072-3300504

הסטודנטים הכריזו חרם על מוצרי 'עלית'

אגודת הסטודנטים במכללת 'ספיר' הקימה עמדות קפה בעלות מסובסדת לצרכי הסטודנטים. חברת 'עלית', אחת הזכייניות בקמפוס, התנגדה לרעיון ואילצה אותם לסגור. הסטודנטים זעמו והחרימו את הרשת ועלית התקפלה

11-06-2014 15:55:00

לפני כחודש וחצי פתחה אגודת הסטודנטים במכללה האקדמית ספיר שלוש עמדות של 'קפה אמון'. מדובר בפינת רווחה שהקימה אגודת הסטודנטים, שבאה להקל על הסטודנטים ולאפשר להם לצרוך קפה במחירי עלות.

במסגרת היוזמה החברתית, הסטודנטים שמגיעים לעמדה מכינים לעצמם את השתייה ומכניסים לקופה את הסכום שברצונם לשלם על השירות.

בעקבות כך, חברת עלית, אחת הזכייניות בקמפוס, אילצה את המוסד לסגור את העמדה ששוכנת ליד קפה עלית. הסטודנטים החליטו להחזיר באותו המטבע ולעשות עליהם חרם.

לא מוותרים על הקפה שלהם
לא מוותרים על הקפה שלהם

העמדה נסגרה, החרם התחיל
רעיון עמדת 'קפה אמון' החל להתפשט, כאשר הוא פועל במשך תקופה ארוכה בכ-26 קמפוסים בישראל. גם במוסדות אחרים היו בהתחלה בעיות, אבל כנראה שאף מוסד אחר הדבר לא הגיע לכדי איום בצו משפטי שיורה על סגירה.

יושב ראש אגודת הסטודנטים במכללת ספיר, מורן ברנס (29), מסביר כי"הרעיון עובד בקמפוסים שונים בארץ, כאשר גם עלית זכיינית שם, אבל היא לא אומרת דבר. במקרה שלנו הם פנו אליינו ואיימו בתביעה". בשל כך, לא היתה לאגודה ברירה, אלא לסגור את העמדה שנמצאת בקרבת העמדה של חברת עלית, אך במקביל הוחלט להחרים את עלית ולא לקנות את מוצרי הרשת.

נתן קביליס (27), סטודנט לתקשורת במכללה ולוקח חלק בחרם על חברת 'עלית', מסביר שהחרם הוא מטעם הסטודנטים, "יש לנו שלושה זכיינים במכללה ורק קפה עלית הם היחידים שהתנגדו לרעיון. הם רוצים להיות מונופול, שלא תהיה לסטודנטים ברירה, אבל אנחנו לא נסכים לזה".

לדבריו, החרם נובע מכעס מצטבר כלפי עלית, "אנחנו חווים מהם שירות יוצא דופן, הם מוכרים לנו מים חמים ב-4 שקלים כאשר הם בכלל לא משלמים על מים וחשמל". הוא מציין כי הזכייניות האחרות בקמפוס אינן גובות על זה כסף.

מפגינים ברחבי הקמפוס
מפגינים ברחבי הקמפוס

"נדאג שקפה עלית לא יפעל אצלנו"
חברת עלית עובדת עם הקמפוס כ-7 שנים כאשר השנה, לדברי ברנס, היחסים התחילו להתדרדר. "הם הגיעו איתנו לפגישה והם לא מוכנים לדבר על זה, מהרגע הראשון הם שמו לנו רגליים בנושא", אומר ברנס.

המחאה תפסה פרופורציות וסטודנטים הצטרפו לרעיון ואף הרימו סרטון מחאה העונה לשם "עושק מורשה". הסרטון רץ ברשתות החבריות וסטודנטים מהקמפוס ממשכירים לשתף אותו, בתקווה שמשהו ישתנה בנושא.

בקיץ הקרוב יפתח מכרז חדש בקמפוס, והפעם, לדבריהם, הם מתכוונים לנקוט בפעולה. "כל עוד הרשת לא נותנת ל'קפה אמון' לפעול, נדאג שקפה עלית לא יפעל אצלנו", אומר ברנס, "במשוואה הזאת יש את הזכיין, את המכללה שהיא הבעלים ואת הסטודנטים שהם הצרכנים. אם הצרכנים לא נלקחים בחשבון, כנראה שיש פה טעות בתפיסה של הזכיין, בתפיסה של עלית".

הצרכנים לא נלקחים בחשבון
הצרכנים לא נלקחים בחשבון

בעקבות החרם: עלית חוזרת בה מההחלטה
בינתיים נראה כי החרם והרעש ברשתות החברתיות ובאמצעי התקשורת עשה את שלו, והיום בצהריים (ד') הודיעה חברת עלית כי היא חוזרת בה מההחלטה.

מרשת קפה 'עלית' נמסר כי: "אין לנו התנגדות לעמדת 'קפה אמון' במכללה, מדובר בשיקול דעת מקומי שגוי ואנו מצטערים על הטעות, כפי שהתנצלנו בפני אגודת הסטודנטים".

מאגודת הסטודנטים של מכללת 'ספיר' נמסר כי: "בשעות האחרונות אנחנו במגעים עם רשת 'שטראוס-עלית' אשר מבינה את הטעות שנעשה ופגעה בסטודנטים. אנחנו מלאי תקווה שהרשת תבין כי ציבור הסטודנטים בספיר ובארץ בכלל, הוא לא כלי משחק. אגודת הסטודנטים תשמח לפתוח את העמדה בהקדם האפשרי, בהתאם להסכמות שיושגו במהלך המשא ומתן".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד