072-3300504

ביונסה שולטת, גם באקדמיה

קורס חדש באוניברסיטה בקנדה מציע לרדת לחקר הביונסה ולשמוע שירים של הזמרת במהלך ההרצאות. המלחמה על המקומות בקורס בעיצומה וכבר הגדילו את המכסה. אול דה סינגל ליידיס, תכינו את המחברות

08-07-2014 12:38:00

הזמרת המצליחה ביונסה כבר מזמן כבשה את עולם המוזיקה, אבל עכשיו היא בדרך לכבוש גם את מוסדות הלימוד האקדמאיים ברחבי העולם. אוניברסיטת ויקטוריה בקנדה פתחה קורס העוסק בזמרת האמריקאית ביונסה, כך דווח באתר החדשות האמריקאי 'הפינגטון פוסט'.

הזמרת מהווה מודל לחיקוי עבור נשים רבות ברחבי העולם, ועכשיו מהווה גם מקור לימוד עבור עולם האקדמיה. הקורס יפתח בינואר הקרוב, וכבר עכשיו יש לו ביקוש כל כך גבוה עד שנפתח לו חשבון בטוויטר, בו סטודנטים מצייצים כמה הם חולמים להיכנס לקורס.

ביונסה מצליחה גם בעולם האקדמיה
ביונסה מצליחה גם בעולם האקדמיה

מדסטניז צ'יילד עד היום
לאחרונה הוכרזה ביונסה במגזין 'פורבס' האמריקאי, כסלב בעלת ההשפעה הגדולה ביותר בעולם, וזו כנראה הסיבה שהאקדמיה בחרה דווקא בה.

הקורס החדש מציע לסטודנטים לחקור את המוזיקה הפופולארית כמבנה תרבותי, ויתמקד בשנים הראשונות של ביונסה כשעוד הייתה חלק מלהקת דסטניז צ'יילד וימשיך בקריירה המובילה שלה בשנים האחרונות.

על פי תיאור הקורס באתר הקמפוס, הקורס "אינו דורש כל ידע מוזיקלי קודם, אך כרוך בהאזנה ממשוכת למוזיקה, צפייה בקטעי וידאו וחשיבה ביקורתית". מליסה אוודיף, מרצה בקורס, מסבירה לאתר החדשות של קנדה The Globe And Mail ש"הקורס מיועד לסטודנטים שמעריצים את ביונסה, שומעים שירים שלה או כאלה שאוהבים מוזיקת פופ".

"זה יעזור לסטודנטים לחשוב בצורה יותר ביקורתית על המוזיקה שהם שומעים ועל הרגלי הצפייה שלהם", מוסיפה אוודיף. בין היתר, יתמקד הקורס בתפקיד של המיניות הנשית, באותנטיות של המוזיקה ובהיותה של ביונסה אישה פמיניסטית אפרו אמריקאית.

חוזרים לתקופת דסטניז צ'יילד
חוזרים לתקופת דסטניז צ'יילד

המעריצים מחזיקים אצבעות להיכנס לקורס
מספר המקומות בקורס מוגבל, כאשר הוקצו מקומות ל-70 סטודנטים שלומדים בקמפוס. לאור הביקוש הגבוה, החליטו להגדיל את מספר המקומות ל-100. "הדבר הבא שיושב לי בראש ומלחיץ אותי, זה שהמקום בקורס של ביונסה לא ייתפס, עד שחלון הבחירה שלי ייפתח", צייצה אחת הסטודנטיות בטוויטר.

האוניברסיטה פתחה בעבר קורס על הביטלס, אך השוני הוא שהפעם הם פותחים קורס על מוזיקה עכשווית ומתעסקים במה שסובב אותנו בימים אלו.

לאחרונה גם אוניברסיטת רטגרס בארצות הברית החליטה להשתמש בביונסה כמקור השראה ופתחה קורס נשים ומגדר, בו מעלים את ביונסה כמקרה בוחן.

ביונסה לא לבד, על פי 'הגרדיאן' הבריטי, אוניברסיטאות נוספות משתמשות בזמרים וסלב בתחום האקדמיה. מכללת 'סקידמור' בניו יורק מציעה קורס קיץ בו לומדים על הסוציולוגיה של מיילי סיירוס ואוניברסיטה בדרום קרוליינה מציעה קורס על הסוציולוגיה של ליידי גאגא, כנראה שמהקורסים האלה אף אחד לא יבריז.

רוצים ללמוד על הסוציולוגיה של ליידי גאגא?
רוצים ללמוד על הסוציולוגיה של ליידי גאגא?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד