072-3300504

טיפים ליום הראשון ללימודים

אוטוטו זה קורה – שערי הקמפוס נפתחים ומרתון הלימודים מתחיל, אבל איך מגיעים מוכנים ליום הראשון ללימודים? כדי להתחיל את השנה ברגל ימין ולעשות את הרושם הנכון, קבלו את הטיפים הכי חשובים לפתיחת השנה

הדס נתנאל | 23-10-2014 17:29:00

אחרי תקופה ממושכת של חופשה, צבא ולפעמים גם טיול גדול חוזרים למסגרת הלימודים ומתחילים ללמוד עם סטודנטים נוספים, איך עושים את זה ומה חשוב לדעת?

ובכן, לפני שנוהרים לספסל הלימודים עם מחברות וספרים, יש כמה דברים שחשוב לדעת שיעזרו לכם לצלוח את השנה, מוכנים?

לבא רעננים ומוכנים, היום הראשון מתחיל
לבא רעננים ומוכנים, היום הראשון מתחיל

להגיע מוקדם מהרגיל
מי אוהב לאחר ליום הראשון ללימודים? מדובר בתחילת השנה בה כל הסטודנטים יוצאים מבתיהם, נתקעים בפקקים ולפעמים גם נתקלים בבעיות חניה. כדי להימנע מבעיות כאלה או אחרות מומלץ לגזור זמן מרווח ולהגיע רגועים ונינוחים, לשתות קפה של בוקר ואף להספיק להכיר כמה חברים לספסל לפני שנכנסים לשיעור.

מכירים מישהו? מגיעים ביחד
אם אתם מכירים מישהו שמתחיל ללמוד גם באותו המוסד, כדאי לעשות טלפון ולהציע להגיע יחד. לא חייבים להיות יחד כל היום, אבל נחמד להתחיל את היום כשיש פרצוף מוכר בסביבה.

חשוב לזכור שכולם נמצאים באותה הסירה ומתחילים שנה חדשה ולכן אפשר לדבר עם אנשים במסדרונות, להתחבר ולהכיר סטודנטים נוספים לספסל הלימודים.

במהלך היום מכירים חברים חדשים, תהיו נחמדים
במהלך היום מכירים חברים חדשים, תהיו נחמדים

מקומות קבועים - מושב לכל השנה
איך יודעים איפה כדאי לשבת? מומלץ לנסות כמה מקומות ישיבה כדי לראות איפה שומעים את המרצה הכי טוב ומצליחים להתרכז לזמן הכי ממושך.

בדרך כלל, המושב שבו יושבים בתחילת השנה הוא זה שילווה אתכם לכל אורך הדרך, ולכן חשוב להתקבע על אזור כמה שיותר מוקדם. כמה דקות לפני השיעור יש סטודנטים שמקדימים, נכנסים לכיתה ומסמנים את המושבים שלהם ולכן כדאי גם להגיע לפני ולמצוא את האזור הנוח ביותר.

השיעורים הראשונים הם הכי חשובים
בתחילת השנה יש כל כך הרבה דברים שצריך להתמודד איתם, בין אם זה שיעורים חדשים, מרצים ואפילו מעגל חברים חדש, עד שלפעמים שוכחים מהלימודים עצמם.

השיעורים הראשונים הם אלה שיעשו סדר והבנה לקראת מה הולכים ללמוד ולכן חשוב להכנס אליהם, לסכם ולנסות להתרכז במידת האפשר. זמן קצר אחרי תחילת השנה כבר מתחילים לדבר על עבודות ומבחנים ולכן כדאי להיות עם יד על הדופק ולא לפספס את השיעורים.

ציוד לימודים - על מה רושמים?
יש מרצים שלא מבזבזים זמן וכבר בשיעור הראשון מעמיסים ידע חשוב וקונקרטי להמשך שנת הלימודים, אבל איפה רושמים את כל זה? זה אומנם היום הראשון ללימודים אבל למרצים יש תוכנית לימודים אינטנסיבית אותה הם צריכים להספיק. מסיבה זו חשוב להגיע כבר ביום הראשון מצוידים בכל הציוד הנדרש (בין אם זה לפ-טופ או מחברת), כדי לסדר את כל המידע בצורה נכונה ונוחה.

כמו כן, אפשר לסדר מבעוד מועד תיקיות במחשב לכל נושא, כדי לא להתעכב על זה במהלך השיעור.

מומלץ לישון טוב יום לפני שמתחילים
מומלץ לישון טוב יום לפני שמתחילים

צלולים, רעננים ומצוידים במזון
כידוע, רושם ראשוני הוא מכריע ומשמעותי ולכן חשוב להגיע רעננים ולהיות בפוקוס, כי לתקן רושם מוטעה שנתפס בשניות הראשונות לוקח הרבה יותר זמן.

בקבוק מים ומשהו קטן לאכול יכול לעזור ולהזרים אנרגיות במהלך היום האינטנסיבי. כמו כן, לילה לפני מומלץ לישון טוב כדי להגיע צלולים ולהישאר מרוכזים ורעננים בשיעורים.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד