072-3300504

פסטיבל הסרטים בחיפה: מה יציגו הסטודנטים?

כמדי שנה, גם השנה ישתתפו בפסיטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה סרטים קצרים שיצרו הסטודנטים. מה צפוי להיות מוקרן ומי עומד מאחורי זה? קבלו סקירה קצרה

גל יונגר | 06-10-2014 16:00:00

במסגרת תחרות 'הסרט הקצר' שמיועדת בעיקר לסרטים קצרים של בוגרי בתי הספר הגבוהים לקולנוע ואנימציה בישראל, ישתתפו גם השנה סטודנטים נרגשים, אשר יקירנו לראשונה את סרט הביכורים שלהם בנוכחות פאנל שופטים נכבד ומאות צופים שיגיעו לפסטיבל.

הפסטיבל שיתקיים השנה בין התאריכים: 9.10-18.10 חוגג 30 שנות היווסדות, יציג בין הייתר קולנוע תיעודי מן העולם, סרטי קולנוע תיעודיים ישראליים, סרטי אנימציה, פרויקטים בינלאומיים וכן סרטי קולנוע קצרים ישראליים, יצירותיהם של הסטודנטים לקולנוע.

מתכננים להגיע לפסטיבל ולא בטוחים במה לצפות? הנה חלק מהיוצרים הישראלים שכבר מתרגשים לקראת הקרנת הבכורה שלהם.

מי יהיה האלמדובר הישראלי הבא?
מי יהיה האלמדובר הישראלי הבא?

שם הסרט: תקועים ב67'
יוצרת: עתליה שדה

מוסד לימודים: מכללת סמינר הקיבוצים

ז'אנר: דרמה קומית סוריאליסטית

עלילה: משב, שליח ה"פרויקט לשיפור פני העיר" בירושלים, נשלח למשימת חייו להחתים תוך שלושה ימים על טופס סילוק את מפקד הצנחנים האגדי לשעבר, שהקים מחנה בגבעת התחמושת. אם ייכשל כמו קודמיו, המשרד עלול להיסגר והוא יפוטר.

השראה לסרט: "בקיץ אחד, בו עבדתי כמדריכה בקייטנת אקי"ם, בזמן שהייתי עם חניכים בבריכה, ניגש אליי איש דוחה, שלא ידע שאני חלק מהקבוצה ואמר לי: 'זה נורא, הם מתרבים כל שנה כמו פשפשים'. המקרה הזה זכור לי במיוחד, והסרט גם מתעסק בשאלה של "מיהו הנורמאלי?".

"הקשר נוסף, הוא טקסי יום הזיכרון הצבאיים שבהם אני נוכחת כל שנה - בבסיס בו אבי שירת. לאורך הטקס כולו אני מחניקה צחוקים רועמים, קמה, יושבת ומתנהגת באופן שמביך את הסובבים אותי, שכן זו לא "הנצחה הולמת", וככה לא מכבדים מתים".

מה למדת במהלך עשיית הסרט? "למדתי על מסירות הלב של הצוות נפלא, איתו עבדתי על הפרויקט. הייתה תחושה אמיתית של יצירה ונתינה, כולם התגייסו לטובת הסרט, שלפעמים היה נדמה שרב הסיכויים שזה לא יצליח".

"עשיית הסרט היה שיעור רציני בנחישות, עקשנות וגם קצת חוצפה חיננית כדי להשיג דברים גדולים כמו: הלוקיישן של הסרט, או שחקנים כמו דב נבון, שלמה וישינסקי, צחי גראד וזבולון מושיאשווילי שבאמת הפיחו חיים בחלום שהיה בתוך ראשי".

מדד ההתרגשות: "8.5,- מתרגשת מאוד לקראת ההשתתפות בפסטיבל ורואה זאת כחוויה מיוחדת מאוד".

זכיות נוספות: אין.

לוקח חלק נכבד בסרט, דב נבון
לוקח חלק נכבד בסרט, דב נבון

שם הסרט: ביזבז
יוצר: אסף גיק

מוסד לימודים: המכללה האקדמית תל חי

ז'אנר: דרמה

עלילה: דרמה שמגוללת את סיפורו של עדי שרמן, חייל שרוצה להוכיח את עצמו ולהיות "גיבור", על מנת לזכות בכבוד משאר חבריו לפלוגה. כל זאת כדי, לשרת את המסר שהצבא מהווה פלטפורמה כשל במת תאטרון לילדים בלשחק חיילים.

השראה לסרט: "השירות הצבאי שלי, במהלך השירות הייתי מוצא את עצמי ילד, שמנסה לשחק משחק. הרבה פעמים הייתי טוב בו והרבה פעמים הייתי פחות טוב. במהלך לימודי הקולנוע שלי החלטתי להתמודד עם זה ולספר את הסיפור בסרט הגמר שלי".

מה למדת במהלך עשיית הסרט? "את הקלישאה הכי גדולה ונכונה שיש, סרט גמר זה הבית ספר הכי גדול שבמאי יכול לבקש לעצמו וכך גם אני הבנתי למה היצירה היא דבר כל כך חשוב".

"הגדולה ביצירה היא שהיוצר גדל מתפתח, לומד ומבין דברים עם קצב היצירה שלו. בנוסף למדתי מהי עבודת צוות באש ובמים, כמה גדולה יכולה להיות התמיכה מצד המשפחה שלי וכמה אני מודה למכללה שהיוותה רוח גבית לאורך כל הסרט".

מדד ההתרגשות: "9 - מאוד מתרגש, תאריך ההקרנה נופל על יום ההולדת שלי".

זכיות נוספות: אין.

מחשק ילדים? הסיפור המלא
מחשק ילדים? הסיפור המלא

שם הסרט: זוכרת שהתנשקנו
יוצר: נאיף חמוד

מוסד לימודים: סם שפיגל

ז'אנר: דרמה רומנטית

עלילה: סולימן בן ה-18 הוא בחור כפרי שנמשך לבת דודתו סאנה , בחורה עירונית בת 16, הוא מנסה בכל הזדמנות לנשק אותה, אך אחיו לואי עומד בדרכו ומפריע לו בכל הזדמנות. פגש בין השניים במעיין קסום מעורר את סולימן לעשות את המעשה.

השראה לסרט: "ההשראה הגיעה מהחרדה הזו שאתה מדמיין בראשך, רגע לפני שאתה עומד לנשק מישהי ומנסה לזרום עם הדמיון. הפער שבין המחשבות שלך והדמיון, לאיך שהדברים קורים בפועל הביאו אותי לעשות את הסרט".

"מה למדת במהלך עשיית הסרט? לא לצלם ברמת הגולן, מבחינה כלכלית זה לא שווה את זה. בנוסף למדתי המון מהבמאי שמי זרחין, שהיה החונך שלי במהלך הסרט".

"הוא מיקד אותי בהוראות הבימוי השייכות לסגנון שלו, הוראות בימוי שמכילות פעולות פיזיות ולא רק נתונים רגשיים שקשה לשחקנים לפרש אותם".

מדד ההתרגשות: "10- אני חיפאי, וזה מאוד מרגש אותי. זה הפסטיבל שגדלתי עליו וזה כיף שהסרט הראשון שאני מציג מוקרן בעיר שלי".

זכיות נוספות: אין.

ההשראה לסרט, רגע לפני הנשיקה
ההשראה לסרט, רגע לפני הנשיקה

שם הסרט: זמן להרוג
יוצר: רפי שור

מוסד לימודים: מנשר לאמנות

ז'אנר: קומדיה מדע בדיוני

עלילה: אריק ואלונה יוצאים למסע נוסטלגי בזמן, אשר מזגזג בין העבר האישי, הלאומי והעתיד האפשרי באמצעות ערבוב של פנטזיה מציאות סוריאליזם ודמיון.

השראה לסרט: "אני מאוד אוהב קומדיה ומדע בדיוני ובעיקר מתחבר לדברים סוריאליסטים, כאלו שלא פשוטים לעיכול או קלים לפרשנות. רציתי לעשות משהו שיאתגר אותי בעשיה שלי ויאתגר את הצופה בצפייה ובפרשנות שלו, שלא יהיה נרטיב קלאסי של סרט".

מה למדת במהלך עשיית הסרט? "למדתי שהדרך היחידה ללמוד קולנוע זה פשוט לעשות אותו וכל השאר מסביב הוא די חסר משמעות".

"דבר נוסף שהבנתי הוא שאתה צריך להקיף את עצמך באנשים טובים, וכך התוצר המוגמר יהיה בהתאם".

מדד ההתרגשות: "5- אני מעדיף לא להתרגש לא להתרגש יותר מדי, זה עושה לי אולקוס".

זכיות נוספות: "זכיתי בפרס על חדשנות בעשיה בפסטיבל אוטופיה".

כי הגיע הזמן לרענן את המדף
כי הגיע הזמן לרענן את המדף

שם הסרט: שוטה הכפר
יוצר: רז ברקו

מוסד לימודים: המכללה האקדמית ספיר

ז'אנר: דרמה

עלילה: חיים ובנו סמי, מתגוררים במושב שכוח אל, נאלצים להתמודד עם פטירתה של האם. חיים שנשבע לאשתו כי ידאג לבנם רפה השכל בכל מחיר, נאלץ להתמודד עם עימותים מול שאר תושבי הכפר שרוצים להחזיר את סמי לאשפוז. מצבו של סמי ממשיך להידרדר ואביו מרגיש שחייו נשמטים.

השראה לסרט: "במהלך טיול שלי בארמניה, פגשתי איש מבוגר רפה שכל עם אישה ושתי בנות, הוא אירח אותי בביתו וכתוצאה מהמפגש שלי איתו, הסיפור התגלגל לסרט. זה היה מסקרן לראות אדם בעל נכות שכלית, מנהל שגרת יום ומתמודד עם הקשיים".

מה למדת במהלך עשיית הסרט? "הייתה לי חונכת שליוותה אותי מתחילת ההפקה ועד סופה, היא סייעה ועזרה לי במלוא המסירות".

"בנוסף העבודה עם השחקנים הייתה מדהימה, בייחוד עם שמיל בן ארי, לא ציפיתי לכזאת התכווננות וטוטאליות לסרט, גם הוא וגם רבים שהיו על הסט עבדו קשה עבור יצירה דלת תקציב".

מדד ההתרגשות: "6 - אם אני אתרגש יותר מדי, יתכן ואתאכזב".

זכיות נוספות: "מקום 2 בקטגורית הסרט הטוב בפסטיבל קולנוע דרום".

לא רק באהבה קולומביאנית, בן ארי
לא רק באהבה קולומביאנית, בן ארי
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד