072-3300504

בית כלא לסטודנטים

סטודנטים שמרמים במבחנים, מחסירים שיעורים או מעתיקים עבודות, מקבלים עונשים משמעתיים מהנהלת הקמפוס. אבל תארו לכם שסטודנטים היו נשלחים על זה לכלא? ובכן, היו דברים מעולם

08-06-2014 15:04:00

מדי שנה מורשעים סטודנטים בגין עבירות שונות שעשו בזמן התואר, כאשר וועדת המשמעת מענישה אותם בהתאם. בין העונשים: נזיפה, מטלה אקדמית חינוכית, פסילת הקורס, ביטול שנת הלימודים, פיצוי כספי ובמקרים חריגים הרחקה ממוסד הלימודים.

מה הייתם אומרים אם במקום העונשים האלו, היו נשלחים הסטודנטים לבית כלא בתוך מוסד הקמפוס, שנבנה במיוחד עבור הסטודנטים?

מה הייתם אומרים על כלא לסטודנטים?
מה הייתם אומרים על כלא לסטודנטים?

תאים מרווחים ונוחים
סטודנטים שלמדו במאה ה-18 באוניברסיטת 'היידלברג' בגרמניה, היו מקבלים עונשים שונים ממה שכולנו מכירים - הם היו מוכנסים לבית כלא. על פי האתר 'europeforvisitors', השהות בתא הייתה יכול להמשך בין ימים למספר שבועות, כאשר הסטודנטים חוייבו להגיע לשיעורים ולהשקיע בתואר הנלמד. הכלא היה ממוקם בתוך כותלי הקמפוס, כאשר התאים היו מרווחים ומצויידים במיטה, שולחן כתיבה וכסא. כשחושבים על זה לעומק, לרגע הרעיון הזה נשמע חסכוני למדיי, הסטודנטים גם קרובים לקמפוס וגם לא משלמים כסף על דמי שכירות.

הסטודנטים היו צריכים להביא איתם מצעים, אוכל ושתייה. השתייה שהביאו עימם הייתה לא פחות מאשר בקבוקי בירה, זאת משום שבאותה התקופה שתיית מים הייתה מסוכנת מפני שהמים לא היו נקיים.

חדרים מרווחים עם שולחנות וכאסאות
חדרים מרווחים עם שולחנות וכאסאות

רעיון נורמלי ומקובל
הרעיון להקים בית כלא לסטודנטים הגיע במאה ה-15, כאשר תושבי העיר התלוננו על התהוללות הסטודנטים ברחובות והפרת הסדר והמשמעת בעיר. בשנת 1712 החליטה הנהלת האוניברסיטה להקים בית כלא, שהיה מיועד עבור סטודנטים מתפרעים שלומדים תואר ראשון בקמפוס. הסטודנטים שקיבלו עונשים היו כאלה שהפרו את הסדר בעקבות מצב שיכרות, אלימות, הפרת הסדר הציבורי ועוד.

הרעיון להקים בית כלא לסטודנטים הפך לנפוץ ולמקובל בגרמניה, ומוסדות להשכלה גבוהה נוספים הקימו גם הם ביתי כלא. הכניסה לכלא הפכה למסורת בקרב הסטודנטים, כאשר סטודנטים פשעו בכוונה כדי להיכנס לשם.

עם השנים, אישרה ההנהלה ביקורים בכלא, הסטודנטים הכלואים הזמינו את חבריהם ומשם המקום הפך למרכז מסיבות ומפגשים. כלא? נשמע כמו בר שכונתי. הסטודנטים שירבטו את שמם על הקירות, ציירו מאיזה אגודת סטודנטים הם מגיעים ובאיזה ארגון הם נמצאים.

בשנת 1914 נסגר הכלא וחלק מהמבנים נהרסו. במהלך השנים הפך הכלא בהיידלברג לאטרקציה תיירותית פופולארית עם קירות, תקרות ושולחונות המכוסים בגרפיטי ובציורים בני מאות שנים. ועכשיו שחושבים על זה, איזה עונשים הייתם מעדיפים לקבל, פסילת קורס, או כמה ימים בכלא עם חברים קרובים?

מקום שהפך למרכז מסיבות
מקום שהפך למרכז מסיבות
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד