072-3300504

גם בעזה חושבים על הלימודים?

מבצע 'צוק איתן' התחיל ממש במקביל לתקופת המבחנים, מה שגרם לסטודנטים רבים להיות מגוייסים בצו 8, בזמן שהיו אמורים לשנן את החומר. "ניסיתי ללמוד בשטח, זה החזיק מעמד לעשר דקות, אחרי זה הבנתי שזה לא אפשרי"

הדס נתנאל | 05-08-2014 16:52:00

חופשת הסמסטר היא גם ככה אינטנסיבית, לחוצה ורחוקה מלהיות חופשה, אז מה יגידו אלה שגוייסו בזמן מבצע 'צוק איתן' ופספסו את כל מועדי הבחינות?

כבר יותר מחודש שהסטודנטים המגוייסים התנתקו ממערך הלימודים לטובת מערך הלחימה, וגם אלה שדמיינו שיצליחו ללמוד בשטח גילו שאי אפשר לשלב בין השניים, מה שאומר שמחכה להם כעת תקופה לחוצה במיוחד.

דבוש עזב את המבחנים, עלה על מדים ויצא לשטח
דבוש עזב את המבחנים, עלה על מדים ויצא לשטח

במקום לגשת למבחן, ניגשים לעזה
הסטודנטים המילואימניקים ידעו שהם עלולים לקבל צו 8, אבל לא ידעו מתי זה יקרה. הם כל הזמן היו בכוננות ולמרות המתח והחששות המשיכו ללמוד.

אורן זוהר (26), סטודנט למשפטים באוניברסיטת תל אביב, הצליח לגשת רק לחלק מהמבחנים, "פספסתי שלושה מבחנים, אבל גם למבחנים שניגשתי זה לא היה פשוט, שגרת הלימודים תוך כדי מצב של לחימה ואזעקות היא לא פשוטה".

יש כאלה שקיבלו את הצו ביום של מבחן, ואז כל הלמידה ירדה לטמיון. שירן שלג (22), שנמצאת בשנה הראשונה ללימודי מדעי ההתנהגות ומשאבי אנוש במכללת פרס, מספרת ש"באותו היום שקראו לי הייתי צריכה לגשת למבחן, אבל בגלל המצב לא ניגשתי, עד עכשיו פספסתי כבר שני מבחנים".

אוהד דבוש (26), נמצא בשנה השנייה ללימודי ממשל וקיימות במרכז הבינתחומי הרצליה, כמעט חודש שהוא לא היה בבית. "פספסתי ארבעה מבחנים, ולמבחנים שכן ניגשתי, לא הספקתי לפתוח את מחברת הבחינה או לערער", הוא אומר, "גם כשלמדתי, כל הזמן היה לי בראש שעוד מעט הולכים לגייס אותי כי זאת הגזרה שלי".

איך אפשר לחשוב על לימודים במצב הזה
איך אפשר לחשוב על לימודים במצב הזה

לא מצליחים ללמוד בשטח
בשל המצב הביטחוני, כל מי שגוייס, גם אם רצה להמשיך ללמוד, נאלץ ללקטוע את קו המחשבה ולהתחיל לחשוב במונחים צבאיים.

יותם מאיר (26), סטודנט למדעי המדינה ומשאבי אנוש במכללה האקדמית אשקלון, חשב ללמוד בשטח, "חבר סיכם לי חומר למבחן, הסתובבתי עם זה בכל עוטף עזה אבל עדיין לא פתחתי את זה".

גם לימור חדד (23), סטודנטית למדעי הרפואה באוניברסיטת בן גוריון, חשבה שתוכל ללמוד בשטח, אבל אז הבינה שזה לא כל כך פשוט. היא מספרת ש"ממש אחרי המבחן הראשון כבר גייסו אותי, הדפסתי את החומר הלימודי ולקחתי את זה איתי לשטח. זה החזיק מעמד לעשר דקות, אחרי זה הבנתי שזה לא אפשרי".

שלג בחרה בתחילת השנה לקחת גם סמסטר קיץ, אבל נכון לעכשיו היא פספסה כבר יותר חצי ממנו. לדעתה, "ברגע שיגמרו המילואים נדע איך להתמודד עם זה, הסמסטר נגמר עוד כשבועיים ועדיין לא הייתי בשיעור אחד, אני מאמינה שישלימו לי קורסים בסמסטר הבא".

חשבו שאולי יוכלו ללמוד בשטח
חשבו שאולי יוכלו ללמוד בשטח

האקדמיה עומדת לצד המילואימניקים
ברגע שהלחימה תיפסק, המוסדות האקדמיים יצטרכו לתת מענה הולם לסטודנטים המילואימניקים שהחסירו תקופה ארוכה מהלימודים.

מאיר נמצא בשנה האחרונה ללימודי התואר וחשב לגשת ישר לתואר שני, עכשיו כנראה שהוא יפספס את ההרשמה כי גיליון הציונים שלו לא יהיה מלא. "כל מה שקרה דחה את כל התוכניות שלנו. אני לא יודע איזה פיתרון יתנו לנו, הגשנו פניה לאגודת הסטודנטים ואנחנו מקווים לקבל פיתרון הולם שיקל עלינו".

חדד הייתה צריכה להגיש עבודה, אבל שכחה ופספסה את המועד, "הפרופסור שאחראי על המחלקה שלי הרים אליי טלפון כדי לשאול לשלומי ולבדוק למה לא הגשתי את העבודה, הסברתי לו ונתנו לי מועד אחר", היא מספרת. גם החברים למוסד יצרו איתה קשר ופינקו אותם באוכל ותמיכה.

גם עם זוהר יצרו קשר המרצים הבכירים מהפקולטה, "זה ממש חימם את הלב לדעת שגם ברגעים כאלה האקדמיה לא שוכחת אותנו. הם התקשרו לראות שאנחנו בסדר וברמה האישית אני מאוד מעריך את זה וחושב שזאת יוזמה מבורכת", הוא משתף.

כבר חודש לא היה בבית, דבוש וחבריו לפלוגה
כבר חודש לא היה בבית, דבוש וחבריו לפלוגה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד