072-3300504

יום כיפור: הזמן לסגור חשבון

לרגל יום כיפור, הגיע הזמן לסגור חשבון עם הדמויות האקדמיות שעיצבנו אתכם באמת מכל הלב והנשמה, אז מי מהם צריך להתנצל והאם תצליחו בכלל למחול לו?

גל יונגר | 02-10-2014 13:34:00

התבוננות פנימה, בדק בית וחשבון נפש הם בדיוק הדברים שנהוגים לעשות במהלך יום כיפור, אולם לא כל בני האדם ניחנו ביכולות גבוהות של מודעות עצמית, ובדיוק בגלל זה אנחנו כאן.

אז מי באמת חייב להיפטר מהרגליו המעצבנים ולבקש סליחה על מעשיו הנוראיים? קבלו את האנשים שנכנסו אל הרשימה השחורה.

המרצה שבודק נוכחות בסוף השיעור
צדק סטודנטיאלי? לא בבית ספרם, בייחוד בקרב המרצים המונוטוניים שבודקים נוכחות בדקה האחרונה של השיעור הכי משעמם עלי האדמות. כך שגם אם חשבתם שהצלחתם לשרוד את רוב השיעור ויצאתם להתרעננות קצרה בסופו - אכלתם אותה, נוכחותכם בשיעור לא תיחשב ואותו מרצה הצליח לנקום את נקמת הסטודנטים המתוקה.

לא רוצה לשמוע, לא נכחת בסוף משמע לא היית בשיעור
לא רוצה לשמוע, לא נכחת בסוף משמע לא היית בשיעור

משגיחי הבחינות שלא נותנים לנשום
הרי גם ככה המבחן הולך להיות ארוך, קשה ומלחיץ וחלק מהסטודנטים הגיעו חסרי שעות שינה כתוצאה מלמידת החומר בלילה שלפני, ובכן מדוע באופן קבוע יש בוחנת פרנואידית במיוחד, שעושה לסטודנטים חיים קשים, מדברת עם בוחן נוסף במהלך המבחן או מנשנשת פריכיות אורז משקית מרעישה במיוחד? הגיע הזמן לקבל את סליחתם הכנה של כל משגיחי הבחינות בישראל על גישתם הלא נעימה ועל הקראת הזמנים הנותרים לבחינה בכל רבע שעה.

הסטודנט שרק יודע לשאול
בכל חוג אקדמי, בין אם זה באוניברסיטה או במכללה, תמיד יהיה את אותו סטודנט או סטודנטית ששאילת השאלות במהלך השיעור מהווה עבורם חמצן לנשימה. הם אף פעם לא יפנימו את המשפט 'שאלות בסוף השיעור' ובכל רגע נתון ירימו את ידם למעלה וישמיעו את שאלתם הלא רלוונטית בפני הנוכחים בכיתה. כמובן שהשאלות המיותרות המופנות אל המרצה, יכולות לקבל כיון של 'מה עם הבוחן בקיאות שדיברת עליו בתחילת השנה, הוא עדיין יתקיים? ובכן זה הזמן לבקש סליחה על כל שאלה ושאלה.

חייב לשאול מה עם הבוחן פתע,
חייב לשאול מה עם הבוחן פתע,

החרשנית שלא חושפת סיכומים
אין דבר יותר מעצבן מסטודנטית חרשנית, שלא מפסיקה להקליד ממאית השנייה הראשונה של השיעור ועד לסיומו, אך בתקופת מבחנים כאשר כולך תקווה שיהיה למי לפנות בבקשה לסיכומים, היא מסרבת לחלוק. ובכן זה הזמן לעדכן אותה כי 'מי שלומד לבד – נכשל לבד' ואולי לאחר יום הכיפור, הסטודנטית החרשנית תשנה גישה ותשלח את סיכומי השיעור במייל תפוצה.

לא שולחת לאף אחד, החרשנית
לא שולחת לאף אחד, החרשנית

ההורים שהפסיקו לשלם על הלימודים
עוד לפני שנרשמתם ללימודי תואר ראשון, היו אלו אמא ואבא שתמכו בכם נפשית וכספית ודחפו ללימודי התואר הראשון. אם כך, מה השתנה בשנה ב' וג'? האם זה לא חלק מהחבילה שהובטחה? מסתבר שלא וכעת הציפייה שלהם מכם היא לפתח עצמאות כלכלית ולהסתדר בזכות עצמכם. ומה עם סליחה על פערים בתקשורת, או ניסוח לא מדויק?

הגזלן של הקפיטריה
מקפה סטנדרטי בקפיטריה עד לכריך אבוקדו בצהרי היום, על המחירים הבלתי הגיוניים שגובים מהסטודנטים עבור המוצרים הבסיסיים צריך לבקש סליחה ומחילה. יתכן ולאחר חשבון הנפש ביום כיפור, יזכרו כי מחובתם לדאוג לרווחת הסטודנטים וישקלו הורדת מחירים משמעותית.

ממתי קפה עולה 14 שקל?
ממתי קפה עולה 14 שקל?

הספרנית שרואה הכל
כסטודנט שמבלה זמן לא מבוטל בספרייה, השאלות והתהיות סביב יכולת הראייה של הספרנית מוטלות בספק, שכן כיצד היא מבחינה בכל דבר קטן, חושדת בכל סטודנט שזז, אוסרת להכניס תיקים, פלאפונים או בקבוק שתיה 'למקדש' הספרייה ולעיתים גם שולחת מייל מאיים בסגנון 'אם לא תחזיר את הספר משנה א' של תולדות האמנות, תחויב בקנס כספי'. אולי לאחר חשבון הנפש של קהל הספרניות, הגישה תוחלף והן יהפכו לנשים נעימות שסומכות על קהל הסטודנטים.

שיהיה פה שקט, אני רואה הכל
שיהיה פה שקט, אני רואה הכל
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד