נסחפתם בחגיגות ליל אמש ופתחתם את שנת 2015 עם בחילה וחמרמורת קשה? קבלו את הדרכים שיביאו אתכם לאיפוס מלא, ולא – עוד אלכוהול לא יסייע לכם במקרה הזה

גל יונגר | 30-12-2014 15:50:00

טיפים רבים ומשונים ככל שיהיו, תמיד יראו כמו משהו הגיוני כשמחפשים תרופת קסם לרגעי ההאנגאובר הקשים שבאים ביום שאחרי, כי באותה שנייה שאתם נשבעים לעצמכם שבחיים לא תשתו כל כך הרבה, אתם תהיו מוכנים לעשות הכל.

אז מה באמת עוזר לטיפול בהאנגאובר ואיך אפשר למזער נזקים? ולא, מקלחת של מים קרים לא תציל את המצב.

כאב ראש, כאב ראש, כאב ראש
כאב ראש, כאב ראש, כאב ראש

הגוף מרגיש במצב הרעלה
לאחר ששתינו, רקדנו, נהנינו ועל הדרך גם איבדנו את הראש, הדבר האחרון שאנחנו מסוגלים להתמודד איתו בבוקר קשה ומעורפל היא תחושת האנגאובר, או בשמה העברי והלא סקסי - חמרמורת. ובכן מה מדוע היא מבקרת אצלנו פעמים כה רבות?

ד"ר ערן מגון, רופא ומומחה בשיטת איורוודה - רפואה הודית מסורתית, מסביר כי מצב ההאנגאובר, הוא בעצם סוג הרעלה.

לדבריו, "אלכוהול בבסיסו נועד להיות חומר לחיטוי חיידקים ובמצב בו בני אדם מחפשים שיטות לשמוח ושותים אלכוהול, כל עוד זה במידה זה בסדר, אך ברגע שבו עוברים את הגבול, הגוף עובר סוג של הרעלה ותופעות הלוואי הם בהתאם. הקאות לדוגמא זה רפלקס של הגוף להוציא רעלים".

ד"ר רואי גוניק,OMD,ND, נטורופת ורופא סיני מוסיף כי "הסיבה לחמרמורת נוצרת כתוצאה משני מצבים, מדובר על מצב התייבשות בשילוב ירידה משמעותית בכמות המלחים בגוף. המינרל המרכזי למעשה נשתה מהגוף שלנו כתוצאה מצריכה של אלכוהול והסידן הוא זה שיוצא בשתן ובזיעה".

לדברי גוניק, התהליך מתחיל רק אחרי שתיית אלכוהול מרובה, בו הגוף לא מצליח לייצר מחדש או להשלים את החסרים שאיבד, "יש חסרים אותם הגוף יודע לייצר לבד, על ידי הפרשה מוגברת של בלוטות שונות. מה שהוא לא יודע להשלים לבד, הוא צריך לקבל משתייה ותזונה נכונה".

מי חושב על מחר בבוקר?
מי חושב על מחר בבוקר?

איך נפטרים מהסיוט הזה?
תופעת הלוואי שמלווה אותנו בכל בוקר שאחרי, היא תופעה מסויטת שכולנו רוצים לשכוח ממנה וכמה שיותר מהר. ובכן אם עד כה האמנתם למיתוסים הזויים או לתרופות חסרות הגיון שיסיעו לכם להעביר את התחושה הנוראה, הגיע הזמן לעשות סדר בדברים.

קבלו את השיטות שתוכלו לפעול על פי הן, במינימום מאמץ ומקסימום כאב ראש.

ג'ינג'ר בכוס הקפה
באמצעות שורש הזנגביל, הלוא הוא הג'ינג'ר, תוכלו להיפטר מהבחילה או לשים סוף להקאות במהירות.

"אני ממליץ על שימוש בג'ינג'ר טרי בחליטה או דרך אבקה. יש לשתות את החליטה כל 20 דקות, זה מוריד את הבחילות, ההקאות ונותן אנרגיה", מסביר מגון.

שימו לב כי מי שסובל מצרבות או דלקות בקיבה, השימוש לא מומלץ.

לדבריו, השילוב של קפה שחור וג'ינג'ר גם בא בחשבון, "קפאין הוא חומר שמעורר ומעלה את הדופק ואת לחץ הדם ומשפיע על הריכוז במוח, השפעה שעוזרת במצב האנגאובר".

גילוי חדש, הכוח שבג'ינג'ר
גילוי חדש, הכוח שבג'ינג'ר

אם אין בחילה, התחילו לאכול
ברגע שהצלחתם לרדת מהמיטה, או לפחות לקבל קצת תיאבון, אל חשש - התחילו לאכול דברים קלים ובמידה.

"ברגע שמתחילים להכניס מזון לגוף, מערכת העיכול מתחילה לעבוד, היא מפרקת את המזון שנכנס לדם ונותן לגוף כוח להתגבר על הבעיה", מסביר מגון.

"מרק, משקה פירות טרי, משקה ירקות, קטניות וסוגי מזון נוספים שמכילים מלחים, ויטמינים ומינרלים בצורה קלה. מה שעוד יכול לעזור הוא מזון שמכיל סידן כמו שומשום ומוצריו, שקדים, טחינה", מוסיף גוניק.

ארגיה ממריצה לא תזיק לכם
ארגיה ממריצה לא תזיק לכם

חבקו בקבוק חם
האם פעם חשבתם לחמם בקבוק חם בזמן חמרמורת? ובכן, אל תפסלו את זה.

"השימוש בבקוק חם באזור הצלעות התחתונות בצד ימין, יכול להקל על התחושות. שכן, החימום מזרים דם בכבד וזה עוד משהו שיכול לקצר את משך ההאנגאובר", מסביר מגון.

נו, זה כבר הזרים את הדם?
נו, זה כבר הזרים את הדם?

שתייה מרובה במהלך היום
לאחר ששתינו כל כך הרבה אלכוהול, הגיעה השעה לשטוף את כל כולו, "הרעיון הוא לשתות בכמויות קטנות הרבה פעמים, כלומר כל חצי שעה לשתות חצי כוס מים. ניתן להוסיף להם קצת לימון כדי להאיץ את הספיגה של המלחים בגוף", מסביר גוניק.

אליו מצטרף מגון ומסביר כי "שתיית מים מרובה שוטפת את הרעלים בגוף, לכן חשוב לשטוף את אלכוהול ולמהול אותו במים. זרימת המים בדם תשפר את הסירקולציה ותאפשר לגוף שלנו לטפל ברעלים טוב יותר".

החבר הכי טוב שלכם במהלך היום שאחרי
החבר הכי טוב שלכם במהלך היום שאחרי

הקדימו תרופה להאנאובר
כידוע, שתיית אלכוהול בשנים האחרונות הפכה לדבר שבשגרה וכמו בכל תחומי החיים, גם כאן יש לשים דגש על מידתיות ומינונים נכונים.

אם תשאלו כל רופא או מטפל, הוא כמובן ימליץ לכם להימנע מצריכה מוגברת של אלכוהול, אם בכלל. אך במידה והחלטתם לשתות באווירת הסילבסטר, דעו כי קיימות דרכים למזער נזקים לראת הבוקר שאחרי.

"ניתן לצרוך כמוסות של מולטי מינרלים המכילים סידן, מגנזיום ומלחים שונים, מספר שעות טרם צריכת האלכוהול", מסביר גוניק.

שתייה על בטן ריקה אינה מומלצת כלל ולכן הוא מוסיף כי "כדאי להשתדל לאכול ארוחה טובה לפני השתייה, כזו שתכיל את כל אבות המזון, בעלת סיבים תזונתיים שיאטו את מהירות ספיגת הסוכר שבתוך המשקאות האלכוהוליים".

לדבריו קטניות, דגנים מלאים, ירקות וחלבונים שאינו קשים לעיכול, מומלצים לפני השתייה החריפה.

מחפשים פתרונות להאנגאובר? זו לא הדרך
מחפשים פתרונות להאנגאובר? זו לא הדרך
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד