072-3300504

שיעורי בית: מצאו אהבה

במסגרת שיעור פילוסופיה באוניברסיטת בוסטון, סטודנטים שיזמינו מישהי לצאת איתם יקבלו נקודות בונוס לציון. נשמע מופרך? חכו שתשמעו על בני הזוג שמתחתנים בעקבות המשימה הזו

01-06-2014 16:57:00

בעבר, בני זוג היו מכירים ומציעים אחד לשנייה לצאת בארבע עיניים. היום, החוקים השתנו, כאשר הרשתות החברתיות מקצרות את התהליך. פייסבוק, טינדר ושלל אתרי הכירויות הם רק חלק מתוך האופציות הוירטואליות שניתן להכיר דרכם בן זוג.

קרי קרונין, פרופסור לפילוסופיה ותאולוגיה באוניברסיטת בוסטון, טוענת שהצעירים של היום לא יודעים לנהל מערכת יחסים כפי שהיה נהוג פעם. כדי לנסות לפתור את הבעיה הזו, היא משדלת את הסטודנטים שלה לצאת לדייט אמיתי, מבלי להשתמש במדיה החברתית.

דייט תמורת נקודות בונוס לציון הסופי
דייט תמורת נקודות בונוס לציון הסופי

שיעור בנושא קשרים מזדמנים
קרונין אומנם פרופסור לפילוסופיה, אך ידועה בקמפוס כמרצה בתחום האהבה. כחלק מהקורס שהיא מעבירה, היא מדברת עם סטודנטים על המשמעות של מערכת יחסים ארוכת טווח, לעומת יחסים מזדמנים. לטענתה, יחסים מזדמנים הפכו להיות פופולאריים בשנים האחרונות, כך נמסר בראיון שנערך עימה בעיתון 'בוסטון גלוב'.

מחקר של התאגדות הפסיכולוגים בארה"ב, מעריך שבין 60% ל-80% מהסטודנטים חוו מערכת יחסית מזדמנת. קרנין מסבירה ש"מערכות היחסים שניתן לראות בקמפוס, הן כמעט ורק מזדמנות". היא החליטה לקחת את הנתון הזה ולשנות את התפיסה של הסטודנטים הצעירים בקמפוס.

היא טוענת שאנשים שמנהלים יחסים מזדמנים, מרגישים שהם רוכשים לעצמם מעמד חברתי, מטפחים לעצמם את האגו ורוכשים מיומנות מינית. אז איפה הבעיה? קרונין מסבירה שמדובר בתחושת סיפוק זמנית, כאשר לטווח הרחוק מרגישים בודדים. אומנם יש להם הרבה חברים בפייסבוק, אך אין בנאדם אחד שיאהב אותם אהבת אמת.

דייטים שווים נקודות בונוס
קרונין החליטה לעשות צעד בנושא עוד לפני שמונה שנים, כאשר העבירה הרצאה על מפגשים מזדמנים בין סטודנטים. היא הבינה שהסטודנטים הצעירים של היום אינם יודעים כיצד לצאת לדייט, הם מתחבאים מאחורי המסכים ואינם מתמודדים עם רגע המבוכה בו צריך להציע למישהו לצאת.

סטודנטים שרוצים לקבל נקודות בונוס בשיעור שלה, צריכים לצאת לדייט אמיתי עם בן זוג שמושך אותם מבחינה רומנטית. הדייט צריך להיות בין 45-90 דקות, כאשר על הסטודנט לשאת בהוצאות הכספיות הנלוות לבילוי. היא אסרה על שתיית אלכוהול, על נשיקות או על קיום יחסי מין. התנאי החשוב הוא, שעל הסטודנט צריך להזמין את בן הזוג באופן אישי, מבלי להשתמש באמצעי המדיה, כל זאת על מנת שהסטודנטים יאזרו אומץ.

"הסטודנטים שלי מפחדים ממבוכה כמו שהם מפחדים ממוות", אומרת קורנין, "להיות מובך זה הגרוע מכל עבורם. הם נחרדים במצבים כאלה ולא רוצים להראות למישהו כאלו אכפת להם".

מטרתה אינה לעשות שידוכים בין הסטודנטים אך מבלי שהיא שמה לב, זה קורה. בחודש הקרוב היא מוזמנת לחתונה של סטודנטים שנפגשו בזכות המשימה שלה.

מתחבאים מאחורי המסכים ומחפשים אהבה במדיה
מתחבאים מאחורי המסכים ומחפשים אהבה במדיה

האם קיים זוג שחי באושר ?
החלום על זוגיות ארוכת טווח היה בעבר ברור מאוד, אך כיום, טוענת קרונין, החלום הזה חלף מן העולם. "נשים נחרדות ממערכת יחסים ארוכת טווח, משום שזוגות צעירים מסיימים את היחסים בדרמה גדולה", היא מסבירה. היא אומרת שהדור הצעיר גדל על מציאות של זוגיות קצרת טווח ולכן אין היא מאשימה את ההתנהגות שלהם.

במקום לצאת לדייטים ולפגוש בני זוג, הם מעדיפים לבלות את זמנם עם קבוצה של חברים וליצור קשרים אינטימיים רגעיים. כל זה קורה מהחשש מהמבוכה ובגלל חוסר הידיעה שלהם בנושא. הצעירים מנהלים שיחות בעזרת מסרונים קצרים ומנתחים כל הודעה או פרצוף שקיבלו לסמארטפון.

היא יודעת שמבקרים רבים יתנגדו לטענותיה, ויטענו כי לדור הזה יש בעצם יותר דרכים לתקשר ולהכיר. בהקשר הזה , היא מוסיפה ש"קל להראות למישהו את הגוף שלך, אבל קשה לתת למישהו לראות מי אתה באמת מבפנים".

נמנעים מלדבר על רגשות ולהכנס ליחסים רגשיים
נמנעים מלדבר על רגשות ולהכנס ליחסים רגשיים
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד