072-3300504

פאשניסטה עם תעודות

בין הגשת תוכניות טלוויזיה, הכנת טינייג'רים לבגרויות ולילות לבנים בחדרי תפירה, דילגה שי לי שינדלר בין ההגשות וסיימה תואר ראשון בעיצוב אופנה בשנקר

27-08-2014 16:21:00

בוגרת תואר ראשון לעיצוב אופנה בשנקר, בית הספר לעיצוב והנדסה.

מה הדבר שאת הכי זוכרת מתקופת הלימודים?

"בעיקר את הלילות הלבנים, היו הרבה כאלה וזה חלק בלתי נפרד מהחוויה השנקרית. כחלק ממסגרת הלימודים בשנקר, יש לך הרבה משימות להספיק בדד-ליינים צפופים ולכן הייתי צריכה לנצל את כל ה-24 שעות שיש ביממה. הייתי נוהגת לישון בין שעתיים לארבע שעות בלילה אם בכלל".

"זה חלק מההווי הלימודי, לבלות את הלילה בכיתות לצד מכונות התפירה, או לקבל את פניהם של המנקים בשעות הבוקר המוקדמות, זה תובעני אך עם זאת מגבש ונחמד".

איזו סטודנטית היית?

"הייתי סטודנטית די טובה, לא מהמצטיינות או כמו שהייתי נוהגת לקרוא להן – הרובוטיות, אבל עדיין סיימתי בממוצע מאוד גבוה ומה שהניע אותי היה בעיקר האהבה למקצוע.

"מעבר ללימודים התיאורטיים של תולדות האמנות יש המון דברים שמעשירים אותך מעבר לפרופר עיצוב אופנה".

עבדת בזמן הלימודים?

"אני אדם שתמיד עושה המון דברים בנוסף, לא מהצורך לכסף אלא מאהבה שלי לעוד תחומים, אם זה בטלוויזיה - הגשתי במהלך התואר את 'צינור לילה', או שהכנתי תלמידי תיכון לבגרויות בלשון והיסטוריה, תכנית יומית בערוץ האופנה הישראלי ואפילו הספקתי להיות העוזרת האקדמית של לאה פרץ, ראש המחלקה לעיצוב אופנה.

"יש המון סטודנטים שפשוט לא מבינים איך אפשר לשלב עבודה בלוח זמנים צפוף כל כך, אך אני מאמינה שברגע שאתה מתכנן את הזמן שלך נכון, אין שום סיבה שזה לא יעבוד, זה הכל עניין של סדר עדיפויות".

היה מרצה או קורס שהשאירו עליך רושם?

"כן, קורס שנקרא סמינר מחקר בתולדות הלבוש. הקורס התקיים בשנה ב' ושילב עבודה מעשית ותיאורטית יחד. המרצה, מוני מדניק הגריל בין הסטודנטים עשורים במהלך ההיסטוריה של הלבוש וכל אחד היה צריך לחקור את התקופה ובמקביל בפן המעשי, להשתמש בטכניקות התקופתיות ולתפור דגם מאותו עשור מבדים גולמיים".

"אני מאמינה שכדי להיות מעצב טוב, עלייך לחקור ולהבין את השורשים אליהם אתה מתחבר".

יש לך טיפ לסטודנטים?

"לתכנן את הזמן ולהשתמש במצרך הנדיר והיקר הזה שנקרא יומן, אני הפכתי אותו לחבר הכי טוב שלי וכך כל מה שרציתי הספקתי. זה ברמה של לרדת לרזולוציית הכי דקות, כלומר אם הייתי רוצה להספיק לשתות קפה עם חברות – זה היה מוגדר ביומן. כך באמת הספקתי גם ללמוד, לצאת, לעבוד ואפילו להכיר את בן הזוג שלי".

מרוצה ממה שבחרת ללמוד?

"מאוד מרוצה, הייתי לי חוויה שווה, חיובית והתואר סיפק לי אפשרות לגעת בהמון דברים. שמחתי לגלות את תחום האופנה ומה הוא מגלם בתוכו".

"זה תואר מעשיר, שפותח את הראש להמון תחומים. האמנות והעיצוב גורמים לך להסתכל קצת אחרת על כל דבר בחיים, אתה מקבל השראה מהמון דברים ואסתטיקה פתאום מקבלת משמעות שונה, אחרי הלימודים בשנקר".

היום היית בוחרת ללמוד משהו אחר?

"בשום פנים ואופן לא, אוי ואבוי אם כן. אני שלמה עם החלטה וחושבת שלהגיע וללמוד עיצוב אופנה בשנקר, אתה חייב להגיע בשל ושלם עם ההחלטה, כי אחרת אתה פשוט לא תשרוד. אין מקום לטעויות, אם אתה לא טוב - אתה בחוץ".

היומן הפך לחבר הכי טוב במהלך התואר, שינדלר
היומן הפך לחבר הכי טוב במהלך התואר, שינדלר
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד